Page 268 - Jonatan Vinkler (ur.), Primož Trubar, Tiga Noviga testamenta ena dolga predguvor 1557, En regišter, ena kratka postila 1558, Zbrana dela Primoža Trubarja 8
P. 268
REGIŠTER INU KRATKA IZLAGA
Vs/e/E S. pismu, 3 De ie pag timu gvišnu taku inu ta cela risnica, de ta Božy
vsi verni ludie, večni Syn ie tu pravu cilu človestvu nase vzel inu pustil se mar-
vse Božye služ- trati inu umoriti, od tiga povsod tu S. pismu, vsi s. očaki, pre-
be inu caihni roki, jogri, martirniki, svetniki, kersčeniki inu vsi Božy caihni,
vse Moizeseve postave inu Božye službe, vseh s. očakov, Iudov
pryčuio, de Cri- inu aydov offri pryčuio. Od tiga vi s flissom berite te 6., 7., 8., 9.,
stus ie risničnu
martran.
10., 11. inu 12. capitule v ti predguvori.
Zapissa- 4 Kai pag inu od koga ie Jezus terpil inu martran, tu vse nom
nu J/e/zusevuE pišeio zveistu, risničnu inu po redu ty evangelisti v tih capitulih,
terplene se ima ozgorai v tim registru imenovanih. Te iste capitule, v katerih ie
od vseh ve- ta celi passion s flissom zapissan, ima en vsaki kersčenik veiditi
inu umeiti izvuna, čestu sam inu pred drugimi brati inu rezmi-
den brati, po- šlovati.
slušati inu
r/e/zmišlovati.E
Kakove riči so 5 Du ie pag na tim dolžan inu kriv, kai ie ta uržah, de Bo-
tiga Božyga Sy- žy Syn ie človik postal inu pustil se taku martrati inu umori-
nu perpravile, ti[?]C Na taku vprašane nom tu S. pismu v dostih meistih oči-
de ie človik po- tu inu zastopnu odgovori inu nom dva uržaha stavi naprei. Ta
pervi uržah inu krivic te Jezuseve martre inu smerti so ty na-
stal inu pustil se ši grehi. Koker Esaias 53 pryčuie, kir pravi: »On ie ranen za na-
martrati; zakai
ie t/e/rpil.E
181. Iz 53, 5. še hudobe volo, on ie taku za naših grehov volo stelče[n].«C181 Inu
182. 1 Pt 3, 18. s. Peter, 1. Pet. 3, pravi: »Cristus ie enkrat za naših grehov vo-
lo terpil, ta pravični za te krive, de nas h Bugi perpela.«182 Zakai
183. Heb 10, obenu drugu plačillu, oben drugi offer nei mogel tiga velikiga,
10–14. grozzovitiga serda Božyga zubper ta greh tih ludi potyhniti inu
do/li/E utolažiti, samuč ta martra inu ta smert tiga Synu Božyga.
Koker s/./ Paul, Heb. 11, govori: »Z anem samim offrom ie on te
popolnoma sturil, kir bodo posvičeni.«183 Za tiga volo ie moral
ta Syn Božy to človesko naturo vzeti na se inu postati enu pla-
čillu, odrešitvu inu en offer za naše grehe, de se ie tei Božy pra-
vici sturilu zadosti, zakai ta Božya pravica nei mogla tih grehov
odpustiti prez plačilla inu zadostidiane; tu istu plačillu ie bila ta
smert tiga Božyga
Synu.
268
Vs/e/E S. pismu, 3 De ie pag timu gvišnu taku inu ta cela risnica, de ta Božy
vsi verni ludie, večni Syn ie tu pravu cilu človestvu nase vzel inu pustil se mar-
vse Božye služ- trati inu umoriti, od tiga povsod tu S. pismu, vsi s. očaki, pre-
be inu caihni roki, jogri, martirniki, svetniki, kersčeniki inu vsi Božy caihni,
vse Moizeseve postave inu Božye službe, vseh s. očakov, Iudov
pryčuio, de Cri- inu aydov offri pryčuio. Od tiga vi s flissom berite te 6., 7., 8., 9.,
stus ie risničnu
martran.
10., 11. inu 12. capitule v ti predguvori.
Zapissa- 4 Kai pag inu od koga ie Jezus terpil inu martran, tu vse nom
nu J/e/zusevuE pišeio zveistu, risničnu inu po redu ty evangelisti v tih capitulih,
terplene se ima ozgorai v tim registru imenovanih. Te iste capitule, v katerih ie
od vseh ve- ta celi passion s flissom zapissan, ima en vsaki kersčenik veiditi
inu umeiti izvuna, čestu sam inu pred drugimi brati inu rezmi-
den brati, po- šlovati.
slušati inu
r/e/zmišlovati.E
Kakove riči so 5 Du ie pag na tim dolžan inu kriv, kai ie ta uržah, de Bo-
tiga Božyga Sy- žy Syn ie človik postal inu pustil se taku martrati inu umori-
nu perpravile, ti[?]C Na taku vprašane nom tu S. pismu v dostih meistih oči-
de ie človik po- tu inu zastopnu odgovori inu nom dva uržaha stavi naprei. Ta
pervi uržah inu krivic te Jezuseve martre inu smerti so ty na-
stal inu pustil se ši grehi. Koker Esaias 53 pryčuie, kir pravi: »On ie ranen za na-
martrati; zakai
ie t/e/rpil.E
181. Iz 53, 5. še hudobe volo, on ie taku za naših grehov volo stelče[n].«C181 Inu
182. 1 Pt 3, 18. s. Peter, 1. Pet. 3, pravi: »Cristus ie enkrat za naših grehov vo-
lo terpil, ta pravični za te krive, de nas h Bugi perpela.«182 Zakai
183. Heb 10, obenu drugu plačillu, oben drugi offer nei mogel tiga velikiga,
10–14. grozzovitiga serda Božyga zubper ta greh tih ludi potyhniti inu
do/li/E utolažiti, samuč ta martra inu ta smert tiga Synu Božyga.
Koker s/./ Paul, Heb. 11, govori: »Z anem samim offrom ie on te
popolnoma sturil, kir bodo posvičeni.«183 Za tiga volo ie moral
ta Syn Božy to človesko naturo vzeti na se inu postati enu pla-
čillu, odrešitvu inu en offer za naše grehe, de se ie tei Božy pra-
vici sturilu zadosti, zakai ta Božya pravica nei mogla tih grehov
odpustiti prez plačilla inu zadostidiane; tu istu plačillu ie bila ta
smert tiga Božyga
Synu.
268