Page 52 - Jonatan Vinkler (ur.), Primož Trubar, Tiga Noviga testamenta ena dolga predguvor 1557, En regišter, ena kratka postila 1558, Zbrana dela Primoža Trubarja 8
P. 52
NOVIGA TESTAMENTA
74. 1 Mz 1, 1. ym stanu, taku bi on dial: Iest hočo sturiti po mui inu ne-
kar: Sturimo po naši. Moizes tudi pred le-teimi bessedami
75. 1. Mz 18, 1–2. pravi, Gen. 1: »V tim začetku ie eloim stvaril nebu
inu zemlu.«74 Ta besseda eloim se pravi slovenski boguvi. S
76. Ps 33, 6.
to bessedo Moizes tudi daie vsem ludem na znane inu priču-
77. Jn 15, 26. ie, de ta pravi Bug, kir ie vse riči v tim začetku stvaril, le Bug
78. Mt 3, 16–17; Oča, Bug Syn, Bug S. Duh, ta try imena, en sam pravi, di-
ni Bug. Try angeli so se Abraamu perkazali, Gen. 18,75 kateri
Mr 1, 10–11; so bili tu Bogastvu, s teimi ie Abraam koker le z anem samim
Lk 3, 21–22; govuril. David tudi loči tiga eniga, diniga Boga, kir ie vse riči
Jn 1, 32–33. stvaril, na try imena oli persone, kir pravi, Psal. 33: »Tu nebu
Kai ie ta pild, ie sturienu skuzi to bessedo tiga Gospudi inu vsi nega cam-
štalt
pi skuzi ta duh nega vust.«76 V tih Davidovih bessedah imamo
try Božya imena oli try persone: Bessedo, Gospudi, Du-
ha. Cristus inu nega jogri v nih pridigah inu pismih gar oči-
tu inu cilu zastopnu pravio inu vuče od Božyga stanu v ti S.
Troyci. De Bug Oča v ti večnusti rody tiga Synu. Sveti Duh
pag ta gre od Očeta inu Synu, Iohan. 15.77 Inu taku se ie Bug s
to Troyco per Jezusevim kerstu izkazal. Math. 3, Mar. 1, Luc.
3, Iohan. 1.78 Ta Syn ie stal per Iordanu. Oča ie govuril iz ne-
bes: »Le-ta ie mui lubeznivi syn, na katerim iest imam do-
bru dopadene.« Sveti Duh ta ie doli iz nebes čez nega prišal v
eni štalti eniga goloba. Potle ie Cristus, kadar ie od te smerti
bil vstal inu hotel gori v nebessa puiti, ie rekal tim jogrom vse
verne kersčovati v tim imenu Očeta, Synu inu Svetiga Duha.
TA XVII. CAP.
HDrugimu: v le-tih bessedah se ima tudi dobru zamer-
kati inu prov zastopiti, kar Bug tukai v ti S. Troyci
govori:
52
74. 1 Mz 1, 1. ym stanu, taku bi on dial: Iest hočo sturiti po mui inu ne-
kar: Sturimo po naši. Moizes tudi pred le-teimi bessedami
75. 1. Mz 18, 1–2. pravi, Gen. 1: »V tim začetku ie eloim stvaril nebu
inu zemlu.«74 Ta besseda eloim se pravi slovenski boguvi. S
76. Ps 33, 6.
to bessedo Moizes tudi daie vsem ludem na znane inu priču-
77. Jn 15, 26. ie, de ta pravi Bug, kir ie vse riči v tim začetku stvaril, le Bug
78. Mt 3, 16–17; Oča, Bug Syn, Bug S. Duh, ta try imena, en sam pravi, di-
ni Bug. Try angeli so se Abraamu perkazali, Gen. 18,75 kateri
Mr 1, 10–11; so bili tu Bogastvu, s teimi ie Abraam koker le z anem samim
Lk 3, 21–22; govuril. David tudi loči tiga eniga, diniga Boga, kir ie vse riči
Jn 1, 32–33. stvaril, na try imena oli persone, kir pravi, Psal. 33: »Tu nebu
Kai ie ta pild, ie sturienu skuzi to bessedo tiga Gospudi inu vsi nega cam-
štalt
pi skuzi ta duh nega vust.«76 V tih Davidovih bessedah imamo
try Božya imena oli try persone: Bessedo, Gospudi, Du-
ha. Cristus inu nega jogri v nih pridigah inu pismih gar oči-
tu inu cilu zastopnu pravio inu vuče od Božyga stanu v ti S.
Troyci. De Bug Oča v ti večnusti rody tiga Synu. Sveti Duh
pag ta gre od Očeta inu Synu, Iohan. 15.77 Inu taku se ie Bug s
to Troyco per Jezusevim kerstu izkazal. Math. 3, Mar. 1, Luc.
3, Iohan. 1.78 Ta Syn ie stal per Iordanu. Oča ie govuril iz ne-
bes: »Le-ta ie mui lubeznivi syn, na katerim iest imam do-
bru dopadene.« Sveti Duh ta ie doli iz nebes čez nega prišal v
eni štalti eniga goloba. Potle ie Cristus, kadar ie od te smerti
bil vstal inu hotel gori v nebessa puiti, ie rekal tim jogrom vse
verne kersčovati v tim imenu Očeta, Synu inu Svetiga Duha.
TA XVII. CAP.
HDrugimu: v le-tih bessedah se ima tudi dobru zamer-
kati inu prov zastopiti, kar Bug tukai v ti S. Troyci
govori:
52