Page 128 - Jonatan Vinkler (ur.), Primož Trubar, Tiga Noviga testamenta ena dolga predguvor 1557, En regišter, ena kratka postila 1558, Zbrana dela Primoža Trubarja 8
P. 128
NOVIGA TESTAMENTA
294. Kol 1, 19–20. veruie, timu istimu ta večeria tiga Gospudi, taku zagvišane,
295. »His igitur conside- obluba inu pryčovane Cristusevu ništer ne nuca, temuč veli-
ratis pertractatisque pro ku več škodi, zakai tak nevrednu perstopi, koker smo poprei
viribus quas Dominus v tiu dveiu catehizmu od tiga tudi dosti govurili. Nu, iz le-
donare dignatur, tiga kratkiga navuka od tih zacramentov vsaki zastopi, de ta
s. kerst inu ta s. večeria tiga Gospudi raven inu z drugim pi-
colligimus non justificari smom red tudi pryčuie, de tu naše izveličane le v tim zaslu-
hominem praeceptis bo-
nae vitae nisi per fidem
Jesu Christi, hoc est, non
lege operum, sed fidei;
non littera, sed spiritu; ženu Cristusevim stoy inu de se mi tiga istiga inu vsiga, kar
non factorum meritis, ie v tim evangeliu dobriga oblublenu, diležni sturimo inu na-
sed gratuita gratia.« S. se perpravimo le skuzi to pravo vero inu skuzi to iemlene tih
Aurellii Augustini De s. zacramentov. »Zakai taku ie Bogu dobru dopallu,« pravi
Spiritu Et Littera liber s.Paul, Col. 1, »de v tim nega Synu vse obilie prebiva inu de
unus XIII, 22 (J. P. Mi-
gne, Patrologia Latina,
vol 44, 0214–0215).
296. »Lex ergo data est, se vse riči, kir so na zemli inu v nebesih, imaio le skuzi nega ž
ut gratia quaereretur: nim spraviti inu zmyriti skuzi to kry tiga nega cryža.«294
gratia data est, ut lex
Timpleretur.« S. Aurellii TA X LV. C AP.
Augustini De Spiritu
Et Littera liber unus Y stari, pravi vučeniki so tudi koker mi iz pisma govu-
XIX, 34 (J. P. Migne, Ene kratke, za- rili inu vučili od te vere. S. Augustin, De spiritu et lit-
stopne pryče /t/era, cap. 13 inu 19, taku govori: »Ta človik ne bode pravi-
Patrologia Latina, vol nekaterih sta-
44, 0221). rih vučenikov te
297. »Necesse est enim cerqve, kir po čin sturien skuzi te zapuvidi tiga dobriga, pošteniga lebna,
primo omnium credere, pravim zasto- samuč skuzi to vero v Jezusa Cristusa, nekar skuzi ta del-
pu tiga S. pisma
quod remissionem
peccatorum habere non so od te vere inu la te postave, temuč skuzi to postavo te vere, nekar za vo-
posis, nisi per indulgen- nee nuca vučili. lo zaslužene tih dobrih del, temuč zabston, iz gnade.«295 »Ta
tiam Dei: deinde, quod
postava ie dana, de se ta gnada isče, ta gnada ie dana, de se
nihil prorsus habere
quaes operis boni, nisi ta postava dopolni.«296 S. Bernard, Ser. 1, De annunciatio-
et hoc dederit ipse: ne Marie, pravi: »Nerpoprei ie potreba verovati, de tiga od-
postremo, quod aeter-
nam vitam nullis potes pusčane tih grehov ne moreš imeiti, samuč skuzi ta odpustig
operibus promereri, nisi Božy. Potle: de ti cilu obeniga dobriga della ne moreš imei-
gratis tibi detur et illa.« ti, samuč de Bug ta ista da. H puslednimu: de ti tiga več-
Bernard s Clairvauxa,
Sermones De Sanctis. niga lebna z obenimi dobrimi delli ne premoreš zasluži-
In Festo Annuntiationis ti, samuč ta isti bode tebi dan zabston.«297 S. Crisost/omus/,
Beatae Mariae Virginis,
Sermo I (J. P. Migne, Homilia 4, 1. Thi. 2: »Ty Iudi ne mogo verovati, de bo en
Patrologia Latina, vol človik,
183, 0383A–0383B).
128
294. Kol 1, 19–20. veruie, timu istimu ta večeria tiga Gospudi, taku zagvišane,
295. »His igitur conside- obluba inu pryčovane Cristusevu ništer ne nuca, temuč veli-
ratis pertractatisque pro ku več škodi, zakai tak nevrednu perstopi, koker smo poprei
viribus quas Dominus v tiu dveiu catehizmu od tiga tudi dosti govurili. Nu, iz le-
donare dignatur, tiga kratkiga navuka od tih zacramentov vsaki zastopi, de ta
s. kerst inu ta s. večeria tiga Gospudi raven inu z drugim pi-
colligimus non justificari smom red tudi pryčuie, de tu naše izveličane le v tim zaslu-
hominem praeceptis bo-
nae vitae nisi per fidem
Jesu Christi, hoc est, non
lege operum, sed fidei;
non littera, sed spiritu; ženu Cristusevim stoy inu de se mi tiga istiga inu vsiga, kar
non factorum meritis, ie v tim evangeliu dobriga oblublenu, diležni sturimo inu na-
sed gratuita gratia.« S. se perpravimo le skuzi to pravo vero inu skuzi to iemlene tih
Aurellii Augustini De s. zacramentov. »Zakai taku ie Bogu dobru dopallu,« pravi
Spiritu Et Littera liber s.Paul, Col. 1, »de v tim nega Synu vse obilie prebiva inu de
unus XIII, 22 (J. P. Mi-
gne, Patrologia Latina,
vol 44, 0214–0215).
296. »Lex ergo data est, se vse riči, kir so na zemli inu v nebesih, imaio le skuzi nega ž
ut gratia quaereretur: nim spraviti inu zmyriti skuzi to kry tiga nega cryža.«294
gratia data est, ut lex
Timpleretur.« S. Aurellii TA X LV. C AP.
Augustini De Spiritu
Et Littera liber unus Y stari, pravi vučeniki so tudi koker mi iz pisma govu-
XIX, 34 (J. P. Migne, Ene kratke, za- rili inu vučili od te vere. S. Augustin, De spiritu et lit-
stopne pryče /t/era, cap. 13 inu 19, taku govori: »Ta človik ne bode pravi-
Patrologia Latina, vol nekaterih sta-
44, 0221). rih vučenikov te
297. »Necesse est enim cerqve, kir po čin sturien skuzi te zapuvidi tiga dobriga, pošteniga lebna,
primo omnium credere, pravim zasto- samuč skuzi to vero v Jezusa Cristusa, nekar skuzi ta del-
pu tiga S. pisma
quod remissionem
peccatorum habere non so od te vere inu la te postave, temuč skuzi to postavo te vere, nekar za vo-
posis, nisi per indulgen- nee nuca vučili. lo zaslužene tih dobrih del, temuč zabston, iz gnade.«295 »Ta
tiam Dei: deinde, quod
postava ie dana, de se ta gnada isče, ta gnada ie dana, de se
nihil prorsus habere
quaes operis boni, nisi ta postava dopolni.«296 S. Bernard, Ser. 1, De annunciatio-
et hoc dederit ipse: ne Marie, pravi: »Nerpoprei ie potreba verovati, de tiga od-
postremo, quod aeter-
nam vitam nullis potes pusčane tih grehov ne moreš imeiti, samuč skuzi ta odpustig
operibus promereri, nisi Božy. Potle: de ti cilu obeniga dobriga della ne moreš imei-
gratis tibi detur et illa.« ti, samuč de Bug ta ista da. H puslednimu: de ti tiga več-
Bernard s Clairvauxa,
Sermones De Sanctis. niga lebna z obenimi dobrimi delli ne premoreš zasluži-
In Festo Annuntiationis ti, samuč ta isti bode tebi dan zabston.«297 S. Crisost/omus/,
Beatae Mariae Virginis,
Sermo I (J. P. Migne, Homilia 4, 1. Thi. 2: »Ty Iudi ne mogo verovati, de bo en
Patrologia Latina, vol človik,
183, 0383A–0383B).
128