Page 53 - Jonatan Vinkler (ur.), Primož Trubar, Tiga Noviga testamenta ena dolga predguvor 1557, En regišter, ena kratka postila 1558, Zbrana dela Primoža Trubarja 8
P. 53
EDGU VOR .
govori: »Sturimo človeka po našim p i ldu , d e b o d e oli spodoba, ta
no[m]C podoben. Inu Bug ie stvaril tiga človeka natura, muč inu
sebi k animu pildu, po Božym pildu ga ie stva- šega Božya.
ril.« Ty eni vučeniki pravio, de ta pild, spodoba oli ta štalt
Božya, kir ie v tim človeku, so te moči te duše, ta zastopnost,
tu pumnene inu ta vola. Tu pumnene, pravio ty eni stari vu-
čeniki, ie en pild te Božye moči, ta zastopnost ie en pild oli
štalt te Božye modrusti, ta vola ie en pild te Božye pravice.
Koker le-ta izlaga inu zastop od tiga Božyga pilda v tim člo-
veku se nema zavreči ne zašpotovati. Oli ona vsai nei zado-
sti inu ty preprosti ne mogo, kai ie ta pild Božy, po katerim
ie ta človik stvarien, prov inu zadosti zastopiti. Na tu ima vsa-
ki veiditi, de per tim Božym pildu se ima zastopiti ta stan, ta
muč, ta šega inu ta cela natura Božya. Bug nema človeskiga
oli kaciga druziga obraza oli obličia oli kako drugo štalt oli
podobnost. »Bug ie en duh,« pravi sam Cristus, Iohan. 4, inu
Paulus, 2. Corint. 3.79 Kir pag tu Pismu čestu govori od Buga
koker od eniga človeka, glih koker bi oči, vušesa, roke, no- 79. Jn 4, 24;
2 Kor 3, 17.
ge inu druge človeske vude imel, tu za naše preprosčine inu
nezastopnosti volo taku govori, de teim ležei inu bule to volo
inu bessedo Božyo moremo zastopiti. Sice Bug po suim pil-
du inu stanu, po sui štalti, šegi inu naturi ie en duh, ena večna,
živa, samostoyeča, modra, vsigamogoča, nevideča, neizreče-
na, dobra, pravična, sveta, risnična, suiavolna inu čista mis-
sel. Le-te riči vse Bug ima od sam sebe inu v sebi popolnoma.
Inu Bug ie ta isti sui pild, naturo inu šego v nega vseh del-
lih inu stvarih zadosti izkazal inu vsag dan izkazuie. On ie s
to suio veliko modrustio inu močio stvaril tu nebo, to zemlo,
tu morie, te vode ž nih lipimi inu nucnimi stvarmi. Inu te on
sam vse gori derži, rovna inu pela po redu inu po pravim ča-
l su.
53
govori: »Sturimo človeka po našim p i ldu , d e b o d e oli spodoba, ta
no[m]C podoben. Inu Bug ie stvaril tiga človeka natura, muč inu
sebi k animu pildu, po Božym pildu ga ie stva- šega Božya.
ril.« Ty eni vučeniki pravio, de ta pild, spodoba oli ta štalt
Božya, kir ie v tim človeku, so te moči te duše, ta zastopnost,
tu pumnene inu ta vola. Tu pumnene, pravio ty eni stari vu-
čeniki, ie en pild te Božye moči, ta zastopnost ie en pild oli
štalt te Božye modrusti, ta vola ie en pild te Božye pravice.
Koker le-ta izlaga inu zastop od tiga Božyga pilda v tim člo-
veku se nema zavreči ne zašpotovati. Oli ona vsai nei zado-
sti inu ty preprosti ne mogo, kai ie ta pild Božy, po katerim
ie ta človik stvarien, prov inu zadosti zastopiti. Na tu ima vsa-
ki veiditi, de per tim Božym pildu se ima zastopiti ta stan, ta
muč, ta šega inu ta cela natura Božya. Bug nema človeskiga
oli kaciga druziga obraza oli obličia oli kako drugo štalt oli
podobnost. »Bug ie en duh,« pravi sam Cristus, Iohan. 4, inu
Paulus, 2. Corint. 3.79 Kir pag tu Pismu čestu govori od Buga
koker od eniga človeka, glih koker bi oči, vušesa, roke, no- 79. Jn 4, 24;
2 Kor 3, 17.
ge inu druge človeske vude imel, tu za naše preprosčine inu
nezastopnosti volo taku govori, de teim ležei inu bule to volo
inu bessedo Božyo moremo zastopiti. Sice Bug po suim pil-
du inu stanu, po sui štalti, šegi inu naturi ie en duh, ena večna,
živa, samostoyeča, modra, vsigamogoča, nevideča, neizreče-
na, dobra, pravična, sveta, risnična, suiavolna inu čista mis-
sel. Le-te riči vse Bug ima od sam sebe inu v sebi popolnoma.
Inu Bug ie ta isti sui pild, naturo inu šego v nega vseh del-
lih inu stvarih zadosti izkazal inu vsag dan izkazuie. On ie s
to suio veliko modrustio inu močio stvaril tu nebo, to zemlo,
tu morie, te vode ž nih lipimi inu nucnimi stvarmi. Inu te on
sam vse gori derži, rovna inu pela po redu inu po pravim ča-
l su.
53