Page 233 - Jonatan Vinkler (ur.), Primož Trubar, Tiga Noviga testamenta ena dolga predguvor 1557, En regišter, ena kratka postila 1558, Zbrana dela Primoža Trubarja 8
P. 233
PR A ZNIŠK IH EVA NGELIOV.
dai, kar tebe prossimo. Aku pag nekar, taku se ta tuia vola inu 65. Srenja,
nekar ta muia izzidi. občestvo;
3 De Cristus tiga gobovca pošle h timu faryu inu vely po Cristus, s. izposojeno iz
Moizesevi postavi offrovati. S teim vuči, de vsaki ima pomagati Paul velyta če- srvn. gemeine f.
prave pridigarie, služabnike te cerqve živiti inu dati tu, kar nim stu dati tim pri- (srenja, občinska
digariem nih te- last, občinska
zemlja), in sicer v
sliši. V tim Starim zakonu so se ty fary od offrov inu dessetin lesno potrebo. 12. stoletju
gori deržali, zatu so oni morali cerqvi streči, moliti, vučiti, of- (H. Jazbec, n.
frovati, te gobovce, so li čisti oli nekar, ogledovati inu ločiti od d., 44).
te gmaine.65
4 Le-ta altman ie imel eno pravo kersčansko vero inu vse tu, Kateri štuki sli- 66. Anabaptist,
kar k ani pravi veri sliši. On ie Cristusa prov znal, de ie bug, vsi- šio h pravi veri. prekrščevalec;
gamogoč, de more le samo bessedo vse riči opraviti inu de ie on izposojeno iz
dober, milostiv inu volan nega hlapca ozdraviti. On ie bil po- Wi(e)dertaufer
hleven, se nei vreden zdil, de bi Cristus v nega hišo šal. On ie m., in sicer v
prov molil za nega hlapca. On ie lubil suiga bližniga. Le-ti štu- 16. stoletju (H.
ki slišio h ti veri kersčanski. Od tiga aydovskega verniga capita- Jazbec, n. d., 64).
na se tudi vučimo, koku vsaki suie hlapce inu družino v bolezni Izraz je bil pejo-
oli v drugih nadlugah nema zapustiti, temuč prossiti za nee Bo- rativna oznaka
ga inu shtreči inu pomagati, s čim on nerveč premore. reformirane
5 De Cristus tiga altmana vero taku vissoku hvali, se vučimo, Prava vera ie krščanske verske
de ta prava vera, molitov inu klicane na Buga so ner te vegše nervegšy Božya smeri, ki je
službe Božye. služba. zagovarjala krst
odraslih, in tako
6 Mi tukai v tim evangeliu tudi vidimo, de ta vera kersčan- Ta evangelium ponovno pode-
ska tih stanov ne prestavle, samuč ta serca perminuie. Ta alt- tih pravih sta- litev zakramenta
man ie bil en želner inu en gospud oli oblastnik. Cristus nei ne- nov ne presta- krsta, ki naj bi
vle, temuč po- bil z začlenitvijo
vernika v (mi-
mu zapovedal to nega oblast oli žolnerstvu zapustiti, temuč on terduie. stično) občestvo
ga pusti per nega stanu. Obtu ty bidertauffery66 krivu vuče, kir cerkve (unija s
pravio, de en oblastnik oli eden, kir per suim blagei ostane, ne Kristusom) ob
more biti en pravi kersčenik. krstu v otroštvu
7 Kir Cristus pravi, de nih dosti, od kot tu sonce gori gre inu Od Iudov inu konzumiran
zahaie, bodo s teim Abraom sidelu; s teim on prerokuie, de aydov enkrat za vselej.
D dosti Izraz bidertaufer
uporabljajo
samo nasprotni-
ki prekrščevalcev
in z njim pou-
darjajo teološki
očitek omenje-
ni liturgični
praksi; Trubar
prekrščevalce
omenja skupaj
s schwenck-
feldijanci in
drugimi sektami
ter verskimi
praksami, ki jih
ni odobraval.
233
dai, kar tebe prossimo. Aku pag nekar, taku se ta tuia vola inu 65. Srenja,
nekar ta muia izzidi. občestvo;
3 De Cristus tiga gobovca pošle h timu faryu inu vely po Cristus, s. izposojeno iz
Moizesevi postavi offrovati. S teim vuči, de vsaki ima pomagati Paul velyta če- srvn. gemeine f.
prave pridigarie, služabnike te cerqve živiti inu dati tu, kar nim stu dati tim pri- (srenja, občinska
digariem nih te- last, občinska
zemlja), in sicer v
sliši. V tim Starim zakonu so se ty fary od offrov inu dessetin lesno potrebo. 12. stoletju
gori deržali, zatu so oni morali cerqvi streči, moliti, vučiti, of- (H. Jazbec, n.
frovati, te gobovce, so li čisti oli nekar, ogledovati inu ločiti od d., 44).
te gmaine.65
4 Le-ta altman ie imel eno pravo kersčansko vero inu vse tu, Kateri štuki sli- 66. Anabaptist,
kar k ani pravi veri sliši. On ie Cristusa prov znal, de ie bug, vsi- šio h pravi veri. prekrščevalec;
gamogoč, de more le samo bessedo vse riči opraviti inu de ie on izposojeno iz
dober, milostiv inu volan nega hlapca ozdraviti. On ie bil po- Wi(e)dertaufer
hleven, se nei vreden zdil, de bi Cristus v nega hišo šal. On ie m., in sicer v
prov molil za nega hlapca. On ie lubil suiga bližniga. Le-ti štu- 16. stoletju (H.
ki slišio h ti veri kersčanski. Od tiga aydovskega verniga capita- Jazbec, n. d., 64).
na se tudi vučimo, koku vsaki suie hlapce inu družino v bolezni Izraz je bil pejo-
oli v drugih nadlugah nema zapustiti, temuč prossiti za nee Bo- rativna oznaka
ga inu shtreči inu pomagati, s čim on nerveč premore. reformirane
5 De Cristus tiga altmana vero taku vissoku hvali, se vučimo, Prava vera ie krščanske verske
de ta prava vera, molitov inu klicane na Buga so ner te vegše nervegšy Božya smeri, ki je
službe Božye. služba. zagovarjala krst
odraslih, in tako
6 Mi tukai v tim evangeliu tudi vidimo, de ta vera kersčan- Ta evangelium ponovno pode-
ska tih stanov ne prestavle, samuč ta serca perminuie. Ta alt- tih pravih sta- litev zakramenta
man ie bil en želner inu en gospud oli oblastnik. Cristus nei ne- nov ne presta- krsta, ki naj bi
vle, temuč po- bil z začlenitvijo
vernika v (mi-
mu zapovedal to nega oblast oli žolnerstvu zapustiti, temuč on terduie. stično) občestvo
ga pusti per nega stanu. Obtu ty bidertauffery66 krivu vuče, kir cerkve (unija s
pravio, de en oblastnik oli eden, kir per suim blagei ostane, ne Kristusom) ob
more biti en pravi kersčenik. krstu v otroštvu
7 Kir Cristus pravi, de nih dosti, od kot tu sonce gori gre inu Od Iudov inu konzumiran
zahaie, bodo s teim Abraom sidelu; s teim on prerokuie, de aydov enkrat za vselej.
D dosti Izraz bidertaufer
uporabljajo
samo nasprotni-
ki prekrščevalcev
in z njim pou-
darjajo teološki
očitek omenje-
ni liturgični
praksi; Trubar
prekrščevalce
omenja skupaj
s schwenck-
feldijanci in
drugimi sektami
ter verskimi
praksami, ki jih
ni odobraval.
233