Page 346 - Jonatan Vinkler (ur.), Primož Trubar, Tiga Noviga testamenta ena dolga predguvor 1557, En regišter, ena kratka postila 1558, Zbrana dela Primoža Trubarja 8
P. 346
REGIŠTER INU KRATKA IZLAGA
sedami so te Iude naredili, de so se čestu tim rymskim altma-
nom zubper stavili inu ubyali, inu ty iudovski fary, šcofi, nih
gosposčina, purgary, bogati inu bozi so se sylnu vmei sebo ni-
dali inu souvražili, eden zubper drugiga voiskovali, taku dol-
gu, de so tiga rymskiga cessarie Nerona rezserdili; ta ie poslal
čez nee tiga Vespaziana inu Tita z veliko voisko, ta sta vso Iu-
dovsko deželo obrupala, veliku tavže[n]tC Iudov pobyla; potle ie
Titus sam z veliko, močno voisko tu Ieruzale[m]C ob veliki noči,
tedai, kadar ie več koker anaist stu tavže[n]tC Iudov notri bilu,
oblegal inu p[re]dC475 nim ležal do ieseni inu za volo, kir ie tuli-
475. Ali p[o]d. kain ludi v Ieruzalemu vkupe bilu, ie notri v nim ena taka veli-
476. Pripoved o ka lakota vstala, de so ty ludi vusse ne iermene, človeska inu ži-
judovskem upo- vinska govna inu te matere suie lastne otroke ieili. V nim ie tudi
ru proti Rimlja- velik pomor bil inu taku rezbyane, ubyane inu sylovane od tih
nom 66–70 n. žolneriev, de ta vegši deil ludi ie hud konec vzel. H puslednimu:
št. (zlasti motive kadar ie Titus zo vso sylo tu meistu dobil, tedai se ne starih, ne
kometa, velikih mladih, mož inu žeen, ne otruk nei šonalu; kar ie živiga bilu,
bakrenih vrat in tu ie bilu pomorienu, uyetu, prodanu inu tim lyvom, medve-
Anana) je Trubar dom naprei verženu. Inu ta tempel, ta grad, tu meistu zažganu
inu narazen verženu.476 Enu tako grozovito straifingo477 ie Bug
poslovenil na dopustil čez te nemilostive, neverne Iude vsem ludem k ani-
podlagi dela mu večnimu navuku, de kateri kuli Cristusu inu nega evange-
Jožefa Flavija liu bodo zubper inu souvražili, ty isti hud konec vzamo inu de
Židovske vojne. kar Bug, nega Syn, S. Duh skuzi preroke inu jogre govori, prity
477. Štraifingo. inu oblubi, h timu, bodi čez dolgu oli čez kratku, gvišnu pride.
Te Božye ve- 3 Cristus ie trycrat te kramarie iz te cerqve izpodil. Nerper-
478. Jn 2, 13–16. že so za tiga vo- vič zdaici po nega kerstu ob veliki noči, Ioh. 2.478 Potle na cvit-
479. Mt 21, lo zazidane inu no nedelo, koker ta današni evangeli inu s. Matevž 21479 pryču-
12–13. stifftane, de v te ieta. H tretimu: na veliki po[n]delig,C Mar. 11.480 S teim on daie
480. Mr 11, na znane, de Gospud Bug te ludi, kir te cerqve inu vesže Bož-
15–19. iste ima ta cer-
kov vkupe priti,
ye šturaio, v nih rezbyaio, kradeio inu golufaiu, bode na tim inu
tim drugim sveitu grozzov/i/tuE
štraifal.
346
sedami so te Iude naredili, de so se čestu tim rymskim altma-
nom zubper stavili inu ubyali, inu ty iudovski fary, šcofi, nih
gosposčina, purgary, bogati inu bozi so se sylnu vmei sebo ni-
dali inu souvražili, eden zubper drugiga voiskovali, taku dol-
gu, de so tiga rymskiga cessarie Nerona rezserdili; ta ie poslal
čez nee tiga Vespaziana inu Tita z veliko voisko, ta sta vso Iu-
dovsko deželo obrupala, veliku tavže[n]tC Iudov pobyla; potle ie
Titus sam z veliko, močno voisko tu Ieruzale[m]C ob veliki noči,
tedai, kadar ie več koker anaist stu tavže[n]tC Iudov notri bilu,
oblegal inu p[re]dC475 nim ležal do ieseni inu za volo, kir ie tuli-
475. Ali p[o]d. kain ludi v Ieruzalemu vkupe bilu, ie notri v nim ena taka veli-
476. Pripoved o ka lakota vstala, de so ty ludi vusse ne iermene, človeska inu ži-
judovskem upo- vinska govna inu te matere suie lastne otroke ieili. V nim ie tudi
ru proti Rimlja- velik pomor bil inu taku rezbyane, ubyane inu sylovane od tih
nom 66–70 n. žolneriev, de ta vegši deil ludi ie hud konec vzel. H puslednimu:
št. (zlasti motive kadar ie Titus zo vso sylo tu meistu dobil, tedai se ne starih, ne
kometa, velikih mladih, mož inu žeen, ne otruk nei šonalu; kar ie živiga bilu,
bakrenih vrat in tu ie bilu pomorienu, uyetu, prodanu inu tim lyvom, medve-
Anana) je Trubar dom naprei verženu. Inu ta tempel, ta grad, tu meistu zažganu
inu narazen verženu.476 Enu tako grozovito straifingo477 ie Bug
poslovenil na dopustil čez te nemilostive, neverne Iude vsem ludem k ani-
podlagi dela mu večnimu navuku, de kateri kuli Cristusu inu nega evange-
Jožefa Flavija liu bodo zubper inu souvražili, ty isti hud konec vzamo inu de
Židovske vojne. kar Bug, nega Syn, S. Duh skuzi preroke inu jogre govori, prity
477. Štraifingo. inu oblubi, h timu, bodi čez dolgu oli čez kratku, gvišnu pride.
Te Božye ve- 3 Cristus ie trycrat te kramarie iz te cerqve izpodil. Nerper-
478. Jn 2, 13–16. že so za tiga vo- vič zdaici po nega kerstu ob veliki noči, Ioh. 2.478 Potle na cvit-
479. Mt 21, lo zazidane inu no nedelo, koker ta današni evangeli inu s. Matevž 21479 pryču-
12–13. stifftane, de v te ieta. H tretimu: na veliki po[n]delig,C Mar. 11.480 S teim on daie
480. Mr 11, na znane, de Gospud Bug te ludi, kir te cerqve inu vesže Bož-
15–19. iste ima ta cer-
kov vkupe priti,
ye šturaio, v nih rezbyaio, kradeio inu golufaiu, bode na tim inu
tim drugim sveitu grozzov/i/tuE
štraifal.
346