Page 63 - Melita Puklek Levpušček et al., Dejavniki bralne pismenosti v raziskavi PISA 2009, Dissertationes 21
P. 63
zetek slovenskih 
rezultatov
na področju stališč
do šole in pouka
slovenščine

Vnaslednjem razdelku predstavljamo rezultate statističnih analiz
raziskave PISA 2009 na področju stališč do šole in pouka. Opis
ter razlaga omenjenih rezultatov temelji na že opravljenih mednarodnih
analizah, ki so delno predstavljene v publikaciji:
- PISA 2009 Results: What Makes a School Successful? – Resources, Polici-

es and Practices (Volume IV) (OECD, 2010č).
Stališča dijakov do šole in pouka so v raziskavi PISA 2009 opredelje-
na z naslednjimi področji in pripadajočimi indeksi:
- zaznano disciplino pri pouku slovenščine (Indeks discipline v razredu
pri pouku slovenščine),
- zaznano učiteljevo spodbudo dijakov k aktivni udeležbi pri bralnih ak-
tivnostih (Indeks zaznane učiteljeve spodbude) ter
- dijakovim zaznanim pozitivnim odnosom s strani učiteljev (Indeks za-
znanega pozitivnega odnosa učiteljev do dijaka).
Opis rezultatov zajema primerjavo vrednosti posameznega indeksa
z bralnimi dosežki dijakov ter variabilnost omenjenega indeksa znotraj
šol in med šolami, tako na ravni držav OECD kot v Sloveniji. Ker nas je
zanimalo tudi, kakšna je variabilnost v dosežkih na testu bralne pisme-
nosti glede na socialnoekonomski status ter spol slovenskih dijakov, do-
dajamo ob koncu razdelka še te opise.
Poleg predstavitve in interpretacije indeksov pa sta v tem razdel-
ku predstavljeni tudi vprašanji, ki nista bili vključeni v izračun le-teh na
mednarodni ravni, vendar nam lahko pomagata pri boljšem razumeva-
nju stališč dijakov do šole in pouka pri nas. To sta vprašanji, s pomočjo
katerih so slovenski dijaki ocenili svoje splošno stališče do šole in tran-
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68