Page 125 - Jonatan Vinkler (ur.), Primož Trubar, Tiga Noviga testamenta ena dolga predguvor 1557, En regišter, ena kratka postila 1558, Zbrana dela Primoža Trubarja 8
P. 125
PR EDGU VOR . 286. Rim 6, 12.
ž nih vunanimi Božymi službami. Za tacih inu tim glih riči
volo ie Bug tu poštenu vkupe hoiene v to cerkov inu te zacra-
mente gori postavil. Ta kerst ie tudi za tiga volo postavlen,
de pomeni inu opomina, koker s. Paul, Rom. 6, govori, de ty
kersčeniki imaio »topiti inu moriti tu nih grešnu messu, de ty
grehi v nih životu ne kraluio inu ne premagaio«.286 On pome-
ni, de ty verni moraio na tim sveitu v tim životu veliku terpe-
ti. Ta večerya Cristuseva pomeni inu nas opomina, potehmal
mi vsi vkupe od ene myze ieimo tu tellu Cristusevu inu pyemo
nega kry, de imamo biti eni pravi, živi vudi te gmaine ker-
sčanske, lubiti našiga raven človeka, nikomer hudu misliti, ne
reči, ne sturiti, temuč vse dobru. De imamo volni biti vseh na-
dlugah inu obstati do konca per tei veri v Cristusa. Nas opo-
mina, de imamo Cristusa vissoku inu veden hvaliti zavolo, kir
ie on dal tu suie tellu v to smert inu prelil to suio sveto, nedol-
žno kry za naših grehov volo. Ampag nerveč so ty zacramen-
ti od Buga postavleni, de s teimi koker suiemi svetimi znamini
hoče vsakiga verniga suseb zagvišati inu pruti nemu spryčati,
de ie v nega gnadi inu milosti. Obtu vsaki, kir te zacramente
pryemle, ima terdnu tim Božym bessedom inu oblubom, kir
so h tim zacramentom postavlene inu perložene, verovati inu
se cilu zenesti na te iste, de on ima za Cristusevo volo odpu-
sčane vseh grehov, de ie v Božy milosti, de ie vse Cristuseve
dobrute diležin. Te bessede, kir so h timu kerstu postavlene,
derže v sebi ta vus vuk tiga evangelia, zakai kadar ta služab-
nik te cerqve per tim kerstu po tei Cristusevi zapuvidi taku
govori: »Iest tebe kerstim v tim imenu Očeta, Synu inu S. Du-
ha,« tu ie tulikain, koker bi rekal pruti timu, kir se kersčuie:
»Iest spryčuiem z le-to ceremonio tiga kersta, s teimi besse-
dami Cristus/e/vimiE inu s to vodo, de ti, kir si zdai kersčen,
si oppran od tuih grehov inu si gori vzet v ta nebessa od tiga
praviga Boga, kateri ie ta oča našiga gospudi Jezusa Cristu-
u sa,
125
ž nih vunanimi Božymi službami. Za tacih inu tim glih riči
volo ie Bug tu poštenu vkupe hoiene v to cerkov inu te zacra-
mente gori postavil. Ta kerst ie tudi za tiga volo postavlen,
de pomeni inu opomina, koker s. Paul, Rom. 6, govori, de ty
kersčeniki imaio »topiti inu moriti tu nih grešnu messu, de ty
grehi v nih životu ne kraluio inu ne premagaio«.286 On pome-
ni, de ty verni moraio na tim sveitu v tim životu veliku terpe-
ti. Ta večerya Cristuseva pomeni inu nas opomina, potehmal
mi vsi vkupe od ene myze ieimo tu tellu Cristusevu inu pyemo
nega kry, de imamo biti eni pravi, živi vudi te gmaine ker-
sčanske, lubiti našiga raven človeka, nikomer hudu misliti, ne
reči, ne sturiti, temuč vse dobru. De imamo volni biti vseh na-
dlugah inu obstati do konca per tei veri v Cristusa. Nas opo-
mina, de imamo Cristusa vissoku inu veden hvaliti zavolo, kir
ie on dal tu suie tellu v to smert inu prelil to suio sveto, nedol-
žno kry za naših grehov volo. Ampag nerveč so ty zacramen-
ti od Buga postavleni, de s teimi koker suiemi svetimi znamini
hoče vsakiga verniga suseb zagvišati inu pruti nemu spryčati,
de ie v nega gnadi inu milosti. Obtu vsaki, kir te zacramente
pryemle, ima terdnu tim Božym bessedom inu oblubom, kir
so h tim zacramentom postavlene inu perložene, verovati inu
se cilu zenesti na te iste, de on ima za Cristusevo volo odpu-
sčane vseh grehov, de ie v Božy milosti, de ie vse Cristuseve
dobrute diležin. Te bessede, kir so h timu kerstu postavlene,
derže v sebi ta vus vuk tiga evangelia, zakai kadar ta služab-
nik te cerqve per tim kerstu po tei Cristusevi zapuvidi taku
govori: »Iest tebe kerstim v tim imenu Očeta, Synu inu S. Du-
ha,« tu ie tulikain, koker bi rekal pruti timu, kir se kersčuie:
»Iest spryčuiem z le-to ceremonio tiga kersta, s teimi besse-
dami Cristus/e/vimiE inu s to vodo, de ti, kir si zdai kersčen,
si oppran od tuih grehov inu si gori vzet v ta nebessa od tiga
praviga Boga, kateri ie ta oča našiga gospudi Jezusa Cristu-
u sa,
125