Page 154 - Jonatan Vinkler (ur.), Primož Trubar, Tiga Noviga testamenta ena dolga predguvor 1557, En regišter, ena kratka postila 1558, Zbrana dela Primoža Trubarja 8
P. 154
. Rim 12, 1. NOVIGA TESTAMENTA
ma štraifa. Aku tu deio, taku oni bodo gvišnu čez te žalova-
li, hoteli, de bi tih nigdar ne bili sturili, inu pravo grevingo
imeili inu bodo zdaici vprašali inu iskali, koku bi tih mogli
doli priti inu dobiti tu odpusčane. Inu raven tiga mi vučimo,
de na tu gledaio, de oni tu odpusčane tih grehov drugdi inu z
obeno ričio ne isčeio samuč per Jezusu Cristusu skuzi to vero,
zakai Gospud Bug nei drugdi inu per obeni riči te suie gna-
de, milosti inu tiga odpusčane vseh grehov postavil ne oblu-
bil, temuč p/er/ samim nega Synuvi. Koker smo tu poprei z
dostimi inu z risničnimi Božymi bessedami spryčali. Inu de
oni takim Božym evangeliskom stonovitim oblubo[m],C de so
nim za volo te vere v Jezusa ty grehi vsi odpusčeni, de so v
gnadi inu v milosti Božy, terdnu veruio, na te iste de se ci-
lu zevupaio inu zenesso, s tako vero, kadar ie prov, bode
dan timu vernimu ta S. Duh, ta isti nega serce, missal, volo
inu zastop na dobru preoberne inu premini, de se več Bo-
ga za volo nega grehov (zakai on ie zagvišan skuzi ta evan-
gelium inu S. Duha v suim sercei, nemu so po oblubi Bo-
žy ti grehi odpusčeni inu cilu pozableni) ne boy koker eniga
ostriga, serditiga rihtarie, temuč on se vsiga dobriga zenes-
se pruti nemu koker pruti suimu lubeznivimu očetu. Inu de
on čestu zmisli inu premisli na tu veliko, neizrečeno dobru-
to, kir ie on nemu v nega Synu izkazal inu šenkal, de ie ne-
ga odločil inu postavil za volo Jezusa k animu erbiču vsiga
nebeskiga blaga inu vesselia. Na taku premišlene začne zda-
ici ta verni človik od naganene inu naklanene tiga S. Duha,
kir v nim prebiva, se hvaležin izkazovati pruti Gospudi Bo-
gu za volo te velike dobrute, nemu izkazane, zo vsem teim,
kar on vei, de nemu dopade inu hoče imeiti od nega. Nerpo-
prei: on offra Bogu sui život, koker s. Paul vuči, Ro. 12, »k
animu živimu offru«.362 Tu ie: on kole inu mori te hude žele,
kir v nim tiče, ne pusti več, koker poprei, tim grehov v nega
životu
154
ma štraifa. Aku tu deio, taku oni bodo gvišnu čez te žalova-
li, hoteli, de bi tih nigdar ne bili sturili, inu pravo grevingo
imeili inu bodo zdaici vprašali inu iskali, koku bi tih mogli
doli priti inu dobiti tu odpusčane. Inu raven tiga mi vučimo,
de na tu gledaio, de oni tu odpusčane tih grehov drugdi inu z
obeno ričio ne isčeio samuč per Jezusu Cristusu skuzi to vero,
zakai Gospud Bug nei drugdi inu per obeni riči te suie gna-
de, milosti inu tiga odpusčane vseh grehov postavil ne oblu-
bil, temuč p/er/ samim nega Synuvi. Koker smo tu poprei z
dostimi inu z risničnimi Božymi bessedami spryčali. Inu de
oni takim Božym evangeliskom stonovitim oblubo[m],C de so
nim za volo te vere v Jezusa ty grehi vsi odpusčeni, de so v
gnadi inu v milosti Božy, terdnu veruio, na te iste de se ci-
lu zevupaio inu zenesso, s tako vero, kadar ie prov, bode
dan timu vernimu ta S. Duh, ta isti nega serce, missal, volo
inu zastop na dobru preoberne inu premini, de se več Bo-
ga za volo nega grehov (zakai on ie zagvišan skuzi ta evan-
gelium inu S. Duha v suim sercei, nemu so po oblubi Bo-
žy ti grehi odpusčeni inu cilu pozableni) ne boy koker eniga
ostriga, serditiga rihtarie, temuč on se vsiga dobriga zenes-
se pruti nemu koker pruti suimu lubeznivimu očetu. Inu de
on čestu zmisli inu premisli na tu veliko, neizrečeno dobru-
to, kir ie on nemu v nega Synu izkazal inu šenkal, de ie ne-
ga odločil inu postavil za volo Jezusa k animu erbiču vsiga
nebeskiga blaga inu vesselia. Na taku premišlene začne zda-
ici ta verni človik od naganene inu naklanene tiga S. Duha,
kir v nim prebiva, se hvaležin izkazovati pruti Gospudi Bo-
gu za volo te velike dobrute, nemu izkazane, zo vsem teim,
kar on vei, de nemu dopade inu hoče imeiti od nega. Nerpo-
prei: on offra Bogu sui život, koker s. Paul vuči, Ro. 12, »k
animu živimu offru«.362 Tu ie: on kole inu mori te hude žele,
kir v nim tiče, ne pusti več, koker poprei, tim grehov v nega
životu
154