Page 332 - Jonatan Vinkler (ur.), Primož Trubar, Tiga Noviga testamenta ena dolga predguvor 1557, En regišter, ena kratka postila 1558, Zbrana dela Primoža Trubarja 8
P. 332
REGIŠTER INU KRATKA IZLAGA
402. Zabston. soiena obston,402 niga evangelia se navučiti, de taku zderžane inu varovane pred
403. Rim 9, 30; za volo vere v takimi velikimi grehi inu ta vunana pokorsčina tim Božym za-
Jezusa. Ro. 9, puvidom inu taka videča bruma nei zadosti h timu večnimu leb-
Flp 3, 9. 19. Phil. 3.403 nu. Ty iudovski doctary, farizei, fary inu menihi so menili inu še
404. Rim 7, 14. zdai ty Turki, aydie inu ty nezastopni, falš kersčeniki menio, de
kadar se oni s teimi vunanimi vudi derže po Božy zapuvidi, de
405. Mt 5, 22. ne šentuio, ne ubyo, ne krado, ne curbayo, oni s teim dopolnio
406. 1 Jn 3, 15. te Božye zapuvidi inu zaslužio ta nebessa. Tak vuk, zastop inu
menene ie krivu, falš inu tiga človeka zepela. »Zakai te zapuvi-
di inu postava Božya ie duhovska,«404 pravi s. Paul, Ro. 7. Tu ie:
Bug hoče, de te nega zapuvidi cilu, s celim sercem, s celo mis-
salio, zo vso močio popolnoma bodo deržane. Koker tukai Cri-
stus sam to Peto zapuvid izlaga, kir pravi, de nekar le samuč ta
človik, kir eniga ubye, ie uboynik, temuč, kir se le serdi inu kir
pravi k animu človeku »Raha«,405 tu ie, de se le s kako mahino
bessedo oli z obrazom oli s pogledom pusti merkati pruti suimu
bližnimu, de en serd oli hudo volo ima pruti nemu, ta isti ie vže
en uboynik pred Bugom. Inu s. Ianž, 1. Ioh. 3, pravi: »En vsake-
teri, kateri souvraži suiga brata, ta isti ie uboynik.«406 Glih taku
ta Šesta zapuvid ne prepoveda le tiga vunaniga prešustva, temuč
tudi hude, nečiste misli inu žele, koker to isto tudi sam Cristus
zdaici za današnim evangeliom izlaga. Nu, tacih čistih missal,
taciga celiga, dobriga, volniga serca oben človik mumu Cristusa
nei imel, kir bi bil taku zo vso močio inu dušo vse Božye zapu-
vidi dopernessel, obtu so vsi ludie grešniki inu podverženi ti-
mu večnimu ognu. Inu hote li priti v nebessa, taku moraio imei-
ti eno drugo, obilnešo pravico, od katere s. Paul dosti pisše; ta
ista ie ta pravica Cristuseva, ta nom bode dana, šenkana inu po-
dilena zabston, skuzi to vero. Od le-tyu dveyu pravic berite ta
39. capitul v ti predguvori.
2 Raven
332
402. Zabston. soiena obston,402 niga evangelia se navučiti, de taku zderžane inu varovane pred
403. Rim 9, 30; za volo vere v takimi velikimi grehi inu ta vunana pokorsčina tim Božym za-
Jezusa. Ro. 9, puvidom inu taka videča bruma nei zadosti h timu večnimu leb-
Flp 3, 9. 19. Phil. 3.403 nu. Ty iudovski doctary, farizei, fary inu menihi so menili inu še
404. Rim 7, 14. zdai ty Turki, aydie inu ty nezastopni, falš kersčeniki menio, de
kadar se oni s teimi vunanimi vudi derže po Božy zapuvidi, de
405. Mt 5, 22. ne šentuio, ne ubyo, ne krado, ne curbayo, oni s teim dopolnio
406. 1 Jn 3, 15. te Božye zapuvidi inu zaslužio ta nebessa. Tak vuk, zastop inu
menene ie krivu, falš inu tiga človeka zepela. »Zakai te zapuvi-
di inu postava Božya ie duhovska,«404 pravi s. Paul, Ro. 7. Tu ie:
Bug hoče, de te nega zapuvidi cilu, s celim sercem, s celo mis-
salio, zo vso močio popolnoma bodo deržane. Koker tukai Cri-
stus sam to Peto zapuvid izlaga, kir pravi, de nekar le samuč ta
človik, kir eniga ubye, ie uboynik, temuč, kir se le serdi inu kir
pravi k animu človeku »Raha«,405 tu ie, de se le s kako mahino
bessedo oli z obrazom oli s pogledom pusti merkati pruti suimu
bližnimu, de en serd oli hudo volo ima pruti nemu, ta isti ie vže
en uboynik pred Bugom. Inu s. Ianž, 1. Ioh. 3, pravi: »En vsake-
teri, kateri souvraži suiga brata, ta isti ie uboynik.«406 Glih taku
ta Šesta zapuvid ne prepoveda le tiga vunaniga prešustva, temuč
tudi hude, nečiste misli inu žele, koker to isto tudi sam Cristus
zdaici za današnim evangeliom izlaga. Nu, tacih čistih missal,
taciga celiga, dobriga, volniga serca oben človik mumu Cristusa
nei imel, kir bi bil taku zo vso močio inu dušo vse Božye zapu-
vidi dopernessel, obtu so vsi ludie grešniki inu podverženi ti-
mu večnimu ognu. Inu hote li priti v nebessa, taku moraio imei-
ti eno drugo, obilnešo pravico, od katere s. Paul dosti pisše; ta
ista ie ta pravica Cristuseva, ta nom bode dana, šenkana inu po-
dilena zabston, skuzi to vero. Od le-tyu dveyu pravic berite ta
39. capitul v ti predguvori.
2 Raven
332