Page 44 - Melita Puklek Levpušček et al., Dejavniki bralne pismenosti v raziskavi PISA 2009, Dissertationes 21
P. 44
 Dejavniki bralne pismenosti v raziskavi pisa 2009
ni okvir besedila. Ob tem mora integrirati različne dele besedila ter raz-
viti svojo interpretacijo, saj ta informacija v besedilu ni eksplicitno nave-
dena. Težavnost naloge pa povečuje tudi to, da se odgovor na vprašanje
v besedilu nahaja na nenavadnem mestu. Večina bi se glede na pretekle
izkušnje na podlagi vprašanja najprej lotila iskanja odgovora na začetku
besedila (preden se je dvignil zastor …), medtem ko se ta skriva šele ne-
kje čez polovico besedila.
Dosežki dijakov na tej ravni:
Odstotek 15-letnikov, ki izkazujejo bralne kompetence na tej ravni,
posamezno državo še posebej zanima, saj so tovrstna znanja pomemb-
na za razvoj t. i. družbe znanja, ki je odvisna od inovacij in odločanja,
ki uspešno upošteva več različnih vidikov in informacij. Na ravni držav
OECD je manj kot 1 % takih dijakov (0,8 %), ki dosegajo 6. raven bralne
pismenosti na testu PISA, v Sloveniji pa je takih 15-letnikov 0,3 %.
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49