Page 317 - Jonatan Vinkler (ur.), Primož Trubar, Tiga Noviga testamenta ena dolga predguvor 1557, En regišter, ena kratka postila 1558, Zbrana dela Primoža Trubarja 8
P. 317
PR A ZNIŠK IH EVA NGELIOV. 367. Veroizpo-
ved, ki se zače-
Symbolum inu spoznane te prave vere kers- nja z besedami:
čanske s. Atanazia, alexandriski- » Quicumque vult
ga šcoffa.367 salvus esse, ante
omnia opus est,
2 Kateri kuli hoče biti izveličan, ta isti mora nerpoprei pred Le-to ve- ut teneat catholi-
vsemi ričmi imeiti to pravo, gmain kersčansko vero; kateri to is- ro raven te Jo- cam fidem.«
to cilu, čistu inu popolnoma ne derži, ta bode prez cbivla veko- gerske,368 Ni-
ma pogublen. Ta prava, gmain kersčanska vera pag ie le-ta, de ceniske, 369s. 368. Vero-
mi eniga Boga v tryeh personah inu try persone v tim enim Bo- izpoved, ki
Augustina inu se začenja z
Ambroža od te verzi: » Credo in
S. Troyce vsi Deum, Patrem
gastvi čestimo. Inu de mi te persone vkupe ne zmešamo inu tiga vučeni inu za- omnipotentem,
Božyga stanu ne rezločimo. Zakai eno druga persona ie ta Oča, stopni kersčeni- Creatorem caeli
ena druga ta Syn, ena druga ta S. Duh. Ampag ta Oča inu Syn ki za pravo, ri- et terrae.«
snično derže,
369. Nikejski
inu S. Duh ie en sam, dini Bug glih v tim gospostvu inu glih v ti očitu spoznaio simbol se
večni maiesteti. Kakov ie ta Oča, tak ie ta Syn, tak ie S. Duh. Ta inu de ie po tim začenja z verzi:
pravim zasto- »Credo in unum
Deum, Patrem
Oča nei stvarien, ta Syn nei stvarien, ta S. Duh nei stvarien. Ta pu vsiga S. pi- omnipotentem,
Oča se ne more premeriti, Syn se ne more premeriti, S. Duh se Factorem cæli et
sma vkupe po- terræ, Visibilium
stavlena /inu/E omnium et invisi-
ne more premeriti. Ta Oča ie večni, Syn ie večni, S. Duh ie več- zložena. bilium.
ni. Inu vsai neso try večni, temuč en sam ie večni. Glih koker
neso try, kir neso stvarieni, inu neso try, kir se ne mogo preme-
riti, temuč eden sam ie, kir nei stvarien, inu en sam ie, kir se ne
more rezmeriti. Glih taku ta Oča ie vsigamogoč, Syn ie vsiga-
mogoč, S. Duh ie vsigamogoč. Inu vsai neso try vsigamogoči,
temuč en sam ie vsigamogoč. Taku ta Oča ie bug, Syn ie bug, S.
Duh ie bug. Inu vsai neso trye boguvi, temuč ie le en sam bug.
Taku ta Oča ie gospud, ta Syn ie gospud, ta S. Duh ie gospud.
Inu vsai neso try gospudi, temuč ie en sam gospud. Zakai koker
mi po kersčanski risnici eno sledno persono suseb za buga inu
gospudi moramo spoznati, taku try boge oli try gospudi reči v
ti kersčanski veri ie nom prepovedanu. Ta Oča od nikogar nei
sturien, ne stvarien, ne royen. Ta Syn ie od samiga Oče-
O 3 ta
317
ved, ki se zače-
Symbolum inu spoznane te prave vere kers- nja z besedami:
čanske s. Atanazia, alexandriski- » Quicumque vult
ga šcoffa.367 salvus esse, ante
omnia opus est,
2 Kateri kuli hoče biti izveličan, ta isti mora nerpoprei pred Le-to ve- ut teneat catholi-
vsemi ričmi imeiti to pravo, gmain kersčansko vero; kateri to is- ro raven te Jo- cam fidem.«
to cilu, čistu inu popolnoma ne derži, ta bode prez cbivla veko- gerske,368 Ni-
ma pogublen. Ta prava, gmain kersčanska vera pag ie le-ta, de ceniske, 369s. 368. Vero-
mi eniga Boga v tryeh personah inu try persone v tim enim Bo- izpoved, ki
Augustina inu se začenja z
Ambroža od te verzi: » Credo in
S. Troyce vsi Deum, Patrem
gastvi čestimo. Inu de mi te persone vkupe ne zmešamo inu tiga vučeni inu za- omnipotentem,
Božyga stanu ne rezločimo. Zakai eno druga persona ie ta Oča, stopni kersčeni- Creatorem caeli
ena druga ta Syn, ena druga ta S. Duh. Ampag ta Oča inu Syn ki za pravo, ri- et terrae.«
snično derže,
369. Nikejski
inu S. Duh ie en sam, dini Bug glih v tim gospostvu inu glih v ti očitu spoznaio simbol se
večni maiesteti. Kakov ie ta Oča, tak ie ta Syn, tak ie S. Duh. Ta inu de ie po tim začenja z verzi:
pravim zasto- »Credo in unum
Deum, Patrem
Oča nei stvarien, ta Syn nei stvarien, ta S. Duh nei stvarien. Ta pu vsiga S. pi- omnipotentem,
Oča se ne more premeriti, Syn se ne more premeriti, S. Duh se Factorem cæli et
sma vkupe po- terræ, Visibilium
stavlena /inu/E omnium et invisi-
ne more premeriti. Ta Oča ie večni, Syn ie večni, S. Duh ie več- zložena. bilium.
ni. Inu vsai neso try večni, temuč en sam ie večni. Glih koker
neso try, kir neso stvarieni, inu neso try, kir se ne mogo preme-
riti, temuč eden sam ie, kir nei stvarien, inu en sam ie, kir se ne
more rezmeriti. Glih taku ta Oča ie vsigamogoč, Syn ie vsiga-
mogoč, S. Duh ie vsigamogoč. Inu vsai neso try vsigamogoči,
temuč en sam ie vsigamogoč. Taku ta Oča ie bug, Syn ie bug, S.
Duh ie bug. Inu vsai neso trye boguvi, temuč ie le en sam bug.
Taku ta Oča ie gospud, ta Syn ie gospud, ta S. Duh ie gospud.
Inu vsai neso try gospudi, temuč ie en sam gospud. Zakai koker
mi po kersčanski risnici eno sledno persono suseb za buga inu
gospudi moramo spoznati, taku try boge oli try gospudi reči v
ti kersčanski veri ie nom prepovedanu. Ta Oča od nikogar nei
sturien, ne stvarien, ne royen. Ta Syn ie od samiga Oče-
O 3 ta
317