Page 45 - Melita Puklek Levpušček et al., Dejavniki bralne pismenosti v raziskavi PISA 2009, Dissertationes 21
P. 45
zetek slovenskih 
rezultatov
na področju bralnih
aktivnosti
ter metakognitivnih
in učnih strategij

Vnadaljevanju predstavljamo rezultate statističnih analiz PISA
2009 na področju bralnih aktivnosti, motivacije za branje in uč-
nih ter metakognitivnih strategij. Opisovanje in razlaga rezultatov te-
melji na že opravljenih analizah PISA 2009, ki so predstavljene v publi-
kacijah:
- PISA 2009 Results: What Students Know and Can Do. Student Per-

formance in Reading, Mathematics and Science. Volume 1 (OECD,
2010a),
- PISA 2009 Results: Overcoming Social Background – Equity in Lear-
ning Opportunities and Outcomes (Volume II) (OECD, 2010b),
- PISA 2009 Results: Learning to Learn – Student Engagement, Strategi-
es and Practices (Volume III) (OECD, 2010c),
- PISA 2009 Results: What Makes a School Successful? – Resources, Polici-
es and Practices (Volume IV) (OECD, 2010č).
Osrednji cilj raziskava PISA 2009 je bil ugotavljanje bralne pismeno-
sti. Prav tako pa so v raziskavi proučevali tudi, kako so z bralno pismeno-
stjo povezani angažiranost pri bralnih dejavnostih ter pristopi k učenju.
V raziskavi PISA 2009 so bralne navade ugotavljali na petih področjih:
- Branje za zabavo
- Uživanje v branju
- Različnost bralnega gradiva
- Različnost spletnega ralnega gradiva
- Branje za šolo
V raziskavi so med pristopi k učenju proučevali naslednja področja:
- Strategije memoriranja
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50