Page 65 - Melita Puklek Levpušček et al., Dejavniki bralne pismenosti v raziskavi PISA 2009, Dissertationes 21
P. 65
povzetek slovenskih rezultatov na področju stališč do šole ... 
zbiranje, predelavo in razumevanje informacij, učenec pa z njimi obliku-
je tudi vrednostni odnos do izobraževanja. Ko so stališča do šole prever-
jali pri osnovnošolcih znotraj raziskave TIMSS, se je pokazalo, da imajo
naši učenci v primerjavi z drugimi državami dokaj negativen odnos do
šole, saj so se izmed 38 držav uvrstili na 35. mesto (Kobal, 2001).

Vprašanje, s pomočjo katerega so v raziskavi PISA 2009 ugotavljali
splošno stališče učencev do šole, je naslednje:

Pomisli na to, kaj si se naučil/-a v šoli. Koliko se strinjaš z naslednji-
mi trditvami?
1 Šola me ni dobro pripravila na odraslo življenje po končanem šolanju.
2 Šola je bila izguba časa.
3 Šola mi je pomagala pri pridobivanju samozavesti za sprejemanje odloči-

tev.
4 Šola me je naučila stvari, ki bi bile lahko koristne pri opravljanju poklica.

Tabela 13: Odstotek dijakov, ki so na naslednje trditve o koristnosti šole od-
govorili s »Strinjam se« in »Popolnoma se strinjam«.

Številke 1–4 označujejo zaporedne številke trditev, ki so prikazane v bese-
dilu pred tabelo.
Omenjeni podatki nam lahko služijo le kot splošna informacija o
tem, kakšno je stališče slovenskih dijakov do šole, ne moremo pa teh po-
datkov primerjati z učnimi dosežki ali stališči učencev v ostalih sodelu-
jočih državah, saj te države niso bile vključene v izračun primerljivega in-
deksa. Pomembno je upoštevati tudi možnost, da so dijaki prvih letni-
kov glede na naravo prvih dveh postavk ocenjevali tudi koristnost osnov-
ne šole in ne le šole, ki jo obiskujejo sedaj. Kot lahko opazimo, se 22,6
% dijakov strinja ali popolnoma strinja s trditvijo, da jih šola ni dobro
pripravila za odraslo življenje. Približno podoben odstotek dijakov meni
podobno tudi na ravni držav OECD (23,8 %). 11 % slovenskih dijakov se
strinja ali popolnoma strinja s trditvijo, da je bila šola izguba časa, kar je
2,5 % več kot na povprečni ravni držav OECD. S postavkama »Šola mi
je pomagala pri pridobivanju samozavesti za sprejemanje odločitev« in
»Šola me je naučila stvari, ki bi bile lahko koristne pri opravljanju pokli-
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70