Page 111 - Jonatan Vinkler (ur.), Primož Trubar, Tiga Noviga testamenta ena dolga predguvor 1557, En regišter, ena kratka postila 1558, Zbrana dela Primoža Trubarja 8
P. 111
PR EDGU VOR . 237. Jn 1, 12.
brumen, pravičin inu svet postane pred Bugom. Inu de za vo- 238. Jn 3, 3–5.
lo inu skuzi te zapuvidi Božye oben človik nei brumen pred 239. Nikodem.
Bugom inu izveličan ne bode, zakai tih nisče v tim životi po-
polnoma ne derži, ne deržati ne premore. Le-tyu dveyu ne-
katere pryče hočmo mi napoprey zaslišati, potle tih dru-
gih jogrov inu prerokov. S. Ioannes zdaici v tim začetku nega
evangelia, cap. 1, pravi taku: Cristus ie dal vsem teim, kir nega
gori vzamo inu v nega veruio, to oblast, de Božy synuvi po-
stano.237 Kar več v tim istim pervim capituli od te vere, gna-
de govori, tu smo poprei v le-tei predguvori izlagali. V tim
3. capituli Cristus ima en lep, dolg zguvor z anem iudovskim
doctorie[m],C tiga zastopnu vuči, koku ima inu more priti v
nebessa. »Nerpoprei,« pravi k nemu, »ti moraš druguč iz vo-
de, iz tiga duha inu ozgari iz nebes biti royen.«238 Tu ie: vsaki
človik, kir hoče izveličan biti, ta mora eno drugo vero, zasto-
pnost inu šego, tei pervi, porodni zubper, nase vzeti. Ta ista
vera bode dana iz nebes, od S. Duha, skuzi ta kerst inu to pri-
digo tiga evangelia. Vsi ludie (koker smo pop[re]iCzadosti sp-
ryčali) po tim pervim roystvu so grešniki, ne veido ništer od
Božyga stanu v ti S. Troyci ne od Božyga Synu. Ta Nicode-
mus239 ie menil — inu taku vsi vučeni, modri inu zastopni ludie
menio, kateri S. Duha nemaio inu timu eva[n]geliuC ne veruio
—, de kadar en človik na tim sveitu po tei človeski zastopno-
sti, po tih Desset zapuvidah sui sta[n]C inu lebe[n]C derži inu
pela, veruie v tiga Boga, kir ie stvaril zemlo inu nebu, ta is-
ti ie brumen inu pravičin pred Bugom inu pred ludmi zado-
sti. Inu nemu se drigači tudi ne zdy inu ne veruie, temuč de
on s tako suio lastno brumo inu s teimi suiemi Božymi služ-
bami premore sam sebi zaslužiti inu dobiti ta večni leben. Zu-
bper tako človesko iudovsko, farizeisko inu meniško manin-
go tukai Cristus s teim Nicodemom govori inu pravi nemu
od tiga drugiga noterniga nevidečiga duhovskiga roystva,
od kateruga ta vučenik Nicodemus poprei ništer nei veidil
s 2 ne
111
brumen, pravičin inu svet postane pred Bugom. Inu de za vo- 238. Jn 3, 3–5.
lo inu skuzi te zapuvidi Božye oben človik nei brumen pred 239. Nikodem.
Bugom inu izveličan ne bode, zakai tih nisče v tim životi po-
polnoma ne derži, ne deržati ne premore. Le-tyu dveyu ne-
katere pryče hočmo mi napoprey zaslišati, potle tih dru-
gih jogrov inu prerokov. S. Ioannes zdaici v tim začetku nega
evangelia, cap. 1, pravi taku: Cristus ie dal vsem teim, kir nega
gori vzamo inu v nega veruio, to oblast, de Božy synuvi po-
stano.237 Kar več v tim istim pervim capituli od te vere, gna-
de govori, tu smo poprei v le-tei predguvori izlagali. V tim
3. capituli Cristus ima en lep, dolg zguvor z anem iudovskim
doctorie[m],C tiga zastopnu vuči, koku ima inu more priti v
nebessa. »Nerpoprei,« pravi k nemu, »ti moraš druguč iz vo-
de, iz tiga duha inu ozgari iz nebes biti royen.«238 Tu ie: vsaki
človik, kir hoče izveličan biti, ta mora eno drugo vero, zasto-
pnost inu šego, tei pervi, porodni zubper, nase vzeti. Ta ista
vera bode dana iz nebes, od S. Duha, skuzi ta kerst inu to pri-
digo tiga evangelia. Vsi ludie (koker smo pop[re]iCzadosti sp-
ryčali) po tim pervim roystvu so grešniki, ne veido ništer od
Božyga stanu v ti S. Troyci ne od Božyga Synu. Ta Nicode-
mus239 ie menil — inu taku vsi vučeni, modri inu zastopni ludie
menio, kateri S. Duha nemaio inu timu eva[n]geliuC ne veruio
—, de kadar en človik na tim sveitu po tei človeski zastopno-
sti, po tih Desset zapuvidah sui sta[n]C inu lebe[n]C derži inu
pela, veruie v tiga Boga, kir ie stvaril zemlo inu nebu, ta is-
ti ie brumen inu pravičin pred Bugom inu pred ludmi zado-
sti. Inu nemu se drigači tudi ne zdy inu ne veruie, temuč de
on s tako suio lastno brumo inu s teimi suiemi Božymi služ-
bami premore sam sebi zaslužiti inu dobiti ta večni leben. Zu-
bper tako človesko iudovsko, farizeisko inu meniško manin-
go tukai Cristus s teim Nicodemom govori inu pravi nemu
od tiga drugiga noterniga nevidečiga duhovskiga roystva,
od kateruga ta vučenik Nicodemus poprei ništer nei veidil
s 2 ne
111