Page 54 - Jonatan Vinkler (ur.), Primož Trubar, Tiga Noviga testamenta ena dolga predguvor 1557, En regišter, ena kratka postila 1558, Zbrana dela Primoža Trubarja 8
P. 54
Rim 1, 19–20. NOVIGA TESTAMENTA
su. De kamar kuli človik pogleda, na nebu, na zemlo, v tu
81. Rim 11, morie inu v te vode, taku povsod vidi v pryčo ta pild Božy, to
33–36. nega muč, modrost, dobruto inu pravico. V tih ričeh se vidi ta
prava, risnična štalt inu natura Božya/,/ od katere tudi s. Paul
govori, kir pravi, Ro. 1: »Onu ie očitu inu vsem veideče, de
ty aydie tudi veido, de ie Bug, zakai Bug ie dal nim na znane
s teim, de ta nevideči stan Božy, tu ie ta nega večna muč inu
tu nega bogastvu, se vidi, aku se na nega della merka, na tim
stvarienu tiga svita.«80 Inu ta Božy pild, ta šac te Božye mo-
drusti, pravice, milosti inu oblasti, se nerveč vidi inu ie ner-
bule nom pred oči postavlen v tim čudnim dellu inu oppravilu
tiga našiga odrešitva, kir ie suiga Synu dal v to smert za na-
šo volo. Inu taku ž nim inu skuzi nega to zgubleno človesko
žlahto odkupil inu rešil od te temnice, od slipote, od tiga gre-
ha, od te smerti, od Hudiča inu od pekla. Inu le-ta čuden svit
inu pomuč, kir sice drugdi nigdir sveta, ne pomuči nei bilu, ie
on sam znešil. De ie suiga lastniga Synu k animu offru na tim
cryži za te grehe tiga svita postavil inu to pravdo tiga svita na
suim Synom deržal inu na nim štraifal te grehe vsiga svita. V
tim se vidi, de taku dellu ne gre iz te človeske, temuč iz te Bo-
žye modrusti. Inu le-tei modrusti Božy se ie s. Paul sylnu ču-
dil inu ie dial, Rom. 11: »O, enu veliku, globoku blagu ie ta
modrost inu spoznane Božye, nega pravde se ne mogo zapo-
pasti inu nega poti se ne mogo izuprašati. Du ie to missel ti-
ga Gospudi spoznal[?]C Oli du ie nemu kai svetoval? Oli du ie
nemu kai poprei dal, de bi se nemu tu istu spet vernilu? Zakai
od nega, skuzi nega inu v nim so vse riči.«81 V ti martri Cristu-
sevi se tudi vidi inu zamerka ta Božya pravica, de nikogar, kir
krivu dei, ne šona, temuč on štraifa sledno hudubo inu kri-
vino. De preden ie hotel to suio pravdo pruti ludem doli pu-
stiti pasti, poprei ie on to štraifingo na suiga Synu polužil.
V tim
54
su. De kamar kuli človik pogleda, na nebu, na zemlo, v tu
81. Rim 11, morie inu v te vode, taku povsod vidi v pryčo ta pild Božy, to
33–36. nega muč, modrost, dobruto inu pravico. V tih ričeh se vidi ta
prava, risnična štalt inu natura Božya/,/ od katere tudi s. Paul
govori, kir pravi, Ro. 1: »Onu ie očitu inu vsem veideče, de
ty aydie tudi veido, de ie Bug, zakai Bug ie dal nim na znane
s teim, de ta nevideči stan Božy, tu ie ta nega večna muč inu
tu nega bogastvu, se vidi, aku se na nega della merka, na tim
stvarienu tiga svita.«80 Inu ta Božy pild, ta šac te Božye mo-
drusti, pravice, milosti inu oblasti, se nerveč vidi inu ie ner-
bule nom pred oči postavlen v tim čudnim dellu inu oppravilu
tiga našiga odrešitva, kir ie suiga Synu dal v to smert za na-
šo volo. Inu taku ž nim inu skuzi nega to zgubleno človesko
žlahto odkupil inu rešil od te temnice, od slipote, od tiga gre-
ha, od te smerti, od Hudiča inu od pekla. Inu le-ta čuden svit
inu pomuč, kir sice drugdi nigdir sveta, ne pomuči nei bilu, ie
on sam znešil. De ie suiga lastniga Synu k animu offru na tim
cryži za te grehe tiga svita postavil inu to pravdo tiga svita na
suim Synom deržal inu na nim štraifal te grehe vsiga svita. V
tim se vidi, de taku dellu ne gre iz te človeske, temuč iz te Bo-
žye modrusti. Inu le-tei modrusti Božy se ie s. Paul sylnu ču-
dil inu ie dial, Rom. 11: »O, enu veliku, globoku blagu ie ta
modrost inu spoznane Božye, nega pravde se ne mogo zapo-
pasti inu nega poti se ne mogo izuprašati. Du ie to missel ti-
ga Gospudi spoznal[?]C Oli du ie nemu kai svetoval? Oli du ie
nemu kai poprei dal, de bi se nemu tu istu spet vernilu? Zakai
od nega, skuzi nega inu v nim so vse riči.«81 V ti martri Cristu-
sevi se tudi vidi inu zamerka ta Božya pravica, de nikogar, kir
krivu dei, ne šona, temuč on štraifa sledno hudubo inu kri-
vino. De preden ie hotel to suio pravdo pruti ludem doli pu-
stiti pasti, poprei ie on to štraifingo na suiga Synu polužil.
V tim
54