Page 65 - Jonatan Vinkler (ur.), Primož Trubar, Tiga Noviga testamenta ena dolga predguvor 1557, En regišter, ena kratka postila 1558, Zbrana dela Primoža Trubarja 8
P. 65
EDGU VOR .
tura, šega, serce, missal, vola inu vse nyu diane ie bilu zdaici 107. Odmev av-
izpačenu, preminenu inu preobernenu le na hudu, Bogu inu guštinske mora-
nega voli zubper. Nesta lubila več Boga, sta cbivlala na nega lične teologije, ki
milosti, sta se ga bala koker eniga tyranna inu souvražnika. je preko Luthra
Sta bežala pred nega štymo inu skrivala v tim paradižu vmei vsaj deloma, kot
tu drevie. Nyu ie bilu sram pred Bugom inu pred vso stva- se zdi, vplivala
rio, zatu sta si bila splela bregeše iz tiga lystia. Zakai ona sta tudi na Trubarja;
počutila inu spoznala v sebi te grešne, garde inu nespodob- prim. S. Aurelii
ne lušte,107 ona sta počutila v nyu veisti, de sta v velikim Bo- Augustini, Hipo-
žym serdu za volo tiga greha, de sta po vsi Božy pravici pod- nensis episcopi,
veržena tei Hudičevi oblasti, tei telesni inu večni smerti. Pole: De nuptiis et
v tako revo inu nadlugo ie ta Zludi s teim nega smerdečim concupiscentia
grehom tiga boziga človeka perpravil inu cilu odločil od tiga libri duo I, 6 (J.
večniga lebna. Iz le-tiga vsiga vsaki more dobru zastopiti, de P. Migne, Patrolo-
ta Adamov greh nei ena mahina reč bila pred Božyma očima. gia Latina, vol
44, 0417–0418).
TA X XV. C AP.
INu kadar cilu veliku na tim leži inu velik nuch inu pravi za- Kai ie ta greh.
stop tiga s. evangelia pride, de se tim ludem pravi, pisše inu De ie potreba
prov pridigue, kai ie ta greh, od kot pride, koku ie ena sou- v ti cerqvi ludi
vučiti iz S. pi-
vražna reč Bogu, kakove štraifinge so od Buga naložene na te sma, koku ie ta
grešnike. Sice kateri tiga ne veido, ty isti ne mogo veiditi, taku greh ena stra-
šna, grozovi-
malu koker ty neverni aydie, za čes volo take velike, strašne ta reč.
reve inu nadluge prido čez te ludi, inu oni tudi ne mogo prov
veiditi inu zastopiti, za čes volo ie ta Syn Božy terpil. Inu le-ta
vuk od greha nei en vuk iz te človeske zastopnosti oli pame-
ti. Oben človik ne more od sam sebe prov zastopiti, kai ie ta
greh inu koku ie velik, temuč S. Duh skuzi tu pismu inu skuzi
to pridigo mora nemu dati na znane inu izložiti prov, kai ie ta
greh. Koker Cristus pravi, Ioh. 16: »S. Duh bode ta sveit, vse
m 3 ludi
65
tura, šega, serce, missal, vola inu vse nyu diane ie bilu zdaici 107. Odmev av-
izpačenu, preminenu inu preobernenu le na hudu, Bogu inu guštinske mora-
nega voli zubper. Nesta lubila več Boga, sta cbivlala na nega lične teologije, ki
milosti, sta se ga bala koker eniga tyranna inu souvražnika. je preko Luthra
Sta bežala pred nega štymo inu skrivala v tim paradižu vmei vsaj deloma, kot
tu drevie. Nyu ie bilu sram pred Bugom inu pred vso stva- se zdi, vplivala
rio, zatu sta si bila splela bregeše iz tiga lystia. Zakai ona sta tudi na Trubarja;
počutila inu spoznala v sebi te grešne, garde inu nespodob- prim. S. Aurelii
ne lušte,107 ona sta počutila v nyu veisti, de sta v velikim Bo- Augustini, Hipo-
žym serdu za volo tiga greha, de sta po vsi Božy pravici pod- nensis episcopi,
veržena tei Hudičevi oblasti, tei telesni inu večni smerti. Pole: De nuptiis et
v tako revo inu nadlugo ie ta Zludi s teim nega smerdečim concupiscentia
grehom tiga boziga človeka perpravil inu cilu odločil od tiga libri duo I, 6 (J.
večniga lebna. Iz le-tiga vsiga vsaki more dobru zastopiti, de P. Migne, Patrolo-
ta Adamov greh nei ena mahina reč bila pred Božyma očima. gia Latina, vol
44, 0417–0418).
TA X XV. C AP.
INu kadar cilu veliku na tim leži inu velik nuch inu pravi za- Kai ie ta greh.
stop tiga s. evangelia pride, de se tim ludem pravi, pisše inu De ie potreba
prov pridigue, kai ie ta greh, od kot pride, koku ie ena sou- v ti cerqvi ludi
vučiti iz S. pi-
vražna reč Bogu, kakove štraifinge so od Buga naložene na te sma, koku ie ta
grešnike. Sice kateri tiga ne veido, ty isti ne mogo veiditi, taku greh ena stra-
šna, grozovi-
malu koker ty neverni aydie, za čes volo take velike, strašne ta reč.
reve inu nadluge prido čez te ludi, inu oni tudi ne mogo prov
veiditi inu zastopiti, za čes volo ie ta Syn Božy terpil. Inu le-ta
vuk od greha nei en vuk iz te človeske zastopnosti oli pame-
ti. Oben človik ne more od sam sebe prov zastopiti, kai ie ta
greh inu koku ie velik, temuč S. Duh skuzi tu pismu inu skuzi
to pridigo mora nemu dati na znane inu izložiti prov, kai ie ta
greh. Koker Cristus pravi, Ioh. 16: »S. Duh bode ta sveit, vse
m 3 ludi
65