Page 71 - Jonatan Vinkler (ur.), Primož Trubar, Tiga Noviga testamenta ena dolga predguvor 1557, En regišter, ena kratka postila 1558, Zbrana dela Primoža Trubarja 8
P. 71
PR EDGU VOR . 120. Mz 6, 5;
v tih nadlugah inu v tim terplenu smo nevulni, kar Bogu do- 1 Mz 8, 21.
pade inu hoče imeiti od nas, tiga radi ne deimo, ampag, kar
našimu messu inu životu dobru dei, h timu smo vesseli, volni 121. Jn 3, 36.
inu pernaredni. Mi imamo v sebi hude, nečiste inu nespodob-
ne žele, naše misli, tihtane inu naprei vzetie so le h timu hu-
dimu naklonene. Gen. 6, 8.120 Le-taki grehi inu kir so tim glih,
kateri rave[n]C tiga porodniga greha notri v nas tiče inu pre-
bivaio, se pravio ty noterni sturieni grehi. Inu le-ty noterni
grehi, naisi se oni izvuna ne vidio inu tih ty ludie ne zastopio,
ne počutio inu se nim ne zdy, de bi take riči v tim človeku,
koker tu cbivlane na Božyh bessedah, oblubah inu prytežih,
te hude, krive, nepoštene misli inu žele, greh bili, oli za risni-
co one sture tiga človeka grešniga inu kriviga pred Bugo[m]-
C inu one tudi sture tiga človeka ferda[m]naniga,C aku se ne-
mu taki grehi za te vere v Cristusa ne odpuste. Onu se ie dosti
ludi vmei aydi, Iudi, Turki inu vmei kersčeniki nešlu inu se
še zdai nadeio, kir izvuna p[re]dC ludmi en brume[n],C pošten
inu pravičin leben pelaio, oni ne kurbaio, ne golufaio, daio
veliku bugaime, molyo. Oli oni za tu neso prov inu bru[m]niC
zadosti pred Bugo[m]C za volo, kir v nadlugah inu na smer-
ti cbivlaio na bessedi inu oblubi Božy inu kir imaio v sebi hu-
de misli inu žele inu kir ne veruio v Jezusa Cristusa. Zakai,
inu timu ie gvišnu taku, koker Ioannes Kerstnik govori, Ioh.
3, de »kateri ne veruie v tiga Synu Božyga, na tim istim osta-
ne ta večni Božy serd, kateri pag v nega veruie, ta isti ima ta
večni leben«.121 Iz tiga se mi tudi tukai vučimo, de ta naša ve-
ra v Cristusa nei ena mahina oli ličkaka preprosta inu zaver-
žena reč, temuč ona tulikain vela pred Bugo[m],C de ona sa-
ma inu sice obema druga reč oli stvar nom dobi tu odpusčane
vseh naših grehov, nas zmyri z Bugom inu nas izveliča. Natu
oben človik nema tiga misliti ne govoriti, de bi du ž nega bru-
mo oli zasluženem pruti Bogu, p[re]zC vere v Cristusa, mogel
priti v nebessa. Zakai kateri tu mislio, menio, govore, pisšeio
n 2 oli
71
v tih nadlugah inu v tim terplenu smo nevulni, kar Bogu do- 1 Mz 8, 21.
pade inu hoče imeiti od nas, tiga radi ne deimo, ampag, kar
našimu messu inu životu dobru dei, h timu smo vesseli, volni 121. Jn 3, 36.
inu pernaredni. Mi imamo v sebi hude, nečiste inu nespodob-
ne žele, naše misli, tihtane inu naprei vzetie so le h timu hu-
dimu naklonene. Gen. 6, 8.120 Le-taki grehi inu kir so tim glih,
kateri rave[n]C tiga porodniga greha notri v nas tiče inu pre-
bivaio, se pravio ty noterni sturieni grehi. Inu le-ty noterni
grehi, naisi se oni izvuna ne vidio inu tih ty ludie ne zastopio,
ne počutio inu se nim ne zdy, de bi take riči v tim človeku,
koker tu cbivlane na Božyh bessedah, oblubah inu prytežih,
te hude, krive, nepoštene misli inu žele, greh bili, oli za risni-
co one sture tiga človeka grešniga inu kriviga pred Bugo[m]-
C inu one tudi sture tiga človeka ferda[m]naniga,C aku se ne-
mu taki grehi za te vere v Cristusa ne odpuste. Onu se ie dosti
ludi vmei aydi, Iudi, Turki inu vmei kersčeniki nešlu inu se
še zdai nadeio, kir izvuna p[re]dC ludmi en brume[n],C pošten
inu pravičin leben pelaio, oni ne kurbaio, ne golufaio, daio
veliku bugaime, molyo. Oli oni za tu neso prov inu bru[m]niC
zadosti pred Bugo[m]C za volo, kir v nadlugah inu na smer-
ti cbivlaio na bessedi inu oblubi Božy inu kir imaio v sebi hu-
de misli inu žele inu kir ne veruio v Jezusa Cristusa. Zakai,
inu timu ie gvišnu taku, koker Ioannes Kerstnik govori, Ioh.
3, de »kateri ne veruie v tiga Synu Božyga, na tim istim osta-
ne ta večni Božy serd, kateri pag v nega veruie, ta isti ima ta
večni leben«.121 Iz tiga se mi tudi tukai vučimo, de ta naša ve-
ra v Cristusa nei ena mahina oli ličkaka preprosta inu zaver-
žena reč, temuč ona tulikain vela pred Bugo[m],C de ona sa-
ma inu sice obema druga reč oli stvar nom dobi tu odpusčane
vseh naših grehov, nas zmyri z Bugom inu nas izveliča. Natu
oben človik nema tiga misliti ne govoriti, de bi du ž nega bru-
mo oli zasluženem pruti Bogu, p[re]zC vere v Cristusa, mogel
priti v nebessa. Zakai kateri tu mislio, menio, govore, pisšeio
n 2 oli
71