Page 296 - Jonatan Vinkler (ur.), Primož Trubar, Tiga Noviga testamenta ena dolga predguvor 1557, En regišter, ena kratka postila 1558, Zbrana dela Primoža Trubarja 8
P. 296
REGIŠTER INU KRATKA IZLAGA
tatye so falš, kecarski vučeniki. Ty razboniki inu vulkuvi so
ty tyranni inu hudi šcofi, kir te prave pridigarie preganeio inu
moree. S/./ Augustin pravi: »Ty dobri pastyry se imeio lubiti.
Tu naideniki terpeti. Pred tatmi, falš vučeniki se varovati, pred
razboniki, vulki bežati.«307 V tim deželskim, purgarskim rovna-
307. Izvirne bese- nu so tudi truy pastyry, truya gosposčina. Dobra, zveista inu
dilne predloge pravična; potle ta nemarna, lena inu nerodliva, ta tretya: huda,
zaenkrat ni bilo sylna inu kryva.
Pred sodnim 2 Naketeri le-te bessede Cristuseve, kir pravi: »Iest imam še
mogoče določiti. dnem se ty ludie druge ovce, katere neso iz le-te štale, te iste iest moram tudi
s to vero ne bo- semkai perpelati inu bodo muio štymo poslušale inu bode ena
308. Jn 10, 16. do povsod gli-
hali; čestu mož ovčia štala inu eden pastyr,«308 hote zastopiti, koker bi Cristus
309. 1 Mz 17, 2–7; inu žena tudi tukai prerokoval, de pred sodnim dnem bode po vsim sveitu ena
1 Mz 18, 8; 22, nekar. vera; taka izlaga inu zatop nei prov. Cristus tukai govori, de tu-
18.
310. Lk 18, 8. di ty aydie bodo v nega inu nega evangeliu verovali, de taku iz
Iudov inu aydov bode ena cerkov inu gmaina Božya po tei sta-
311. Mt 24, ri oblubi Božy: »V tuim semeni bodo žegnani vsi žlaht ludie.«309
40–41; Cristus pravi, Luc. 18. »Kadar ta Syn tiga človeka pride (zasto-
pi: na sodni dan), aku on bode vero nesšil na zemli[?]«C310 Koker
Lk 17, 34–35. bi hotel reči: Kadar sodni dan se bo perbližoval, tedai malu ludi
te prave, stonovite vere se bode nesšlu na sveitu. Inu Math. 24,
312. Štymo. Luc. 17 pravi, de na sodni dan »bodeta dva na eni nyvi, ta eden
bode vzet v nebessa, ta drugi ozdolai ostane, inu dva bota vku-
pe v eni posteli ležala, ta eden bode vzet, ta drugi bo zapusčen;
dvei bote vkupe mleli, ta ena bode vzeta, ta druga zapusčena«.311
Obtu oben ne čakai, de bi kadai vsi ludie ene vere bili, tu bode
stuprov po sodnim dnevi v nebessih, temuč en vsaki gledai per
pravim času, de on bo pravo vero imel, na druge nema gledati,
koku oli kai oni veruio.
Kateri timu 3 Za današnim evangelium tudi v tim 10. capituli s. Ianža pra-
evangeliu vi Cristus: »Muie ovce poslušaio to muio stymo312
inu
296
tatye so falš, kecarski vučeniki. Ty razboniki inu vulkuvi so
ty tyranni inu hudi šcofi, kir te prave pridigarie preganeio inu
moree. S/./ Augustin pravi: »Ty dobri pastyry se imeio lubiti.
Tu naideniki terpeti. Pred tatmi, falš vučeniki se varovati, pred
razboniki, vulki bežati.«307 V tim deželskim, purgarskim rovna-
307. Izvirne bese- nu so tudi truy pastyry, truya gosposčina. Dobra, zveista inu
dilne predloge pravična; potle ta nemarna, lena inu nerodliva, ta tretya: huda,
zaenkrat ni bilo sylna inu kryva.
Pred sodnim 2 Naketeri le-te bessede Cristuseve, kir pravi: »Iest imam še
mogoče določiti. dnem se ty ludie druge ovce, katere neso iz le-te štale, te iste iest moram tudi
s to vero ne bo- semkai perpelati inu bodo muio štymo poslušale inu bode ena
308. Jn 10, 16. do povsod gli-
hali; čestu mož ovčia štala inu eden pastyr,«308 hote zastopiti, koker bi Cristus
309. 1 Mz 17, 2–7; inu žena tudi tukai prerokoval, de pred sodnim dnem bode po vsim sveitu ena
1 Mz 18, 8; 22, nekar. vera; taka izlaga inu zatop nei prov. Cristus tukai govori, de tu-
18.
310. Lk 18, 8. di ty aydie bodo v nega inu nega evangeliu verovali, de taku iz
Iudov inu aydov bode ena cerkov inu gmaina Božya po tei sta-
311. Mt 24, ri oblubi Božy: »V tuim semeni bodo žegnani vsi žlaht ludie.«309
40–41; Cristus pravi, Luc. 18. »Kadar ta Syn tiga človeka pride (zasto-
pi: na sodni dan), aku on bode vero nesšil na zemli[?]«C310 Koker
Lk 17, 34–35. bi hotel reči: Kadar sodni dan se bo perbližoval, tedai malu ludi
te prave, stonovite vere se bode nesšlu na sveitu. Inu Math. 24,
312. Štymo. Luc. 17 pravi, de na sodni dan »bodeta dva na eni nyvi, ta eden
bode vzet v nebessa, ta drugi ozdolai ostane, inu dva bota vku-
pe v eni posteli ležala, ta eden bode vzet, ta drugi bo zapusčen;
dvei bote vkupe mleli, ta ena bode vzeta, ta druga zapusčena«.311
Obtu oben ne čakai, de bi kadai vsi ludie ene vere bili, tu bode
stuprov po sodnim dnevi v nebessih, temuč en vsaki gledai per
pravim času, de on bo pravo vero imel, na druge nema gledati,
koku oli kai oni veruio.
Kateri timu 3 Za današnim evangelium tudi v tim 10. capituli s. Ianža pra-
evangeliu vi Cristus: »Muie ovce poslušaio to muio stymo312
inu
296