Page 412 - Jonatan Vinkler (ur.), Primož Trubar, Tiga Noviga testamenta ena dolga predguvor 1557, En regišter, ena kratka postila 1558, Zbrana dela Primoža Trubarja 8
P. 412
REGIŠTER INU KRATKA IZLAGA
699. Mt 11, 27. on pravi: »Nisče ne zna tiga Očeta inu tiga Synu.«699 Od tiga
700. Jn 17, 25. Cristus tudi v nega molitvi, Ioh. 17, govori, kir pravi taku: »Sve-
701. Oblubami. ti Oča, tebe ta sveit ne zna.«700 S /t/akimE pravim Božym spo-
702. Današnim. znanem dobimo ta večni leben, Ioh. 17, inu ta naša serca inu
misli bodo preminena na dobru, de Gospudi Boga lubimo inu
703. Mt 11, 27. ga derž/i/moE za našiga dobriga očeta, veruiemo terdnu nega
704. Nebi. oblubomi701 inu timu s. evangeliu inu smo tim nega zapuvidom z
dobro volo inu z vesseliom pokorni.
705. Mt 11, 28. Vsi evangeli 3 V današim702 evangeliu imamo to summo vsiga celiga Cri-
drugiga ne pra- stuseviga evangeliskiga vuka. Cristus tukai pravi, du ie on, za
vio, samuč du, kakoveh ludi volo ie prišal na ta sveit, kai dobriga nim hoče da-
kai ie Cristus, ti inu kai on hoče od ludi imeiti. Nerpoprei, kir pravi: »Nisče ne
zna tiga Synu, samuč ta Oča, inu nisče ne zna tiga Očeta, samuč
zakai ie člo-
vik postal, de
s teim hoče vse
žlaht ludi, kir ta Syn,«703 s teimi bessedam/i/E se daie na znane, de ie on ta pravi
bodo v nega inu Bug, z Bugom nega Očom ene večnusti, moči inu česti. Inu kir
timu evange- pravi: »Nemu so vse riči od Očeta čez dane,« tu on govori po tei
liu verovali, iz-
veličati inu de človeski naturi, de ta celi Cristus po tei Božy inu človeski na-
drugiga od ludi turi ie en gospud čez vse stvari na nebe704 inu na zemli, čez hu-
ne hoče, samuč
de nega besse- de inu dobre. Ty angeli v nebesih, ta smert, ty hudiči v pekli inu
dom veruio, po ty ludie na zemli so nemu podverženi inu moraio biti nemu po-
tim eva[n]geliuC
de se zo vsem korni. Potle, kir pravi: »Pridite vi vsi, kir ste obloženi inu tež-
derže. ku delate, k meni,«705 s teimi bessedami pravi, de on nei za vo-
lo le enih oli svetih ludi prišal na ta sveit, temuč za vseh žlaht
ludi inu za tih volo, kir so s teimi grehi, z veliko žalostio inu
s težkimi nadlugami obdani. Obtu ty ludi nemaio per svetni-
kih ne drugdi odpusčane tih grehov ne druge pomuči iskati, sa-
muč s to vero per Jezusu Cristusu. H tretimu, kir pravi: »Pridi-
te vi vsi k meni, iest hočo vas ohladiti, sturiti, de vom bode lažei
inu de bote pokoi imeili.« S teim p/r/avi,E kai dobriga tim ludem
on hoče dati inu sturiti: nim hoče vse grehe odpustiti, dati S.
Duha, de bodo z Bugom myr, pokoi v nih veisti imeili inu bodo
zagvišani tiga večniga lebna. H četertimu, kir pravi: »Vzamite
čez
412
699. Mt 11, 27. on pravi: »Nisče ne zna tiga Očeta inu tiga Synu.«699 Od tiga
700. Jn 17, 25. Cristus tudi v nega molitvi, Ioh. 17, govori, kir pravi taku: »Sve-
701. Oblubami. ti Oča, tebe ta sveit ne zna.«700 S /t/akimE pravim Božym spo-
702. Današnim. znanem dobimo ta večni leben, Ioh. 17, inu ta naša serca inu
misli bodo preminena na dobru, de Gospudi Boga lubimo inu
703. Mt 11, 27. ga derž/i/moE za našiga dobriga očeta, veruiemo terdnu nega
704. Nebi. oblubomi701 inu timu s. evangeliu inu smo tim nega zapuvidom z
dobro volo inu z vesseliom pokorni.
705. Mt 11, 28. Vsi evangeli 3 V današim702 evangeliu imamo to summo vsiga celiga Cri-
drugiga ne pra- stuseviga evangeliskiga vuka. Cristus tukai pravi, du ie on, za
vio, samuč du, kakoveh ludi volo ie prišal na ta sveit, kai dobriga nim hoče da-
kai ie Cristus, ti inu kai on hoče od ludi imeiti. Nerpoprei, kir pravi: »Nisče ne
zna tiga Synu, samuč ta Oča, inu nisče ne zna tiga Očeta, samuč
zakai ie člo-
vik postal, de
s teim hoče vse
žlaht ludi, kir ta Syn,«703 s teimi bessedam/i/E se daie na znane, de ie on ta pravi
bodo v nega inu Bug, z Bugom nega Očom ene večnusti, moči inu česti. Inu kir
timu evange- pravi: »Nemu so vse riči od Očeta čez dane,« tu on govori po tei
liu verovali, iz-
veličati inu de človeski naturi, de ta celi Cristus po tei Božy inu človeski na-
drugiga od ludi turi ie en gospud čez vse stvari na nebe704 inu na zemli, čez hu-
ne hoče, samuč
de nega besse- de inu dobre. Ty angeli v nebesih, ta smert, ty hudiči v pekli inu
dom veruio, po ty ludie na zemli so nemu podverženi inu moraio biti nemu po-
tim eva[n]geliuC
de se zo vsem korni. Potle, kir pravi: »Pridite vi vsi, kir ste obloženi inu tež-
derže. ku delate, k meni,«705 s teimi bessedami pravi, de on nei za vo-
lo le enih oli svetih ludi prišal na ta sveit, temuč za vseh žlaht
ludi inu za tih volo, kir so s teimi grehi, z veliko žalostio inu
s težkimi nadlugami obdani. Obtu ty ludi nemaio per svetni-
kih ne drugdi odpusčane tih grehov ne druge pomuči iskati, sa-
muč s to vero per Jezusu Cristusu. H tretimu, kir pravi: »Pridi-
te vi vsi k meni, iest hočo vas ohladiti, sturiti, de vom bode lažei
inu de bote pokoi imeili.« S teim p/r/avi,E kai dobriga tim ludem
on hoče dati inu sturiti: nim hoče vse grehe odpustiti, dati S.
Duha, de bodo z Bugom myr, pokoi v nih veisti imeili inu bodo
zagvišani tiga večniga lebna. H četertimu, kir pravi: »Vzamite
čez
412