Page 194 - Jonatan Vinkler (ur.), Primož Trubar, Tiga Noviga testamenta ena dolga predguvor 1557, En regišter, ena kratka postila 1558, Zbrana dela Primoža Trubarja 8
P. 194
7. Diamant; prevzeto NOVIGA TESTAMENTA
iz srvn. adamant m. premisliti, veliku mane izreči v tim, kir nas tukai Bug nekar
le s to zapuvido samo pergane h timu molenu, temuč tudi z
(drag kamen, posebej velikimi oblubami inu z očenimi trošti nas vabi inu nareie,
diamant), najverjetneje de bi radi inu serčnu imeili klicati na nega vseh žlaht nadlu-
gah. Kadar bi mi tu Božye dobru, milostivu inu očinu serce
med 1050 in 1200 (H. pruti timu našimu sercu prov pogledali, rezvagali inu rezme-
Jazbec, n. d., 24). rili, taku bi mi risničnu spoznali, de tu naše serce ie terdne-
še, koker ie tu kamene, železu, kuffer inu koker oben ada-
568. Johannes Tauler mant,567 inu de smo mi, koker bi bili okorneli inu lisseni ratali,
(ok. 1300–1361), de te velike milostive oblube Božye, ne nega pravične inu
serdite zapuvidi tiga našiga serca ne omeče inu ne preober-
nemški dominikanski no, de bi taku nemarni, lini inu neverni ne bili h timu mo-
pridigar, teolog in lenu inu klicanu na Buga. Taulerus,568 en star nembški pridi-
gar, ta prov pisše, kir pravi: »Gospud Bug ie tavžent krat, ia,
mistik, učenec mojstra veliku več, volneši inu pernaredniši no[m]C dati, koker smo
Eckharta. Taulerjeve mi vzeti.«569 Zakai on hoče en risničin bug biti inu nega oblu-
pridige so bile v Tru- be deržati. H četertimu: K ani pravi molitvi sliši tudi ta vera,
barjevem času znana zakai skuzi to vero v Cristusa bomo mi z Bugo[m]C spravle-
ni. Sice ta naša šibkost ie velika inu le-tu nom vselei nerpo-
homiletična literatura, prei v to missel inu naprei pride, kadar molimo — Bug ne usli-
saj so bile izdane prvič ši tih grešnikov. Za tiga volo mi imamo tukai na ta naš velik
trošt gledati inu zmisliti, de mi bomo skuzi to vero v Cristu-
1498 (Leipzig), nato sa brumni pred Bugom, ž nim spravleni inu nemu lubi. Ka-
1508 (Augsburg), 1521 dar mi pokuro deimo, tu ie: naše grehe spoznamo, inu veru-
in 1522 (Basel, naslovni iemo timu evangeliu, de skuzi Cristusa so nom odpusčeni ty
grehi, taku mi imamo na tim terdnu inu stonovitu stati inu
list je likovno opremil ostati, de so nom ty grehi odpusčeni, de ie nom Bug gnadiv
Hans Holbein) in 1543 inu milostiv tar aku glih še notri inu na sebi grehe, hude že-
v Kölnu. Taulerja je po- le, lušte inu nagibane vsimu hudimu počutimo. Obtu inu za
sebej cenil tudi Phlipp le-tiga volo naš gospud Jezus Cristus taku čestu govori: »Za
risnico, za risnico iest vom poveim, aku vi bote prossili mui-
Melanchthon. ga očeta v muim imeni, taku vom bode on dal.«570 Koker bi

569. Trubarjev delni on
prevod pasaže iz
194
Taulerjeve pridige Von
Beten aus dem Grunde:
»Wie mag aber nun das
zugehen, dass so man-
cher Mensch bittet, und
bittet all seine Lebtage,
und doch wird ihm das

lebendige Brot nicht
zuteil, während doch
Gott so unaussprechlich
milde ist und ohne alles

Mass über all Weise
gibt und vergibt und
tausendmal bereiter zu
geben ist als der Mensch
zu nehmen?« Johannes
Tauler, Predigten II, Jena

1923, 85.

570. Jn 14,13;
Jn 15, 7,16;

Jn 16, 23–24,26.
   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199