Page 415 - Jonatan Vinkler (ur.), Primož Trubar, Tiga Noviga testamenta ena dolga predguvor 1557, En regišter, ena kratka postila 1558, Zbrana dela Primoža Trubarja 8
P. 415
A ZNIŠK IH EVA NGELIOV.
ženami,« so od nakaterih vučenikov iz tiga gerškiga iezika v lakomni fary
ta latinski inu v te druge krivu tolmačovane inu od tih nevu- inu menihi gro-
čenih, hynavskih faryev inu menihov falš izložene inu preo- zzovitu veli-
ku malikovane v
bernene na malikovane. Inu s takim krivim tolmačene[m]C inu tu kersčanstvu
s falš izlaganem so te preproste kersčenike preguvorili inu ze- perpravili, Bo-
gu Oču, Synu
pelali, de Divica Maria ie ena odvetnica, besednica inu po- iuu721 S. Duhu
721. Inu.
močnica pred Bugo[m]C vseh tih ludi, kir na no klyčo, ni slu- nega čast krali,
vse Božye ange-
žio, offruio, sveče žgo, žegnuio, cerqve, altarie zidaio, molio le, Divico Ma-
inu postio. Inu de Divica Maria ima oblast nee služabnikom ryo, svetnike inu
inu kir na no veruio, dati gnado, odpusčane vseh grehov, ludi svetnice zašpo-
tovali inu stavi-
brumne inu svete sturiti, de nim premore pomagati vseh žlaht li na laže. O, vi
nadlugah, tudi v ti smerti, de ona te ludi obaruie pred Turki, nesramni golufi,
pred smertio, pred Hudiče/m/ inu pred peklom; potle so iz le- kir hočete duše
tih angelskih bessed eno molitov inu prošno sturili inu to is-
to taku visoku vzdignili, tako oblast, muč inu vrednust da- s to Avemaryo
iz vyc v nebessa
perpraviti.
li, de kakeršni človik, hud oli dober, le-to Avemaryo viutro,
ob puldne, na večer, kadar se zgoni, moli, ta isti hudiga kon-
ca ne vzame, bode srečan inu bogat. S to sprossi od Divice Ma-
rie, kar kuli hoče, bo obarovan pred ognem, pred vodo, pred
tatmi, pred razboniki inu kadar umerie, taku Divica Marya po-
nesse nega dušo v ta nebessa. Raven tiga so tudi pridigali, pi-
ssali inu malali, kateri človik vsak praznik petdesset avemary
inu pet očanašov po redu izmoli (tu istu molene imenuio ro-
ženkranc), ta isti Divici Mary šapele na glavo postavle inu Divi-
ca Maria bode tiga istiga, kir taku moli, suiem plasčom pokri-
vala inu skrivala pred Božym serdom, de ne bode zgublen inu
ferdamnan etc. S takimi falš, ležnivimi bessedami, izlagami inu
malikovskimi oblubami inu kir so krivu molili »Gnade si pol-
na«, so te preproste ludi zepelali inu preguvorili, de so to Divi-
co Maryo za veliku bulšo inu milostivišo deržali inu verovali za
c 2 volo,
415
ženami,« so od nakaterih vučenikov iz tiga gerškiga iezika v lakomni fary
ta latinski inu v te druge krivu tolmačovane inu od tih nevu- inu menihi gro-
čenih, hynavskih faryev inu menihov falš izložene inu preo- zzovitu veli-
ku malikovane v
bernene na malikovane. Inu s takim krivim tolmačene[m]C inu tu kersčanstvu
s falš izlaganem so te preproste kersčenike preguvorili inu ze- perpravili, Bo-
gu Oču, Synu
pelali, de Divica Maria ie ena odvetnica, besednica inu po- iuu721 S. Duhu
721. Inu.
močnica pred Bugo[m]C vseh tih ludi, kir na no klyčo, ni slu- nega čast krali,
vse Božye ange-
žio, offruio, sveče žgo, žegnuio, cerqve, altarie zidaio, molio le, Divico Ma-
inu postio. Inu de Divica Maria ima oblast nee služabnikom ryo, svetnike inu
inu kir na no veruio, dati gnado, odpusčane vseh grehov, ludi svetnice zašpo-
tovali inu stavi-
brumne inu svete sturiti, de nim premore pomagati vseh žlaht li na laže. O, vi
nadlugah, tudi v ti smerti, de ona te ludi obaruie pred Turki, nesramni golufi,
pred smertio, pred Hudiče/m/ inu pred peklom; potle so iz le- kir hočete duše
tih angelskih bessed eno molitov inu prošno sturili inu to is-
to taku visoku vzdignili, tako oblast, muč inu vrednust da- s to Avemaryo
iz vyc v nebessa
perpraviti.
li, de kakeršni človik, hud oli dober, le-to Avemaryo viutro,
ob puldne, na večer, kadar se zgoni, moli, ta isti hudiga kon-
ca ne vzame, bode srečan inu bogat. S to sprossi od Divice Ma-
rie, kar kuli hoče, bo obarovan pred ognem, pred vodo, pred
tatmi, pred razboniki inu kadar umerie, taku Divica Marya po-
nesse nega dušo v ta nebessa. Raven tiga so tudi pridigali, pi-
ssali inu malali, kateri človik vsak praznik petdesset avemary
inu pet očanašov po redu izmoli (tu istu molene imenuio ro-
ženkranc), ta isti Divici Mary šapele na glavo postavle inu Divi-
ca Maria bode tiga istiga, kir taku moli, suiem plasčom pokri-
vala inu skrivala pred Božym serdom, de ne bode zgublen inu
ferdamnan etc. S takimi falš, ležnivimi bessedami, izlagami inu
malikovskimi oblubami inu kir so krivu molili »Gnade si pol-
na«, so te preproste ludi zepelali inu preguvorili, de so to Divi-
co Maryo za veliku bulšo inu milostivišo deržali inu verovali za
c 2 volo,
415