Page 434 - Jonatan Vinkler (ur.), Primož Trubar, Tiga Noviga testamenta ena dolga predguvor 1557, En regišter, ena kratka postila 1558, Zbrana dela Primoža Trubarja 8
P. 434
REGIŠTER INU KRATKA IZLAGA
inu odrešeni od te roke tih naših souvražnikov inu od vseh tih,
kir nas nydaia.795 Per tim on tudi pravi inu prerokuie, de ty ver-
795. Nydaio. ni, kateri se pod Cristusev rug z vero podade, bodo naprei
prez vsiga straha, se ne bodo več bali Božyga serda, ne te več-
796. Volni. ne smerti, ne Hudiča, ne pekla, temuč bodo vse nih živoče dni
797. Jak 1, 27. veden vesseli inu z dobro volo služili Bogu s to brumo inu sve-
tustio, tu ie: ty kersčeniki ne bodo več offrovali, ne ole ne sveič
798. Gorivzha- žgali, ne cerkov zydali. Temuč bodo pridigali ta evangeli, moli-
iane. li, nih vero, stan inu lebe[n]C pelali po Božy voli inu bessedi, lu-
bili suiga bližniga inu v n/a/dlugahE bodo Bogu nolui796 inu po-
799. Zah 3; 6, korni. Koker od tiga s. Iacob tudi govori, Iac. 1, kir pravi taku:
12–13. »Le-tu ie ta čista inu prez madeža Božya služba pred Bugom
Očeto[m]:C obiskati te sirote inu vduve v nih nadlugah inu se
800. Rim 5, 1. zderžati prez madeža od tiga svita.«797
801. Mt 3, 1–12; Zaharias glih 6 V tim drugim deilu tiga Benedictus prerokuie Zaharias inu
taku koker ta pravi od nega synu s. Ianžeta, de bode tiga nervišiga Gospu-
Mr 1, 4–8. angel poprei go- di Boga zveisti pridigar, bode pred nega Syno[m],C našim go-
vori, de Ioan-
nes /b/oE to su- spudom, te ceste nareial/,/ de bode tim nega lude[m]C daial tu
io službo zveistu spoznane tiga izveličane, kateru izveličane stoy v tim odpusča-
inu z nucom ne nih grehov. Tu ie: on bode te ludi prov vučil inu visžal, kei,
opravil.
koku inu s čim mogo odpusčane vseh grehov inu tu izveliča-
ne dobiti. Potle v tima dveima puslednima verzoma pravi, koku
ie Bug Oča iz ž nega velike serčne milosti suiga Synu (kateri-
ga Zaharias tukai imenuie goriuhzaiane798 iz te visokote; taku ie
Cristusa ta Zaharias prerok, 3. inu 6. ca.,799 tudi poprei imenoval)
poslal na ta sveit, s teim istim nega Synu[m]C ie nas, boge gre-
šnike, kir smo v ti te[m]miC inu v ti smertni senci, v ti Hudičevi
ieči sideli, obiskal, resvetil inu odrešil. On ie tudi te naše noge
spet na ta myrni pot postavil, de imamo spet z Bugom myr sku-
zi to vero v Jezusa Cristusa. Rom. 5.800
Ioanes Kerstnik 7 Na ko[n]cuC današniga evangelia piše s. Lukež, kei ie s.
ie vučil /v/seE Ia[n]žC od mladiu do nega pridigarstva prebival, inu potle v
oblast- tim 3/./ cap., s. Matevž tudi v tim 3., s. Marco v tim 1., s Ianž,801
v tim
434
inu odrešeni od te roke tih naših souvražnikov inu od vseh tih,
kir nas nydaia.795 Per tim on tudi pravi inu prerokuie, de ty ver-
795. Nydaio. ni, kateri se pod Cristusev rug z vero podade, bodo naprei
prez vsiga straha, se ne bodo več bali Božyga serda, ne te več-
796. Volni. ne smerti, ne Hudiča, ne pekla, temuč bodo vse nih živoče dni
797. Jak 1, 27. veden vesseli inu z dobro volo služili Bogu s to brumo inu sve-
tustio, tu ie: ty kersčeniki ne bodo več offrovali, ne ole ne sveič
798. Gorivzha- žgali, ne cerkov zydali. Temuč bodo pridigali ta evangeli, moli-
iane. li, nih vero, stan inu lebe[n]C pelali po Božy voli inu bessedi, lu-
bili suiga bližniga inu v n/a/dlugahE bodo Bogu nolui796 inu po-
799. Zah 3; 6, korni. Koker od tiga s. Iacob tudi govori, Iac. 1, kir pravi taku:
12–13. »Le-tu ie ta čista inu prez madeža Božya služba pred Bugom
Očeto[m]:C obiskati te sirote inu vduve v nih nadlugah inu se
800. Rim 5, 1. zderžati prez madeža od tiga svita.«797
801. Mt 3, 1–12; Zaharias glih 6 V tim drugim deilu tiga Benedictus prerokuie Zaharias inu
taku koker ta pravi od nega synu s. Ianžeta, de bode tiga nervišiga Gospu-
Mr 1, 4–8. angel poprei go- di Boga zveisti pridigar, bode pred nega Syno[m],C našim go-
vori, de Ioan-
nes /b/oE to su- spudom, te ceste nareial/,/ de bode tim nega lude[m]C daial tu
io službo zveistu spoznane tiga izveličane, kateru izveličane stoy v tim odpusča-
inu z nucom ne nih grehov. Tu ie: on bode te ludi prov vučil inu visžal, kei,
opravil.
koku inu s čim mogo odpusčane vseh grehov inu tu izveliča-
ne dobiti. Potle v tima dveima puslednima verzoma pravi, koku
ie Bug Oča iz ž nega velike serčne milosti suiga Synu (kateri-
ga Zaharias tukai imenuie goriuhzaiane798 iz te visokote; taku ie
Cristusa ta Zaharias prerok, 3. inu 6. ca.,799 tudi poprei imenoval)
poslal na ta sveit, s teim istim nega Synu[m]C ie nas, boge gre-
šnike, kir smo v ti te[m]miC inu v ti smertni senci, v ti Hudičevi
ieči sideli, obiskal, resvetil inu odrešil. On ie tudi te naše noge
spet na ta myrni pot postavil, de imamo spet z Bugom myr sku-
zi to vero v Jezusa Cristusa. Rom. 5.800
Ioanes Kerstnik 7 Na ko[n]cuC današniga evangelia piše s. Lukež, kei ie s.
ie vučil /v/seE Ia[n]žC od mladiu do nega pridigarstva prebival, inu potle v
oblast- tim 3/./ cap., s. Matevž tudi v tim 3., s. Marco v tim 1., s Ianž,801
v tim
434