Page 45 - Melita Puklek Levpušček et al., Dejavniki bralne pismenosti v raziskavi PISA 2009, Dissertationes 21
P. 45
zetek slovenskih
rezultatov
na področju bralnih
aktivnosti
ter metakognitivnih
in učnih strategij
Vnadaljevanju predstavljamo rezultate statističnih analiz PISA
2009 na področju bralnih aktivnosti, motivacije za branje in uč-
nih ter metakognitivnih strategij. Opisovanje in razlaga rezultatov te-
melji na že opravljenih analizah PISA 2009, ki so predstavljene v publi-
kacijah:
- PISA 2009 Results: What Students Know and Can Do. Student Per-
formance in Reading, Mathematics and Science. Volume 1 (OECD,
2010a),
- PISA 2009 Results: Overcoming Social Background – Equity in Lear-
ning Opportunities and Outcomes (Volume II) (OECD, 2010b),
- PISA 2009 Results: Learning to Learn – Student Engagement, Strategi-
es and Practices (Volume III) (OECD, 2010c),
- PISA 2009 Results: What Makes a School Successful? – Resources, Polici-
es and Practices (Volume IV) (OECD, 2010č).
Osrednji cilj raziskava PISA 2009 je bil ugotavljanje bralne pismeno-
sti. Prav tako pa so v raziskavi proučevali tudi, kako so z bralno pismeno-
stjo povezani angažiranost pri bralnih dejavnostih ter pristopi k učenju.
V raziskavi PISA 2009 so bralne navade ugotavljali na petih področjih:
- Branje za zabavo
- Uživanje v branju
- Različnost bralnega gradiva
- Različnost spletnega ralnega gradiva
- Branje za šolo
V raziskavi so med pristopi k učenju proučevali naslednja področja:
- Strategije memoriranja
rezultatov
na področju bralnih
aktivnosti
ter metakognitivnih
in učnih strategij
Vnadaljevanju predstavljamo rezultate statističnih analiz PISA
2009 na področju bralnih aktivnosti, motivacije za branje in uč-
nih ter metakognitivnih strategij. Opisovanje in razlaga rezultatov te-
melji na že opravljenih analizah PISA 2009, ki so predstavljene v publi-
kacijah:
- PISA 2009 Results: What Students Know and Can Do. Student Per-
formance in Reading, Mathematics and Science. Volume 1 (OECD,
2010a),
- PISA 2009 Results: Overcoming Social Background – Equity in Lear-
ning Opportunities and Outcomes (Volume II) (OECD, 2010b),
- PISA 2009 Results: Learning to Learn – Student Engagement, Strategi-
es and Practices (Volume III) (OECD, 2010c),
- PISA 2009 Results: What Makes a School Successful? – Resources, Polici-
es and Practices (Volume IV) (OECD, 2010č).
Osrednji cilj raziskava PISA 2009 je bil ugotavljanje bralne pismeno-
sti. Prav tako pa so v raziskavi proučevali tudi, kako so z bralno pismeno-
stjo povezani angažiranost pri bralnih dejavnostih ter pristopi k učenju.
V raziskavi PISA 2009 so bralne navade ugotavljali na petih področjih:
- Branje za zabavo
- Uživanje v branju
- Različnost bralnega gradiva
- Različnost spletnega ralnega gradiva
- Branje za šolo
V raziskavi so med pristopi k učenju proučevali naslednja področja:
- Strategije memoriranja