Page 29 - Jonatan Vinkler (ur.), Primož Trubar, Tiga Noviga testamenta ena dolga predguvor 1557, En regišter, ena kratka postila 1558, Zbrana dela Primoža Trubarja 8
P. 29
IGA TESTAMENTA PREDGUVOR.
TA II. CAP.
INu kadar te prave pridige inu risnična sveta pisma od Bo- Zakai se te
žyga Synu Jezusa Cristusa, gospudi inu odrešenika naši- pridige inu ta s.
ga, so ty pravi, dobri, stonoviti, risnični, perietlivi, vesseli inu pisma od Jezusa
ta evangeliu[m]c
troštlivi marini, zakai v tih se daie na znane ta milost inu pre- imenuio.
velika neizrečena lubezan, katero Bug ima pruti vsem ludem,
inu se očitu pravi, pridiguie inu pisše, de Bug ne hoče tiga
grešnika smerti, ne ferdamnena, temuč on hoče vsem teim,
kir pravo pokuro deio, veruio v nega Synu, biti milostiv, od-
pustiti vse grehe, nee deržati za brumne, pravične inu za sve-
tnike, obarovati pred vso hudo nesrečo, pred večno smertio,
pred Hudičem inu pred peklom inu de Bug hoče, de ty verni
po tim lebnu bodo per nim, de uživaio zo vsemi svetimi ange-
li tiga večniga nebeskiga vesselia. Inu kadar take pridige inu
pisma od Jezusa vsa verna, prestrašena in žalostna serca, kir se
boye Božyga serda inu tiga ferdamnena za volo nih grehov,
spet obessele inu prov potroštaio. Obtu ie Bug takim mari-
nem, pridigom inu s. pismom od nega Synu enu pravu, spo-
dobnu ime dal — evangelium, tu ie: eni dobri, vesseli marini.
TA III. CAP.
BUg ie tudi hotel z le-to lubeznivo bessedo evangeli- Ta besseda
ve um to pridigo od suiga Synu od te pridige inu posta- evangeliu[m]c
Moizeseve narazen ločiti inu s to vučiti inu opomina- loči narazen to
Jezusovo pridi-
ti vse žlaht ludi, de oni ty dvei pridigi, to Jezusevo inu to go od Moizeso-
Moizesevo, imaio deleč narazen ločiti. Zakai ta Moizese- ve inu Bug hoče,
de nekar le sa-
va pridiga inu postava nom oznanuie le-ta veliki, strašni miga Moizesa,
serd Božy zubper naše grehe. Moizes suio pridigo nom ni- temuč Cristusa
tudi de po-
šter ne pravi od odpusčane naših grehov, od gnade inu mi-
losti Božye, de bi nas Bug hotel k sebi vzeti prez vsiga
našiga dobriga diane inu zaslužene. Temuč, aku mi cilu popol-
h noma
29
TA II. CAP.
INu kadar te prave pridige inu risnična sveta pisma od Bo- Zakai se te
žyga Synu Jezusa Cristusa, gospudi inu odrešenika naši- pridige inu ta s.
ga, so ty pravi, dobri, stonoviti, risnični, perietlivi, vesseli inu pisma od Jezusa
ta evangeliu[m]c
troštlivi marini, zakai v tih se daie na znane ta milost inu pre- imenuio.
velika neizrečena lubezan, katero Bug ima pruti vsem ludem,
inu se očitu pravi, pridiguie inu pisše, de Bug ne hoče tiga
grešnika smerti, ne ferdamnena, temuč on hoče vsem teim,
kir pravo pokuro deio, veruio v nega Synu, biti milostiv, od-
pustiti vse grehe, nee deržati za brumne, pravične inu za sve-
tnike, obarovati pred vso hudo nesrečo, pred večno smertio,
pred Hudičem inu pred peklom inu de Bug hoče, de ty verni
po tim lebnu bodo per nim, de uživaio zo vsemi svetimi ange-
li tiga večniga nebeskiga vesselia. Inu kadar take pridige inu
pisma od Jezusa vsa verna, prestrašena in žalostna serca, kir se
boye Božyga serda inu tiga ferdamnena za volo nih grehov,
spet obessele inu prov potroštaio. Obtu ie Bug takim mari-
nem, pridigom inu s. pismom od nega Synu enu pravu, spo-
dobnu ime dal — evangelium, tu ie: eni dobri, vesseli marini.
TA III. CAP.
BUg ie tudi hotel z le-to lubeznivo bessedo evangeli- Ta besseda
ve um to pridigo od suiga Synu od te pridige inu posta- evangeliu[m]c
Moizeseve narazen ločiti inu s to vučiti inu opomina- loči narazen to
Jezusovo pridi-
ti vse žlaht ludi, de oni ty dvei pridigi, to Jezusevo inu to go od Moizeso-
Moizesevo, imaio deleč narazen ločiti. Zakai ta Moizese- ve inu Bug hoče,
de nekar le sa-
va pridiga inu postava nom oznanuie le-ta veliki, strašni miga Moizesa,
serd Božy zubper naše grehe. Moizes suio pridigo nom ni- temuč Cristusa
tudi de po-
šter ne pravi od odpusčane naših grehov, od gnade inu mi-
losti Božye, de bi nas Bug hotel k sebi vzeti prez vsiga
našiga dobriga diane inu zaslužene. Temuč, aku mi cilu popol-
h noma
29