Page 438 - Jonatan Vinkler (ur.), Primož Trubar, Tiga Noviga testamenta ena dolga predguvor 1557, En regišter, ena kratka postila 1558, Zbrana dela Primoža Trubarja 8
P. 438
REGIŠTER INU KRATKA IZLAGA
rusti oli vuka oli od vučenih ludi oli od starišev oli od stricev
oli od periatelov tudi nekar, temuč le od samiga Boga Očeta.
Ta isti Bug Oča suiem S. Duhum skuzi ta kerst inu pridigo ti-
ga eva[n]geliaC v tih vernih sercih eno novo luč vužiga, ta serca
inu misli ponavla inu nareia, de ty ludie začno tiga Božyga Sy-
nu spoznovati819 inu na nega evangeliu verovati. Koker od tiga
819. Spoznavati. drugdi tudi Cristus govori, kir pravi, Ioh. 6: »Nisče ne more k
820. Jn 6, 44. meni priti, samuč nemu bode danu od muiga Očeta inu nisče ne
more k meni priti, samuč ta Oča, kir ie mene poslal, nega bode
821. 1 Kor 12, 3. vlekal.«820 Inu s. Paul pravi, 1. Cor. 12: »Nisče ne more (prov) reči
822. Mt 16, 18. gospud Jezus, samuč skuzi Svetiga Duha.«821
Vsi pravi ker- 5 Inu kir tukai Cristus tudi h Petru govori: »Inu iest tebi spet
823. Jn 1, 42. sčeniki za volo nazai pravim, de si ti Peter inu na le-to kamenato peč iest bom
824. Κηφάς, m., te vere v Cristu- zidal to muio gmaino oli cerkov inu ta peklenska vrata no ne
sa bodo Petri,
kamen. tu ie: kamena- premogo.«822 Z le-teimi bessedami Cristus to vero v nega inu
ti, terdni, moč- to pravu spoznane vissoku vzdiguie, hvali inu poterduie. Pra-
ni inu stonovi-
ti imenovani. Ta vi, de ta vera v Jezusa ie ena močna, terdna inu obstoieča reč
cerkov inu gma- inu de vsi ty, kateri bodo tako pravo vero v nega imeili, ty is-
ina kersčanska ti bodo kamenati, terdni, močni inu redle, bodo obstali vseh
nei na s. Petra
ne na obeniga nadlugah inu premogli to smert inu tiga Hudiča. Obtu on tu-
papeža grunta- kai timu Simonu jogru za volo te prave vere inu spoznane tu ne-
na, postavlena,
ne zazidana, te- ga staru ime perdei inu premini inu ga imenuie s teim pridev-
muč na samiga kom Peter, koker ie on tu nemu bil poprei oblubil, de bo Peter,
Cristusa Jezusa, tu ie kamen, imenovan. Zakai taku s. Ianž, 1. cap., pisše, de ie
Jezus k nemu dial: »Ti si Simon, Ionav syn, ti boš Cefas ime-
ta isti je ta pra-
vi grunt
novan,«823 katera beseda cefas824 se izloži na gersčino petrus, na
slovensčino kamen. De ta besseda petrus ie tulikain koker ka-
minat. Tu ie, koker bi Cristus rekal h Petru: Ti Simon inu vsi
ty, kir bodo to pravo vero v me imeili, bodo petri, tu ie kame-
nati, terdni, močni, redle, serčni, stonoviti inu obstoyeči/,/ inu
de se teim bule zestopi, kai ie hotel s to bessedo Peter. Zatu
on zdaici pravi: »Inu na le-to kamenato peč oli na le-ta kamen
iest
438
rusti oli vuka oli od vučenih ludi oli od starišev oli od stricev
oli od periatelov tudi nekar, temuč le od samiga Boga Očeta.
Ta isti Bug Oča suiem S. Duhum skuzi ta kerst inu pridigo ti-
ga eva[n]geliaC v tih vernih sercih eno novo luč vužiga, ta serca
inu misli ponavla inu nareia, de ty ludie začno tiga Božyga Sy-
nu spoznovati819 inu na nega evangeliu verovati. Koker od tiga
819. Spoznavati. drugdi tudi Cristus govori, kir pravi, Ioh. 6: »Nisče ne more k
820. Jn 6, 44. meni priti, samuč nemu bode danu od muiga Očeta inu nisče ne
more k meni priti, samuč ta Oča, kir ie mene poslal, nega bode
821. 1 Kor 12, 3. vlekal.«820 Inu s. Paul pravi, 1. Cor. 12: »Nisče ne more (prov) reči
822. Mt 16, 18. gospud Jezus, samuč skuzi Svetiga Duha.«821
Vsi pravi ker- 5 Inu kir tukai Cristus tudi h Petru govori: »Inu iest tebi spet
823. Jn 1, 42. sčeniki za volo nazai pravim, de si ti Peter inu na le-to kamenato peč iest bom
824. Κηφάς, m., te vere v Cristu- zidal to muio gmaino oli cerkov inu ta peklenska vrata no ne
sa bodo Petri,
kamen. tu ie: kamena- premogo.«822 Z le-teimi bessedami Cristus to vero v nega inu
ti, terdni, moč- to pravu spoznane vissoku vzdiguie, hvali inu poterduie. Pra-
ni inu stonovi-
ti imenovani. Ta vi, de ta vera v Jezusa ie ena močna, terdna inu obstoieča reč
cerkov inu gma- inu de vsi ty, kateri bodo tako pravo vero v nega imeili, ty is-
ina kersčanska ti bodo kamenati, terdni, močni inu redle, bodo obstali vseh
nei na s. Petra
ne na obeniga nadlugah inu premogli to smert inu tiga Hudiča. Obtu on tu-
papeža grunta- kai timu Simonu jogru za volo te prave vere inu spoznane tu ne-
na, postavlena,
ne zazidana, te- ga staru ime perdei inu premini inu ga imenuie s teim pridev-
muč na samiga kom Peter, koker ie on tu nemu bil poprei oblubil, de bo Peter,
Cristusa Jezusa, tu ie kamen, imenovan. Zakai taku s. Ianž, 1. cap., pisše, de ie
Jezus k nemu dial: »Ti si Simon, Ionav syn, ti boš Cefas ime-
ta isti je ta pra-
vi grunt
novan,«823 katera beseda cefas824 se izloži na gersčino petrus, na
slovensčino kamen. De ta besseda petrus ie tulikain koker ka-
minat. Tu ie, koker bi Cristus rekal h Petru: Ti Simon inu vsi
ty, kir bodo to pravo vero v me imeili, bodo petri, tu ie kame-
nati, terdni, močni, redle, serčni, stonoviti inu obstoyeči/,/ inu
de se teim bule zestopi, kai ie hotel s to bessedo Peter. Zatu
on zdaici pravi: »Inu na le-to kamenato peč oli na le-ta kamen
iest
438