Page 33 - Jonatan Vinkler (ur.), Primož Trubar, Tiga Noviga testamenta ena dolga predguvor 1557, En regišter, ena kratka postila 1558, Zbrana dela Primoža Trubarja 8
P. 33
EDGU VOR .
bruma, svetust inu ta cela pravica; s to vseh vernih grehe pred
Božyma očima zakriva inu nas brumne, svete inu pravične de-
la pred Bugom, zakai Bug ne hoče, ne more obeniga nečisti-
ga, gardiga, gnusniga, kriviga inu grešniga poleg sebe imeiti
inu terpeti. Inu tu blagu Cristusevu ie tudi tu nebesku izveli-
čane, ta prava dobruta inu tu večnu vesselie. Le-tu vse ie Cri-
stus suio martro vsem vernim dobil in zaslužil per Bugi, ne-
ga očetu. Taku suie blagu inu celo dobruto nom Cristus skuzi
inu v ti pridigi tiga s. evangelia šaffuie, dili, izročuie inu nom
čez daie za lastino inu vely tu istu vsem ludem vzeti inu prye-
ti zabston, s to vero, zakai ta vera ie ta kerner oli mošna, kir
taku Jezusevu blagu k sebi vzame, ohrani inu obderži, kakor
vsi evangely pričuio. Obtu taka stara naredba inu obluba Bo-
žya, kir ie Bug vmei sebo inu vmei teimi starimi očaki gori
naredil inu ie nim iz suie velike milosti oblubil dati tiga ohra-
nenika, inu potle tu Jezusevu šaffane, poročene inu rezdile-
ne tiga nega zaslužene inu blaga se prov tar podobnu pravio
inu imenuio ta testament. Kir se pag ty zguvori, te oblube,
naredbe, pridige, zapuvidi inu postave Božye, katere so od
S. Duha skuzi Moizesa inu skuzi te preroke zapissane, pra-
vio inu tudi imenuio ta Stari testament oli ta Stari zakon. Te
pridige pag, ta pisma, bessede inu vukuvi Cristusevi inu ne-
ga jogrov, kir so od tih evangelistov inu jogrov zapissani, se
imenuio ta Novi testament oli ta Novi zakon. Tu se taku go-
vori inu imenuio za volo tih dvih Božyh ludi. Kir so bili pred
inu za Cristusevim roystvum. Ty pervi verni ludie, kir so bi-
li, preden ie Cristus tu človestvu nase vzel, inu kir so verovali
tim Božym oblubom od Cristusa, de bode od ene žene inu od
te Abraamove inu Davidove žlahte royen, de za nega volo bo-
do žegnani, tu ie prosti vseh grehov, inu de bodo suie lastne
krale inu to Cananeisko deželo za lastno imeili. Ty isti ludi se
h3 imenuio
33
bruma, svetust inu ta cela pravica; s to vseh vernih grehe pred
Božyma očima zakriva inu nas brumne, svete inu pravične de-
la pred Bugom, zakai Bug ne hoče, ne more obeniga nečisti-
ga, gardiga, gnusniga, kriviga inu grešniga poleg sebe imeiti
inu terpeti. Inu tu blagu Cristusevu ie tudi tu nebesku izveli-
čane, ta prava dobruta inu tu večnu vesselie. Le-tu vse ie Cri-
stus suio martro vsem vernim dobil in zaslužil per Bugi, ne-
ga očetu. Taku suie blagu inu celo dobruto nom Cristus skuzi
inu v ti pridigi tiga s. evangelia šaffuie, dili, izročuie inu nom
čez daie za lastino inu vely tu istu vsem ludem vzeti inu prye-
ti zabston, s to vero, zakai ta vera ie ta kerner oli mošna, kir
taku Jezusevu blagu k sebi vzame, ohrani inu obderži, kakor
vsi evangely pričuio. Obtu taka stara naredba inu obluba Bo-
žya, kir ie Bug vmei sebo inu vmei teimi starimi očaki gori
naredil inu ie nim iz suie velike milosti oblubil dati tiga ohra-
nenika, inu potle tu Jezusevu šaffane, poročene inu rezdile-
ne tiga nega zaslužene inu blaga se prov tar podobnu pravio
inu imenuio ta testament. Kir se pag ty zguvori, te oblube,
naredbe, pridige, zapuvidi inu postave Božye, katere so od
S. Duha skuzi Moizesa inu skuzi te preroke zapissane, pra-
vio inu tudi imenuio ta Stari testament oli ta Stari zakon. Te
pridige pag, ta pisma, bessede inu vukuvi Cristusevi inu ne-
ga jogrov, kir so od tih evangelistov inu jogrov zapissani, se
imenuio ta Novi testament oli ta Novi zakon. Tu se taku go-
vori inu imenuio za volo tih dvih Božyh ludi. Kir so bili pred
inu za Cristusevim roystvum. Ty pervi verni ludie, kir so bi-
li, preden ie Cristus tu človestvu nase vzel, inu kir so verovali
tim Božym oblubom od Cristusa, de bode od ene žene inu od
te Abraamove inu Davidove žlahte royen, de za nega volo bo-
do žegnani, tu ie prosti vseh grehov, inu de bodo suie lastne
krale inu to Cananeisko deželo za lastno imeili. Ty isti ludi se
h3 imenuio
33