Page 224 - Jonatan Vinkler (ur.), Primož Trubar, Tiga Noviga testamenta ena dolga predguvor 1557, En regišter, ena kratka postila 1558, Zbrana dela Primoža Trubarja 8
P. 224
REGIŠTER INU KRATKA IZLAGA
vsi verni derže, imaio inu pryčuio od nega. Koku se pag ty dvei
naturi, ta Božya inu ta človeska, v Cristusu, v ti eni personi vku-
pe glihaio, tu istu Bug vei. Mi kersčeniki dosti Božyh riči z na-
šo zastopnostio ne moremo doseči, temuč moramo le verovati.
Inu s. Crisostomus vuči te preproste, kadar oni bodo od never-
nikov vprašani od tih velikih, globokih štukov te vere kersc-
banske,39 koker od S. Troyce, koku mogo try eden inu eden try
39. Kersčanske. biti, taku imaio odgovoriti: »Tu Bug dobru vei. Nom ie od Bu-
40. Izvirne bese- ga taku zapovedanu verovati inu nekar veiditi inu zastopiti, po
dilne predloge tim lebnu bomo prov zastopili inu te skrivne Božye riči vidili.«40
zaenkrat ni bilo Zakai ie ta 3 H tretimu: v tim evangeliu Ioannes Kerstnik inu Ioannes
mogoče določiti. večna, vsiga- Evangelist obba vučita, za čes volo inu zakai se ie ta Syn Božy
mogoča Besseda iz te suie nebeške maiestete, glorie, iz te česti inu gospostva na
41. Jn 1, 12. Božia tu mes-
su, tu človestvu ta sveit v tak špot, v tako revo inu sromoto pustil, taku cilu niz-
pervzela. ku se ponižal. De tu vse ie on sturil, de ie hotel to suio gnado
inu risnico s teimi človeki podiliti. De skuzi inu za volo nega vsi
ludie, kir v nega bodo verovali, bodo imeili gnado, milost inu
odpusčane vseh grehov per Bugi inu de bodo Boga ž nega sta-
num v ti Troyci inu to nega stonovito pravo volo znali, de Bug
neče tiga človeka pogubiti, temuč izveličati skuzi to nega za-
služene. Inu de per tim vsi ludie imaio spoznati to veliko lube-
zan inu dobro volo Božyo, katero on ima pruti vsem ludem, de
preden ie on hotel tu človestvu zapustiti v tih grehih, v ti smerti
inu v tim peklu, poprei ie on dal suiga Synu v ta marter inu v to
smert.
S čim, skuzi kai, 4 H četertimu: Ioannes Evangelist tukai v tim evange-
koku vse Je- liu, kir pravi: »Kuliku nih so nega gori vzeli, tim istim ie dal
zuseve dobru- to oblast, de mogo Božy otroci postati, kir na nega veru-
te nase perpra-
vimo. io,«41 vuči inu v nega vsim evangeliu povsod inu veden pra-
vi, de drigači Cristuseve dobrute, nega zaslužena inu mar-
tre oben diležin ne more biti, ne nase perpraviti, samuč
skuzi to vero v nega. De tim nega bessedom inu oblu-
bom
224
vsi verni derže, imaio inu pryčuio od nega. Koku se pag ty dvei
naturi, ta Božya inu ta človeska, v Cristusu, v ti eni personi vku-
pe glihaio, tu istu Bug vei. Mi kersčeniki dosti Božyh riči z na-
šo zastopnostio ne moremo doseči, temuč moramo le verovati.
Inu s. Crisostomus vuči te preproste, kadar oni bodo od never-
nikov vprašani od tih velikih, globokih štukov te vere kersc-
banske,39 koker od S. Troyce, koku mogo try eden inu eden try
39. Kersčanske. biti, taku imaio odgovoriti: »Tu Bug dobru vei. Nom ie od Bu-
40. Izvirne bese- ga taku zapovedanu verovati inu nekar veiditi inu zastopiti, po
dilne predloge tim lebnu bomo prov zastopili inu te skrivne Božye riči vidili.«40
zaenkrat ni bilo Zakai ie ta 3 H tretimu: v tim evangeliu Ioannes Kerstnik inu Ioannes
mogoče določiti. večna, vsiga- Evangelist obba vučita, za čes volo inu zakai se ie ta Syn Božy
mogoča Besseda iz te suie nebeške maiestete, glorie, iz te česti inu gospostva na
41. Jn 1, 12. Božia tu mes-
su, tu človestvu ta sveit v tak špot, v tako revo inu sromoto pustil, taku cilu niz-
pervzela. ku se ponižal. De tu vse ie on sturil, de ie hotel to suio gnado
inu risnico s teimi človeki podiliti. De skuzi inu za volo nega vsi
ludie, kir v nega bodo verovali, bodo imeili gnado, milost inu
odpusčane vseh grehov per Bugi inu de bodo Boga ž nega sta-
num v ti Troyci inu to nega stonovito pravo volo znali, de Bug
neče tiga človeka pogubiti, temuč izveličati skuzi to nega za-
služene. Inu de per tim vsi ludie imaio spoznati to veliko lube-
zan inu dobro volo Božyo, katero on ima pruti vsem ludem, de
preden ie on hotel tu človestvu zapustiti v tih grehih, v ti smerti
inu v tim peklu, poprei ie on dal suiga Synu v ta marter inu v to
smert.
S čim, skuzi kai, 4 H četertimu: Ioannes Evangelist tukai v tim evange-
koku vse Je- liu, kir pravi: »Kuliku nih so nega gori vzeli, tim istim ie dal
zuseve dobru- to oblast, de mogo Božy otroci postati, kir na nega veru-
te nase perpra-
vimo. io,«41 vuči inu v nega vsim evangeliu povsod inu veden pra-
vi, de drigači Cristuseve dobrute, nega zaslužena inu mar-
tre oben diležin ne more biti, ne nase perpraviti, samuč
skuzi to vero v nega. De tim nega bessedom inu oblu-
bom
224