Page 217 - Jonatan Vinkler (ur.), Primož Trubar, Tiga Noviga testamenta ena dolga predguvor 1557, En regišter, ena kratka postila 1558, Zbrana dela Primoža Trubarja 8
P. 217
A ZNIŠK IH EVA NGELIOV.
Le-tiga evangelia navuki inu trošti.
1 Kir Ioannes Kerstnik pridiguie očitu inu pryčuie od Cri- Pridigarstvu ie
stusa, se mi vučimo, de ie potreba vsem kersčenikom, suseb in potrebnu inu
nerveč tim pridigariem, de oni tudi očitu pridiguio, pravio, pi- nucnu na tim
sšeio inu pryčuio od Cristusa, du, kai ie on inu kar ie nega sveitu.
oppravilu na tim sveitu. Zakai skuzi taku pravlene inu pryčova-
ne prido dosti ludi h timu spoznanu tiga evangelia inu h ti pravi
veri. Zatu so ty angeli pryčovali inu pridigali tim pastyriem na
puli zdaici, koker ie Cristus bil royen, potle so od Cristusa pra-
vili vsem ludem ty pastiry, ta Iožef, Maria, Zaharias, Elizabet,
Simeon, Anna, ty modri aydie inu tukai Ioannes inu Cristusevi
caihni so tudi od nega pryčovali.
2 Potle, kir Ioannes nekar koker ty drugi fary inu farizei v Ty kersčeniki
Ieruzalemu v tim templi oli v tih iudovskih šulah ne vuči, temuč nemaio za sle-
v ti pusčavi. Inu kir on prez visti, prez oblasti, prez poročena dniga uržaha
tih visših šcofov inu fariev pridiguie eno novo vero, kersčuie inu nih pridigarie
iemle gori te aydie. Tu on dei po zapuvidi S. Duha. Koker Lu-
cas 3 pravi: »Ta besseda oli zapuvid Božya ie sturiena čez Ioan- oli farmoštra ž
nega pridigo za-
pustiti.
nesa v ti pusčavi.«18 Iz tiga se mi vučimo, de kadar ty naši šcoffi 18. Lk 3, 3–4.
inu fary prov ne pridiguio, prov po Cristusevi postavi tih zacra- 19. Očitu.
mentov ne dile, temuč le po kotih masšuio, taku se imamo od
nih deržati inu h tim pridigariem hoditi, kir ta evangelium prov
izlagaio, te zacramente prov daio. Aku oni pag prov pridigu-
io, kersčuio inu obhaieio, aku glih kaku drugu pomankane ie
na nih lebnu, de le v tih smertnih, grobih, očitih grehih, koker
v curbary, v prešustvi inu tim glih, ne prebivaio, se nemamo od
nih ločiti, ne drugih novih pridig iskati ne začenati.
3 Tu očetu19 Ioannesovu spoznane pred farizei inu le- Kersčeniki ima-
viti de on nei Cristus, ne Elias, ne prerok, temuč on ie ta io biti
B pre-
217
Le-tiga evangelia navuki inu trošti.
1 Kir Ioannes Kerstnik pridiguie očitu inu pryčuie od Cri- Pridigarstvu ie
stusa, se mi vučimo, de ie potreba vsem kersčenikom, suseb in potrebnu inu
nerveč tim pridigariem, de oni tudi očitu pridiguio, pravio, pi- nucnu na tim
sšeio inu pryčuio od Cristusa, du, kai ie on inu kar ie nega sveitu.
oppravilu na tim sveitu. Zakai skuzi taku pravlene inu pryčova-
ne prido dosti ludi h timu spoznanu tiga evangelia inu h ti pravi
veri. Zatu so ty angeli pryčovali inu pridigali tim pastyriem na
puli zdaici, koker ie Cristus bil royen, potle so od Cristusa pra-
vili vsem ludem ty pastiry, ta Iožef, Maria, Zaharias, Elizabet,
Simeon, Anna, ty modri aydie inu tukai Ioannes inu Cristusevi
caihni so tudi od nega pryčovali.
2 Potle, kir Ioannes nekar koker ty drugi fary inu farizei v Ty kersčeniki
Ieruzalemu v tim templi oli v tih iudovskih šulah ne vuči, temuč nemaio za sle-
v ti pusčavi. Inu kir on prez visti, prez oblasti, prez poročena dniga uržaha
tih visših šcofov inu fariev pridiguie eno novo vero, kersčuie inu nih pridigarie
iemle gori te aydie. Tu on dei po zapuvidi S. Duha. Koker Lu-
cas 3 pravi: »Ta besseda oli zapuvid Božya ie sturiena čez Ioan- oli farmoštra ž
nega pridigo za-
pustiti.
nesa v ti pusčavi.«18 Iz tiga se mi vučimo, de kadar ty naši šcoffi 18. Lk 3, 3–4.
inu fary prov ne pridiguio, prov po Cristusevi postavi tih zacra- 19. Očitu.
mentov ne dile, temuč le po kotih masšuio, taku se imamo od
nih deržati inu h tim pridigariem hoditi, kir ta evangelium prov
izlagaio, te zacramente prov daio. Aku oni pag prov pridigu-
io, kersčuio inu obhaieio, aku glih kaku drugu pomankane ie
na nih lebnu, de le v tih smertnih, grobih, očitih grehih, koker
v curbary, v prešustvi inu tim glih, ne prebivaio, se nemamo od
nih ločiti, ne drugih novih pridig iskati ne začenati.
3 Tu očetu19 Ioannesovu spoznane pred farizei inu le- Kersčeniki ima-
viti de on nei Cristus, ne Elias, ne prerok, temuč on ie ta io biti
B pre-
217