Page 35 - Jonatan Vinkler (ur.), Primož Trubar, Tiga Noviga testamenta ena dolga predguvor 1557, En regišter, ena kratka postila 1558, Zbrana dela Primoža Trubarja 8
P. 35
EDGU VOR .
ti pissali. Temuč ta evangelium, te pridige od Jezusa Cristu- Zludie inu od
sa, večniga Synu Božyga, ta naša stara, prava vera kersčanska, nega vudov, so
tu terplene inu souvrastvu za te vere imaio nih začetig od za- stare riči na
sveitu.
četka tiga svita. Le-te riči so od samiga Boga v tim paradižu,
zdaici, koker sta Adam inu Eva bila grešila, pravlene, pridi-
gane, prerokovane, postavlene inu gori naložene. Moizes pi-
še, Gen. 3. De potehmal ta Hudič skuzi to kačo ie Adama inu
Evo bil v ta greh, v to telesno inu v to večno smert perpravil,
ie Gospud Bug vmei drugimi bessedami tudi h ti kači, tu ie h
timu Hudiču, le-taku govuril: »Tu Žensku seime bode ster-
lu tebi tuio glavo. Inu ti tu Seime v peto ugrizneš oli vpičiš.«16
16. 1 Mz 3, 15.
Le-tih bessed ie malu inu so kratke. Oli v tih ie ta celi pra-
vi evangelium inu prerokovane vseh nadlug, kir so se godile
od začetka tiga svita inu kir se bodo naprei godile do sodniga
dne za te vere volo. Tu Žensku seime po izlagi vseh prerokov
inu svet. Paula ie Jezus Cristus, Syn Božy, kir ie tu človestvu
nase vzel od ene čiste dečle prez vsiga moškiga semena. Ta
kačia glava ie ta muč, oblast inu tu gospustvu tiga Hudiča inu
ta greh, te nadluge, reve, bolezni, ta smert inu ta pekal. Z le-
teimi ričmi ta Zludi gospoduie čez vse ludi. Streti to glavo po
šegi iudovskiga iezika se pravi: opstrupoviti, končati, obru-
pati inu vzeti to oblast. Cristus Jezus, Syn Božy, sam po sebi
inu po tei sui naturi gvišnu druziga ništer nei, samuč ena per-
naredna, stonovita inu gvišna arcnya inu pomagavica zubper
vse tu, kar ie hudu inu nesrečnu, zubper vse bolezni, reve, na-
dluge inu zubper to smert. Ampag timu Hudiču ie on ta pravi
nega strup, kir zavdaie tei nega glavi, doli tare inu končava to
nega muč inu oblast, pregane inu izpira te grehe iz tih vernih,
tolaži doli ta serd Božy. Inu on preminuie te nadluge, vse re-
ve, bolezni inu to smert na dobru, vzame tei smerti nee bodic
inu
35
ti pissali. Temuč ta evangelium, te pridige od Jezusa Cristu- Zludie inu od
sa, večniga Synu Božyga, ta naša stara, prava vera kersčanska, nega vudov, so
tu terplene inu souvrastvu za te vere imaio nih začetig od za- stare riči na
sveitu.
četka tiga svita. Le-te riči so od samiga Boga v tim paradižu,
zdaici, koker sta Adam inu Eva bila grešila, pravlene, pridi-
gane, prerokovane, postavlene inu gori naložene. Moizes pi-
še, Gen. 3. De potehmal ta Hudič skuzi to kačo ie Adama inu
Evo bil v ta greh, v to telesno inu v to večno smert perpravil,
ie Gospud Bug vmei drugimi bessedami tudi h ti kači, tu ie h
timu Hudiču, le-taku govuril: »Tu Žensku seime bode ster-
lu tebi tuio glavo. Inu ti tu Seime v peto ugrizneš oli vpičiš.«16
16. 1 Mz 3, 15.
Le-tih bessed ie malu inu so kratke. Oli v tih ie ta celi pra-
vi evangelium inu prerokovane vseh nadlug, kir so se godile
od začetka tiga svita inu kir se bodo naprei godile do sodniga
dne za te vere volo. Tu Žensku seime po izlagi vseh prerokov
inu svet. Paula ie Jezus Cristus, Syn Božy, kir ie tu človestvu
nase vzel od ene čiste dečle prez vsiga moškiga semena. Ta
kačia glava ie ta muč, oblast inu tu gospustvu tiga Hudiča inu
ta greh, te nadluge, reve, bolezni, ta smert inu ta pekal. Z le-
teimi ričmi ta Zludi gospoduie čez vse ludi. Streti to glavo po
šegi iudovskiga iezika se pravi: opstrupoviti, končati, obru-
pati inu vzeti to oblast. Cristus Jezus, Syn Božy, sam po sebi
inu po tei sui naturi gvišnu druziga ništer nei, samuč ena per-
naredna, stonovita inu gvišna arcnya inu pomagavica zubper
vse tu, kar ie hudu inu nesrečnu, zubper vse bolezni, reve, na-
dluge inu zubper to smert. Ampag timu Hudiču ie on ta pravi
nega strup, kir zavdaie tei nega glavi, doli tare inu končava to
nega muč inu oblast, pregane inu izpira te grehe iz tih vernih,
tolaži doli ta serd Božy. Inu on preminuie te nadluge, vse re-
ve, bolezni inu to smert na dobru, vzame tei smerti nee bodic
inu
35