Page 98 - Jonatan Vinkler (ur.), Primož Trubar, Tiga Noviga testamenta ena dolga predguvor 1557, En regišter, ena kratka postila 1558, Zbrana dela Primoža Trubarja 8
P. 98
196. Ef NOVIGA TESTAMENTA
2. oli od drugih ludi, samuč ona bode dana od Buga,« pravi s.
Paul, Ephe. 2, »skuzi to pridigo tiga s. evangelia.«196 Rom. 10.197
197. Rim 10, 17. Ta Božy duh skuzi to bessedo Božyo inu skuzi tu S. pismu
nom te skrivne, nevideče Božye riči rezodeva, de s teimi no-
198. Hoče. ternimi očima tiga serca vidimo tu, kar drugi neverni ludie ne
vidio, inu nas iz notra zagviša, de ie timu taku. Ty Turki, sa-
dašni Iudi inu vsi žlaht ludie, kir te prave vere inu tiga S. Du-
ha nemaio, ty isti ne veruio, de bi v tim enim dinim Bogastvi
try imena oli persone — Bug Oča, Syn, S. Duh — bile, oni se
timu inu no/m/, kir tu veruiemo, špotaio inu pravio: »Mi tu
dobru veimo inu veruiemo inu tu vsaki lahku zastopi, de dva-
krat štyri ie osse[m]C inu de eden inu dva so try. Ampag de bi
bi ede[n]C try bili inu try ede[n],C tiga mi ne veruiemo. Inu ko-
ku more Bug imeiti eniga Synu, kir nigdar žene nei imel[?]«C
Ty Turki, Iudi inu eni modri aydie ty veruio, de ie en sam
Bug, de ie on en začetig vsiga dobriga, de ie vsigamogoč,
moder inu dober, de ie periatil tim dobrim inu bru[m]nim,C
tim hudim ie on souvraž. Ampag de bi Bug za volo suiga Sy-
nu timu hudimu, velikimu grešniku hotel nega hudubo odpu-
stiti, pozzabiti inu ga naprei imeiti in deržati za brumniga inu
svetiga, tiga oni ne veruio. Oni tudi ne veruio, de bi Bug tiga
človeka za lubu imel, nemu dobru hotel inu ne zapustil, kate-
riga on pusti na tim sveitu petlati, bolniga dolgu ležati, pre-
gnati, nemu tu nega vzeti po syli, obrupati, sežgati, utopiti,
obessiti oli sromotnu umoriti, temuč oni menio po nih za-
stopnosti inu veruio, Bug ie le tim periatil, te za lubu ima inu
hocke198 dobru, katerim na tim sveitu dosti blaga da inu po-
maga iz vseh nadlug. Ty ludie pag, kateri to pravo vero imaio,
ty le-tu vse veruio inu kar ie kuli v tih svetih Božyh buqvah, v
ti celi Biblii zapissanu, naisi mnogoteru ie nih zastopnosti inu
razumu zubper, se ne vidi, ne počuti prov inu cilu ne zastopi,
tu ty verni vse za gvišnu, za risničnu, za stonovitu inu za go-
tovu imaio, derže inu terdnu veruio. Oni veruio, de ie en sam,

dini

98
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103