Page 337 - Jonatan Vinkler (ur.), Primož Trubar, Tiga Noviga testamenta ena dolga predguvor 1557, En regišter, ena kratka postila 1558, Zbrana dela Primoža Trubarja 8
P. 337
A ZNIŠK IH EVA NGELIOV.
pravi: »Ne pustite se komu zepelati, kir semkai vissoku gre po
tei sui lastni voli, v ti hynavski pohlevsčini inu v ti krivi angel-
ski andohti inu ie zabston gori napušen od tih riči, katerih nig-
dar obenih nei vidil, inu od te suie messene misli.«419 Inu s. Ianž,
1. Ioh. 4, vsem kersčenikom taku pisše: »Vi lubeznivi, ne veruite 419. Kol 2, 4,8.
slednimu duhu, temuč probirate, izkusite te duhe, so li od Bu- 420. 1 Jn 4, 1.
ga, zakai veliku falš prerokov ie vunkai šlu na ta sveit.«420 Berite
ta 7. capitul v ti predguvori. 421. Gnilu.
2 Koku pag inu per kakovih znaminih se imaio inu mogo ty Kateri te po-
falš vučeniki spoznati: Na nih sadu inu molitvi, pravi tukai Cri- stave, zapuvi- 422. Lk 5, 33.
stus. Sledna iablan oli hruška, aku se glih zeleni inu ie polna sa- di Božye tiga
evangelia ko- 423. Mt 5, 20; 6,
du, nei zatu dobra, temuč ie li nee sad sladag inu dober. Mno- ker Cristus, s. 1–7;
gu iabalku se vidi izvuna lipu, iznotra ie pag červivu inu knilu.421 Paul ne izlaga- 15, 1–9; 16, 6,11;
io, te človeske 22, 15; 23, 2–7.
Glih taku mnogeteri pridigar se izvuna, pred ludmi brumen, postave, lička-
svet, andohtliv vidi, se z Bugom, z veliko kunštio inu modrustio ke norske Bož-
hvali, vissoke riči inu veden govori od Buga, oli zatu nei vsa- ye službe vuče,
gori stavio inu
ki prov inu risničin. Ty farizei, ty iudovski doctary inu nih šula- terdio, za suiga
ry so čestiše postili inu gosteše molili koker ty jogri Cristusevi, nuca, dobitka
mašuio inu pri-
Luc. 9.422 Oli oni ne nih vuk zatu nei bil prov ne Božy. Obtu ie diguio, ty so psi,
potreba, de ty pravi kersčeniki nekar le samuč na ta ovčy gvant vulci, taty, hi-
navci inu Zludi-
inu na tu lystie tih iablan ne gledaio, temuč, kai v ti ovči ko- evi hlapci.
ži tičy inu aku tu drivu dober, zdrav, sladag sad rody oli ne-
kar. Cristus, ty preroki inu jogri od tih falš prerokov mnogete-
rih znamin inu hudih sadov v dostih meistih govore inu pisšeio.
Cristus pravi, de oni tiga S. pisma, te Božye zapuvidi inu oblube
od Cristusa, ne nega evangelia, ne prerokov ne zastopio, pre-
vračaio inu krivu izlagaio. De te nih človeske postave za vegše
derže koker te Božye zapuvidi. De so hynavci, slepci, zepelav-
ci, golufi, lakomniki, offertniki, tatye, vulkuvi inu razboniki,
prov ne vuče, ne molio, ne postio, le na prehvalo almožne daio,
z dolgo molytvo te boge vduve norio, Math. 5, 6, 15, 16,
R 22, 23,423
337
pravi: »Ne pustite se komu zepelati, kir semkai vissoku gre po
tei sui lastni voli, v ti hynavski pohlevsčini inu v ti krivi angel-
ski andohti inu ie zabston gori napušen od tih riči, katerih nig-
dar obenih nei vidil, inu od te suie messene misli.«419 Inu s. Ianž,
1. Ioh. 4, vsem kersčenikom taku pisše: »Vi lubeznivi, ne veruite 419. Kol 2, 4,8.
slednimu duhu, temuč probirate, izkusite te duhe, so li od Bu- 420. 1 Jn 4, 1.
ga, zakai veliku falš prerokov ie vunkai šlu na ta sveit.«420 Berite
ta 7. capitul v ti predguvori. 421. Gnilu.
2 Koku pag inu per kakovih znaminih se imaio inu mogo ty Kateri te po-
falš vučeniki spoznati: Na nih sadu inu molitvi, pravi tukai Cri- stave, zapuvi- 422. Lk 5, 33.
stus. Sledna iablan oli hruška, aku se glih zeleni inu ie polna sa- di Božye tiga
evangelia ko- 423. Mt 5, 20; 6,
du, nei zatu dobra, temuč ie li nee sad sladag inu dober. Mno- ker Cristus, s. 1–7;
gu iabalku se vidi izvuna lipu, iznotra ie pag červivu inu knilu.421 Paul ne izlaga- 15, 1–9; 16, 6,11;
io, te človeske 22, 15; 23, 2–7.
Glih taku mnogeteri pridigar se izvuna, pred ludmi brumen, postave, lička-
svet, andohtliv vidi, se z Bugom, z veliko kunštio inu modrustio ke norske Bož-
hvali, vissoke riči inu veden govori od Buga, oli zatu nei vsa- ye službe vuče,
gori stavio inu
ki prov inu risničin. Ty farizei, ty iudovski doctary inu nih šula- terdio, za suiga
ry so čestiše postili inu gosteše molili koker ty jogri Cristusevi, nuca, dobitka
mašuio inu pri-
Luc. 9.422 Oli oni ne nih vuk zatu nei bil prov ne Božy. Obtu ie diguio, ty so psi,
potreba, de ty pravi kersčeniki nekar le samuč na ta ovčy gvant vulci, taty, hi-
navci inu Zludi-
inu na tu lystie tih iablan ne gledaio, temuč, kai v ti ovči ko- evi hlapci.
ži tičy inu aku tu drivu dober, zdrav, sladag sad rody oli ne-
kar. Cristus, ty preroki inu jogri od tih falš prerokov mnogete-
rih znamin inu hudih sadov v dostih meistih govore inu pisšeio.
Cristus pravi, de oni tiga S. pisma, te Božye zapuvidi inu oblube
od Cristusa, ne nega evangelia, ne prerokov ne zastopio, pre-
vračaio inu krivu izlagaio. De te nih človeske postave za vegše
derže koker te Božye zapuvidi. De so hynavci, slepci, zepelav-
ci, golufi, lakomniki, offertniki, tatye, vulkuvi inu razboniki,
prov ne vuče, ne molio, ne postio, le na prehvalo almožne daio,
z dolgo molytvo te boge vduve norio, Math. 5, 6, 15, 16,
R 22, 23,423
337