Page 182 - Jonatan Vinkler (ur.), Primož Trubar, Tiga Noviga testamenta ena dolga predguvor 1557, En regišter, ena kratka postila 1558, Zbrana dela Primoža Trubarja 8
P. 182
NOVIGA TESTAMENTA
inu k molitvi digari nekar le samuč od tiga Zludia inu od Turkov, temuč
nagana. 3. De tudi od falš, hudih kersčenikov inu vučenikov moraio veliku
Bug ga v tih ne terpeti. Obtu inu za tiga volo ie sylnu potreba te dobre, pre-
zapusti, bo leže-
še sturil, iz ž nih proste kersčenike prov tar zastopnu podvučiti inu nim pove-
pomagal inu re- dati, s čim inu koku se oni v nih težkih, mahinih oli velikih
šil. 4. De dol-
gu ne bodo ter- nadlugah, izkušnavah, nesrečah inu v tim souvraštvi od tiga
pele, de ta čast, Hudiča inu tiga svita imaio troštati inu gori deržati, de v tim
vesselie nebesku
ie vegše, kokir terpleni ne cagaio na Bugi, temuč de bodo v tim volni, ter-
ta špot inu ža- pežlivi, pokorni inu iz notra, v tim sercei inu v ti veisti, ves-
lost tar vse ter-
plene tiga svi- seli inu imeili en gvišen, stonovitin trošt, de tu nih terple-
ta. 5. De zmisli, ne dopade Bogu, de s teim offruio inu služio Bogu, de taku
de sam Syn Bo-
žy, vsi s. očaki, nih terplene tudi nih h dobrimu pride, bode kratku terpe-
preroki, jogri, lu, de za teim pride enu neizrečenu vesselie, kir nigdar ne bo
svetniki inu sve-
tnice so tudi ve- vzelu konca, etc. Na tu vsaki dobri, verni kersčenik, kir ho-
liko žalost, težke če vseh žlaht nadlugah per pravi veri inu v tim volnim ker-
nadluge imeili
na tim sveitu sčanskim terplenu ostati do konca, ta ima le-tu nerpoprei ve-
inu preterpeli. iditi inu terdnu verovati, de obena reč — ne huda ne dobra,
ne iz nebes, ne iz luffta, ne iz zemle, ne iz vode, ne od Zlu-
dia, ne od ludi, ne od zvirine oli od kakeršne kuli stvari, tar si
bodite hude oli dobre — ne prido, se ne pergode timu člove-
ku prez veidena inu videne, prez vole inu dopusčana Božyga
inu de te iste riči, bodite hude oli dobre, imaio eno postavle-
no masso, mero inu čas, koker dolgu inu kai imaio oppra-
viti per tim človeku oli sice per kaki drugi stvari: Ia, si bo-
di en dober oli hudi angel, si bodi en hud oli dober, bog oli
bogat, nizig 0li velik človik, močna oli šibka zvirina, taku
vsai, aku bi glih hotela kai več oli mane hudiga oli dobriga
timu človeku, malimu oli velikimu, sturiti oli naložiti, taku
ne more, temuč kar ie ni od samiga Gospudi Boga dopu-
sčenu, koker tu vseh historiah, mnogeterih dianih tiga svita
povsod vidimo inu slišimo inu koker od tiga tu S. pismu do-
sti govori. Ieremias v tih nega klagovih peisnah, kir ie klago-
val
182
inu k molitvi digari nekar le samuč od tiga Zludia inu od Turkov, temuč
nagana. 3. De tudi od falš, hudih kersčenikov inu vučenikov moraio veliku
Bug ga v tih ne terpeti. Obtu inu za tiga volo ie sylnu potreba te dobre, pre-
zapusti, bo leže-
še sturil, iz ž nih proste kersčenike prov tar zastopnu podvučiti inu nim pove-
pomagal inu re- dati, s čim inu koku se oni v nih težkih, mahinih oli velikih
šil. 4. De dol-
gu ne bodo ter- nadlugah, izkušnavah, nesrečah inu v tim souvraštvi od tiga
pele, de ta čast, Hudiča inu tiga svita imaio troštati inu gori deržati, de v tim
vesselie nebesku
ie vegše, kokir terpleni ne cagaio na Bugi, temuč de bodo v tim volni, ter-
ta špot inu ža- pežlivi, pokorni inu iz notra, v tim sercei inu v ti veisti, ves-
lost tar vse ter-
plene tiga svi- seli inu imeili en gvišen, stonovitin trošt, de tu nih terple-
ta. 5. De zmisli, ne dopade Bogu, de s teim offruio inu služio Bogu, de taku
de sam Syn Bo-
žy, vsi s. očaki, nih terplene tudi nih h dobrimu pride, bode kratku terpe-
preroki, jogri, lu, de za teim pride enu neizrečenu vesselie, kir nigdar ne bo
svetniki inu sve-
tnice so tudi ve- vzelu konca, etc. Na tu vsaki dobri, verni kersčenik, kir ho-
liko žalost, težke če vseh žlaht nadlugah per pravi veri inu v tim volnim ker-
nadluge imeili
na tim sveitu sčanskim terplenu ostati do konca, ta ima le-tu nerpoprei ve-
inu preterpeli. iditi inu terdnu verovati, de obena reč — ne huda ne dobra,
ne iz nebes, ne iz luffta, ne iz zemle, ne iz vode, ne od Zlu-
dia, ne od ludi, ne od zvirine oli od kakeršne kuli stvari, tar si
bodite hude oli dobre — ne prido, se ne pergode timu člove-
ku prez veidena inu videne, prez vole inu dopusčana Božyga
inu de te iste riči, bodite hude oli dobre, imaio eno postavle-
no masso, mero inu čas, koker dolgu inu kai imaio oppra-
viti per tim človeku oli sice per kaki drugi stvari: Ia, si bo-
di en dober oli hudi angel, si bodi en hud oli dober, bog oli
bogat, nizig 0li velik človik, močna oli šibka zvirina, taku
vsai, aku bi glih hotela kai več oli mane hudiga oli dobriga
timu človeku, malimu oli velikimu, sturiti oli naložiti, taku
ne more, temuč kar ie ni od samiga Gospudi Boga dopu-
sčenu, koker tu vseh historiah, mnogeterih dianih tiga svita
povsod vidimo inu slišimo inu koker od tiga tu S. pismu do-
sti govori. Ieremias v tih nega klagovih peisnah, kir ie klago-
val
182