Page 80 - Jonatan Vinkler (ur.), Primož Trubar, Tiga Noviga testamenta ena dolga predguvor 1557, En regišter, ena kratka postila 1558, Zbrana dela Primoža Trubarja 8
P. 80
45. Rim 5, 12. NOVIGA TESTAMENTA
de vsi ludie ta greh sebo pernesso iz materniga telessa na ta
146. Rim 7, 23. sveit inu de v nih prebiva do smerti. Inu de za volo tiga poro-
147. Souvraštvu. dniga greha inu za volo tih drugih grehov smo krivi pred Bu-
148. Rim 8, 7–8. gom inu vredni tiga večniga ferdamnena. Od tiga porodniga
greha inu de so vsi ludie podverženi tei telesni inu večni smer-
149. Ef 2, 3. ti s. Paul nerzastopniše govori, Ro. 5, kir pravi taku: »Skuzi
eniga človeka ie prišal ta greh na ta sveit inu ta smert skuzi
ta greh inu ta smert se ie taku ku vsem ludem perrinila, po-
tehmal so vsi grešili.«145 V le-tih bessedah s. Paula vsaki zamer-
kai le-tei dvei bessedi: vsi, grešili. S teim/a/ bessedama priču-
ie, de vsi ludie so tei Božy voli inu postavi zubper, zatu so oni
v Božy nemilosti inu dolžni te večne štraifinge, zakai ta greh
ie vse tu, kar se tei Božy postavi, tu ie, tei Božy modrusti inu
nega voli, zubper sturi. Bug to suio modrust inu to suio vo-
lo v ti nega postavi inu v tih nega zapuvidah rezodeva inu da-
ie na znane vsem ludem. Potle s. Paul, Ro. 7, pravi: »Iest vidim
v muih udih eno drugo postavo, ta se zubper stavi tei posta-
vi muie misli.«146 Tukai s. Paul imenuie eno reč, kir ie notri v
nas inu kir se stavi zubper to postavo Božyo: eno postavo na-
ših vud, tu ie tu pomankane vseiga dobriga inu tu perklonene
na hudu. Več on pravi, Rom. 8: »Ta šega inu missel tiga mes-
sa ie enu souvrastvu147 zubper Boga, potehmal se ona ne poda
inu nei pokorna tei Božy postavi inu ona se tudi cilu podati
ne more. Obtu, kateri so v tim messei, ty ne mogo Bogu do-
pasti.«148 Z le-teimi bessedami s. Paul tiga človeka ž nega na-
turo inu šego hudu hvali. Onu ie gvišnu grozzovitu inu stra-
šnu slišati, de ta naša natura, šega inu missel ie souvraž Bogu
inu ne hoče, ne more biti Bogu inu nega zapuvidom pokorna.
Inu s. Paul tukai govori od tiga porodniga greha, kateri greh
le ty pravi, verni kersčeniki veido, znaio inu zastopio. Za-
tu on drugdi tudi govori, Ephe. 2: »Mi smo od te nature eni
otroci tiga serda, koker so tudi ty drugi.«149 Tukai on govori
od
80
de vsi ludie ta greh sebo pernesso iz materniga telessa na ta
146. Rim 7, 23. sveit inu de v nih prebiva do smerti. Inu de za volo tiga poro-
147. Souvraštvu. dniga greha inu za volo tih drugih grehov smo krivi pred Bu-
148. Rim 8, 7–8. gom inu vredni tiga večniga ferdamnena. Od tiga porodniga
greha inu de so vsi ludie podverženi tei telesni inu večni smer-
149. Ef 2, 3. ti s. Paul nerzastopniše govori, Ro. 5, kir pravi taku: »Skuzi
eniga človeka ie prišal ta greh na ta sveit inu ta smert skuzi
ta greh inu ta smert se ie taku ku vsem ludem perrinila, po-
tehmal so vsi grešili.«145 V le-tih bessedah s. Paula vsaki zamer-
kai le-tei dvei bessedi: vsi, grešili. S teim/a/ bessedama priču-
ie, de vsi ludie so tei Božy voli inu postavi zubper, zatu so oni
v Božy nemilosti inu dolžni te večne štraifinge, zakai ta greh
ie vse tu, kar se tei Božy postavi, tu ie, tei Božy modrusti inu
nega voli, zubper sturi. Bug to suio modrust inu to suio vo-
lo v ti nega postavi inu v tih nega zapuvidah rezodeva inu da-
ie na znane vsem ludem. Potle s. Paul, Ro. 7, pravi: »Iest vidim
v muih udih eno drugo postavo, ta se zubper stavi tei posta-
vi muie misli.«146 Tukai s. Paul imenuie eno reč, kir ie notri v
nas inu kir se stavi zubper to postavo Božyo: eno postavo na-
ših vud, tu ie tu pomankane vseiga dobriga inu tu perklonene
na hudu. Več on pravi, Rom. 8: »Ta šega inu missel tiga mes-
sa ie enu souvrastvu147 zubper Boga, potehmal se ona ne poda
inu nei pokorna tei Božy postavi inu ona se tudi cilu podati
ne more. Obtu, kateri so v tim messei, ty ne mogo Bogu do-
pasti.«148 Z le-teimi bessedami s. Paul tiga človeka ž nega na-
turo inu šego hudu hvali. Onu ie gvišnu grozzovitu inu stra-
šnu slišati, de ta naša natura, šega inu missel ie souvraž Bogu
inu ne hoče, ne more biti Bogu inu nega zapuvidom pokorna.
Inu s. Paul tukai govori od tiga porodniga greha, kateri greh
le ty pravi, verni kersčeniki veido, znaio inu zastopio. Za-
tu on drugdi tudi govori, Ephe. 2: »Mi smo od te nature eni
otroci tiga serda, koker so tudi ty drugi.«149 Tukai on govori
od
80