Page 57 - Jonatan Vinkler (ur.), Primož Trubar, Tiga Noviga testamenta ena dolga predguvor 1557, En regišter, ena kratka postila 1558, Zbrana dela Primoža Trubarja 8
P. 57
EDGU VOR .
korena, drevia, kamena, zlata, srebra, železa, svinca inu ku- 88. Nem. das Kup-
ffra.88 Ona sta znala inu veidila sledne živine, zvirine, vseh fer (lat. Cuprum),
ptic inu ryb naturo inu šego. Iz te kunšti inu znane vsih ri- baker. Izposoje-
či ie Adam vsaki živini , divyasčini, ptici, rybi inu sledni stva- no najverjetneje
ri nee pravu ime dal, Ge[n].C 2.89 On ie tudi sui ženi Evi, kate- iz srvn. kupfer
re poprei nigdar nei vidil (zakai ona ie stvariena iz nega rebra, n., in sicer do
kadar ie spal), tudi nee pravu ime dal, kir ie dial, Gen. 2: »Tu vključno 12. sto-
ie enu messu od muiga messa inu ena kust od muih kosti. Ona letja (H. Jazbec,
bode ena Možica imenovana, zatu ker ie iz moža vzeta.« Inu n. d., 51).
le-tu ie ta pervi štuk inu deil tiga Božyga pilda, kir sta ta per-
va človeka pred grehom imeila, tu ie to vissoko modrost, za- 89. 1 Mz 2, 20.
stopnost inu to veliko kunšt Božyo.
90. Ta XIX. cap.
T A X X I . C A P .90
TA drugi deil oli štuk od tiga Božyga pilda sta ta per- Ta perva člo-
va človeka imeila, kir sta bila cilu brumna, pravična, ri- veka sta bila ci-
snična inu sveta. V nyu nei bilu obene hude, nečiste, garde, lu brumna, sve-
ta, prez vseh
nespodobne inu krive žele, misli ne vole. Nyu serce zo vse- hudih žel, sta
mi vudi ie bilu le na dobru, na pravu, na poštenu naklone- deržala popol-
noma inu volnu
nu. Nyu serce ie v ti pravi lubezni inu pokorsčini gorelu pruti vse Božye za-
Bogu. Ona sta to Božyo postavo inu zapuvid z vesselem gori puvidi.
vzela. Ona sta Boga, to S. Troyco iz celiga serca, iz cele duše,
zo vso močio, zo vso missalio lubila inu premogla deržati po-
polnoma vse postave inu zapuvidi Božye. Nesta druziga mi-
slila, želela, govurila ne diala samuč tu, kar ie prov, dobru, li-
pu inu poštenu bilu inu kar ie Bogu dopalu. Zatu ie Bug imel
pruti nima eno veliko, gorečo lubezan inu enu sylnu dopa-
dene koker pruti tei sui brumni, sveti, lipi, štaltni inu žlahtni
stvari. Spet nazai ta človeka pruti Bogu. Nesta druziga, ve-
gšiga vesselia ne kratkiga časa imeila, samuč na samim Bogu.
l 3 TA
57
korena, drevia, kamena, zlata, srebra, železa, svinca inu ku- 88. Nem. das Kup-
ffra.88 Ona sta znala inu veidila sledne živine, zvirine, vseh fer (lat. Cuprum),
ptic inu ryb naturo inu šego. Iz te kunšti inu znane vsih ri- baker. Izposoje-
či ie Adam vsaki živini , divyasčini, ptici, rybi inu sledni stva- no najverjetneje
ri nee pravu ime dal, Ge[n].C 2.89 On ie tudi sui ženi Evi, kate- iz srvn. kupfer
re poprei nigdar nei vidil (zakai ona ie stvariena iz nega rebra, n., in sicer do
kadar ie spal), tudi nee pravu ime dal, kir ie dial, Gen. 2: »Tu vključno 12. sto-
ie enu messu od muiga messa inu ena kust od muih kosti. Ona letja (H. Jazbec,
bode ena Možica imenovana, zatu ker ie iz moža vzeta.« Inu n. d., 51).
le-tu ie ta pervi štuk inu deil tiga Božyga pilda, kir sta ta per-
va človeka pred grehom imeila, tu ie to vissoko modrost, za- 89. 1 Mz 2, 20.
stopnost inu to veliko kunšt Božyo.
90. Ta XIX. cap.
T A X X I . C A P .90
TA drugi deil oli štuk od tiga Božyga pilda sta ta per- Ta perva člo-
va človeka imeila, kir sta bila cilu brumna, pravična, ri- veka sta bila ci-
snična inu sveta. V nyu nei bilu obene hude, nečiste, garde, lu brumna, sve-
ta, prez vseh
nespodobne inu krive žele, misli ne vole. Nyu serce zo vse- hudih žel, sta
mi vudi ie bilu le na dobru, na pravu, na poštenu naklone- deržala popol-
noma inu volnu
nu. Nyu serce ie v ti pravi lubezni inu pokorsčini gorelu pruti vse Božye za-
Bogu. Ona sta to Božyo postavo inu zapuvid z vesselem gori puvidi.
vzela. Ona sta Boga, to S. Troyco iz celiga serca, iz cele duše,
zo vso močio, zo vso missalio lubila inu premogla deržati po-
polnoma vse postave inu zapuvidi Božye. Nesta druziga mi-
slila, želela, govurila ne diala samuč tu, kar ie prov, dobru, li-
pu inu poštenu bilu inu kar ie Bogu dopalu. Zatu ie Bug imel
pruti nima eno veliko, gorečo lubezan inu enu sylnu dopa-
dene koker pruti tei sui brumni, sveti, lipi, štaltni inu žlahtni
stvari. Spet nazai ta človeka pruti Bogu. Nesta druziga, ve-
gšiga vesselia ne kratkiga časa imeila, samuč na samim Bogu.
l 3 TA
57