Page 190 - Jonatan Vinkler (ur.), Primož Trubar, Tiga Noviga testamenta ena dolga predguvor 1557, En regišter, ena kratka postila 1558, Zbrana dela Primoža Trubarja 8
P. 190
NOVIGA TESTAMENTA
li na pravi- kov, kir se imaio veiditi, aku se hoče prov moliti, vučil inu pi-
ga Boga – Oča, ssal. Oli kadar so meni ene dobre buqve v roke prišle, v kate-
Synu, S. Du- rih ie en cilu lip, nucen inu troštlivi navuk, kir ie vzet iz S. pi-
ha –, kir se ie v sma, koku se ima prov moliti, du nas h timu molenu pergane
Cristusu, v bes- inu zakai se ima moliti, stoy, zatu sem iest ta isti navuk v le-
sedi inu per Cri-
stusevim kerstu
rezodil; na tiga to predguvor od bessede do bessede prepissal. Per tei bessedi
samiga on kli- molitva, pravio te iste buqve, zastopimo mi inu vkupe prime-
či. Inu to lino-
bo, nemarnost, mo tu klicane na Buga oli to prošno oli tu zahvalene. Zatu mi
odlašane h timu dilimo to kersčansko molitov na le-ta dva deila oli štuka – na
molene odženi s
551. Zapuvido. tu Božio zapavi- prošno inu na hvalo. Prošna se pravi, kadar kai iz serca Boga
do,551 oblubo inu prossimo. Hvala se pravi, kadar Boga hvalimo, čestimo, po-
552. Ps 50, 15. človeskimi nad-
553. Flp 4, 6.
lugami. Inu ter- visšuiemo, od nega pravimo inu pridiguiemo inu spoznamo,
dnu verui, kar de se ie nom od Gospudi Boga dobru sturilu, trošt inu po-
v tim inu po tim
Očanašu prossi, muč izkazala inu se mi za volo take dobrute vesselimo. Le-ta
de mu bo danu, dva deila oli štuka tu Pismu postavi čestu vkupe. Psal. 50 pra-
inu za tu zahva-
li Boga. vi: »Kliči na me v tui nadlugi, taku iest hočo tebe odrešiti inu
ti boš mene čestil.«552 Inu s. Paul, Phi. 4, pravi: »Pustite te va-
še molitve inu prošne sred to hvalo znane biti per Bugi.«553 Mi
hočmo tedai tukai nerpop[re]iC od tiga klicane oli molene go-
voriti. Na tu en vsaki dobri kersčenik, aku on hoče prov mo-
liti, ima vselei le-te pet štuke pred sebo imeiti inu na te iste
zmisliti. Nerpoprei: tiga praviga Boga. Potle: to Božyo zapu-
vid. H tretimu: to Božyo oblubo. H četertimu: tei isti Bo-
žy oblubi ima terdnu verovati. H petimu: to nadlugo oli po-
trebo, katero mi pred Buga nessemo. Nerpoprei: Mi imamo
rezmisliti, koga oli kai mi kličemo inu molimo, de mi to na-
šo molitov od te aydovske ločimo z le-teim, kir tu naše ser-
ce inu ta vera tiga praviga, risničniga Boga gleda, tu ie: le
le-tiga samiga praviga Boga v ti S. Troyci kliče inu moli, ka-
teri se ie skuzi Jezusa Cristusa inu v ti nega bessedi inu sku-
zi te caihne rezodil inu dal se tim ludem na znane. H drugi-
mu imamo mi zmisliti inu gledati na to Božyo zapuvid, de ie
Gospud
190
li na pravi- kov, kir se imaio veiditi, aku se hoče prov moliti, vučil inu pi-
ga Boga – Oča, ssal. Oli kadar so meni ene dobre buqve v roke prišle, v kate-
Synu, S. Du- rih ie en cilu lip, nucen inu troštlivi navuk, kir ie vzet iz S. pi-
ha –, kir se ie v sma, koku se ima prov moliti, du nas h timu molenu pergane
Cristusu, v bes- inu zakai se ima moliti, stoy, zatu sem iest ta isti navuk v le-
sedi inu per Cri-
stusevim kerstu
rezodil; na tiga to predguvor od bessede do bessede prepissal. Per tei bessedi
samiga on kli- molitva, pravio te iste buqve, zastopimo mi inu vkupe prime-
či. Inu to lino-
bo, nemarnost, mo tu klicane na Buga oli to prošno oli tu zahvalene. Zatu mi
odlašane h timu dilimo to kersčansko molitov na le-ta dva deila oli štuka – na
molene odženi s
551. Zapuvido. tu Božio zapavi- prošno inu na hvalo. Prošna se pravi, kadar kai iz serca Boga
do,551 oblubo inu prossimo. Hvala se pravi, kadar Boga hvalimo, čestimo, po-
552. Ps 50, 15. človeskimi nad-
553. Flp 4, 6.
lugami. Inu ter- visšuiemo, od nega pravimo inu pridiguiemo inu spoznamo,
dnu verui, kar de se ie nom od Gospudi Boga dobru sturilu, trošt inu po-
v tim inu po tim
Očanašu prossi, muč izkazala inu se mi za volo take dobrute vesselimo. Le-ta
de mu bo danu, dva deila oli štuka tu Pismu postavi čestu vkupe. Psal. 50 pra-
inu za tu zahva-
li Boga. vi: »Kliči na me v tui nadlugi, taku iest hočo tebe odrešiti inu
ti boš mene čestil.«552 Inu s. Paul, Phi. 4, pravi: »Pustite te va-
še molitve inu prošne sred to hvalo znane biti per Bugi.«553 Mi
hočmo tedai tukai nerpop[re]iC od tiga klicane oli molene go-
voriti. Na tu en vsaki dobri kersčenik, aku on hoče prov mo-
liti, ima vselei le-te pet štuke pred sebo imeiti inu na te iste
zmisliti. Nerpoprei: tiga praviga Boga. Potle: to Božyo zapu-
vid. H tretimu: to Božyo oblubo. H četertimu: tei isti Bo-
žy oblubi ima terdnu verovati. H petimu: to nadlugo oli po-
trebo, katero mi pred Buga nessemo. Nerpoprei: Mi imamo
rezmisliti, koga oli kai mi kličemo inu molimo, de mi to na-
šo molitov od te aydovske ločimo z le-teim, kir tu naše ser-
ce inu ta vera tiga praviga, risničniga Boga gleda, tu ie: le
le-tiga samiga praviga Boga v ti S. Troyci kliče inu moli, ka-
teri se ie skuzi Jezusa Cristusa inu v ti nega bessedi inu sku-
zi te caihne rezodil inu dal se tim ludem na znane. H drugi-
mu imamo mi zmisliti inu gledati na to Božyo zapuvid, de ie
Gospud
190