Page 442 - Jonatan Vinkler (ur.), Primož Trubar, Tiga Noviga testamenta ena dolga predguvor 1557, En regišter, ena kratka postila 1558, Zbrana dela Primoža Trubarja 8
P. 442
REGIŠTER INU KRATKA IZLAGA
nee velika lubezan pruti Cristusu inu kir ie s to žalbo, s kate-
ro se ie dosehmal curbariem inu Zludiu lepa delala, te noge
Cristusu umivala inu žalbala inu ž ne lasmi, s katerimi se ie po-
prei offertovala, ie nega noge sušila inu brissala. Ty eni od Ma-
rie Magdalene pišeio, de po tim Jezusovim hoyenu v nebessa ie
v eni pusčavi prebivala, nei hotela nigdar več obeniga moškiga
spolu v te oči pogledati.
Ta grešnica za 2 Le-te bessede, kir ie Cristus dial h timu farizeiu: »Ni (za-
volo, kir so ni stopi: tei grešnici) so veliku grehov odpusčeni, zakai ona ie ve-
843. Lk 7, 47. bili veliki gre- liku lubila,«843 se nemaio taku zastopiti, koker ty eni nevučeni
hi odp/u/sčeni,C
pridigary inu te Cristuseve česti souvražniki izlagaio, kir pra-
zatu ie ona sp/ vio: Maria Magdalena nei le samo vero odpusčane tih grehov
et/C nazai Cri-
stusa veliku lu-
bila. Milost Bo- dobila, temuč s teim, kir ie veliku lubila inu dobra della dela-
žya ie ta urž/a/ la, obtu mi s to vero samo ne pridemo v nebessa, temuč nom ie
hC vsiga odpu- potreba lubiti Boga, našiga bližniga inu dobru diati. Taka izla-
ska, nekar ta
naša bruma, lu- ga, tak zastop inu vuk ie kriv inu falš. Zakai Maria Magdale-
bezan oli ta na- na, ne oben svetnik, ne svetnica nei nigdar v tim životu tulikain
ša dobra della.
inu popolnoma lubil Boga ne suiga bližniga, ne tulikain dobri-
ga sturil, de bi tu istu tuliku vrednu bilu inu velalu, de bi Bug
za tu dolžan bil dati ta večni leben. Vsi svetniki so molili: »Od-
pusti nom naše dolge,« tu ie: odpusti nom, kir smo tuie zapu-
vidi prelomili inu kir nesmo tuih zapuvidi popolnoma deržali
ne sturili, kar smo bili dolžni. Inu Cristus s to današno pergli-
ho od tyu dveyu dolžnikov očitu pryčuie, de vsi ludie so dol-
žni inu grešniki pred Bugom inu de ne mogo tih plačati ne za
nee sturiti zadosti, temuč Bug nim za volo suiga Synu zabston,
iz milosti vse grehe odpusče. Raven tiga le-ta pergliha tudi za-
dosti pryčuie, de ta prava kersčanska lubezan pruti Cristusu inu
pruti bližnimu stuprov po tim odpusčani tih grehov semkai gre;
Cristus tukai v današnim evangeliu to suio odguvor preoberne
za volo nega ošteria Simona farizeia, kateriga on tukai za volo
nega
442
nee velika lubezan pruti Cristusu inu kir ie s to žalbo, s kate-
ro se ie dosehmal curbariem inu Zludiu lepa delala, te noge
Cristusu umivala inu žalbala inu ž ne lasmi, s katerimi se ie po-
prei offertovala, ie nega noge sušila inu brissala. Ty eni od Ma-
rie Magdalene pišeio, de po tim Jezusovim hoyenu v nebessa ie
v eni pusčavi prebivala, nei hotela nigdar več obeniga moškiga
spolu v te oči pogledati.
Ta grešnica za 2 Le-te bessede, kir ie Cristus dial h timu farizeiu: »Ni (za-
volo, kir so ni stopi: tei grešnici) so veliku grehov odpusčeni, zakai ona ie ve-
843. Lk 7, 47. bili veliki gre- liku lubila,«843 se nemaio taku zastopiti, koker ty eni nevučeni
hi odp/u/sčeni,C
pridigary inu te Cristuseve česti souvražniki izlagaio, kir pra-
zatu ie ona sp/ vio: Maria Magdalena nei le samo vero odpusčane tih grehov
et/C nazai Cri-
stusa veliku lu-
bila. Milost Bo- dobila, temuč s teim, kir ie veliku lubila inu dobra della dela-
žya ie ta urž/a/ la, obtu mi s to vero samo ne pridemo v nebessa, temuč nom ie
hC vsiga odpu- potreba lubiti Boga, našiga bližniga inu dobru diati. Taka izla-
ska, nekar ta
naša bruma, lu- ga, tak zastop inu vuk ie kriv inu falš. Zakai Maria Magdale-
bezan oli ta na- na, ne oben svetnik, ne svetnica nei nigdar v tim životu tulikain
ša dobra della.
inu popolnoma lubil Boga ne suiga bližniga, ne tulikain dobri-
ga sturil, de bi tu istu tuliku vrednu bilu inu velalu, de bi Bug
za tu dolžan bil dati ta večni leben. Vsi svetniki so molili: »Od-
pusti nom naše dolge,« tu ie: odpusti nom, kir smo tuie zapu-
vidi prelomili inu kir nesmo tuih zapuvidi popolnoma deržali
ne sturili, kar smo bili dolžni. Inu Cristus s to današno pergli-
ho od tyu dveyu dolžnikov očitu pryčuie, de vsi ludie so dol-
žni inu grešniki pred Bugom inu de ne mogo tih plačati ne za
nee sturiti zadosti, temuč Bug nim za volo suiga Synu zabston,
iz milosti vse grehe odpusče. Raven tiga le-ta pergliha tudi za-
dosti pryčuie, de ta prava kersčanska lubezan pruti Cristusu inu
pruti bližnimu stuprov po tim odpusčani tih grehov semkai gre;
Cristus tukai v današnim evangeliu to suio odguvor preoberne
za volo nega ošteria Simona farizeia, kateriga on tukai za volo
nega
442