Page 234 - Marcello Potocco, Nacionalni imaginariji, literarni imaginariji, Dissertationes 20
P. 234
Nacionalni imaginariji – Literarni imaginariji
forgetting as soon as we learn, wanting rest
and ownership something in which to believe for once.
Klatimo se. To je naša pot. Ljudje, s katerimi nas nič ne veže,
so prav tako šli, oni po običajnih stezáh, iščoč hrano,
mi po avtocestah, železnicah, v letalih, lačni in žejni od radovednosti,
pozabljamo takoj, ko se naučimo, hrepenimo po počitku
in posedovanju, nečem, v kar bi vsaj enkrat lahko verjeli.
Apology for absence, 120, v. 21–25.
V petem odseku Zelene planjave Newlove uporabi zelo podobno
primerjavo: Even the nomads roaming the green plain, for them / at last
no land was ever enough (Celo nomadi, ki se klatijo po zeleni planjavi, za-
nje / končno nobena dežela ni bila zadosti velika).186 Drugič se topos od-
prte prerije v Zeleni planjavi pojavi v osrednjem, 18. odseku, neposredno
potem, ko je bila izpostavljena povezava, prav tako prisotna že v Ride Off
Any Horizon – med (zeleno) neskončnostjo prerije in neskončnostjo ze-
meljske krogle:
And the land around us green and happy,
waiting as you wait for a killer to spring,
a full-sized blur,
waiting like a tree in southern Saskatchewan,
remarked on, lonely and famous as a saint.
In dežela okrog nas, zelena in srečna,
čaka, kakor čakaš na morilca, da se bo pognal kvišku,
madež v naravni velikosti,
čaka kakor drevo v južnem Saskatchewanu,
ki ob njem pripominjamo, samo in slavno kot svetnik.
Apology for absence, 152, kitica/pesem 18.
Dežela – prerija – madež v naravni velikosti, je preko semantične-
ga polja madeža poistovetena z Zemljo, ki je bila pred tem primerjana z
»letečo piko« (flyspeck), Newlove pa nato dokončno preide v območje
kozmične motivike, v okviru katere njegovi mehanizmi, ljudje, »živimo
/ znotraj zvezd, / gorimo, gorimo« (We live / inside the stars, / burning,
burning).187 Prerija, kot opozarja Dyck, je pri tem doživela pomembno
transformacijo – iz odtujenega, zaprtega in opustošenega prostora (v
Ride Off Any Horizon in Like a River) v zeleni vrt, ki ga je mogoče inter-
186 Isto, 149.
187 Isto, 153, kitica/pesem 22; Isto, 152, kitica/pesem 21.
forgetting as soon as we learn, wanting rest
and ownership something in which to believe for once.
Klatimo se. To je naša pot. Ljudje, s katerimi nas nič ne veže,
so prav tako šli, oni po običajnih stezáh, iščoč hrano,
mi po avtocestah, železnicah, v letalih, lačni in žejni od radovednosti,
pozabljamo takoj, ko se naučimo, hrepenimo po počitku
in posedovanju, nečem, v kar bi vsaj enkrat lahko verjeli.
Apology for absence, 120, v. 21–25.
V petem odseku Zelene planjave Newlove uporabi zelo podobno
primerjavo: Even the nomads roaming the green plain, for them / at last
no land was ever enough (Celo nomadi, ki se klatijo po zeleni planjavi, za-
nje / končno nobena dežela ni bila zadosti velika).186 Drugič se topos od-
prte prerije v Zeleni planjavi pojavi v osrednjem, 18. odseku, neposredno
potem, ko je bila izpostavljena povezava, prav tako prisotna že v Ride Off
Any Horizon – med (zeleno) neskončnostjo prerije in neskončnostjo ze-
meljske krogle:
And the land around us green and happy,
waiting as you wait for a killer to spring,
a full-sized blur,
waiting like a tree in southern Saskatchewan,
remarked on, lonely and famous as a saint.
In dežela okrog nas, zelena in srečna,
čaka, kakor čakaš na morilca, da se bo pognal kvišku,
madež v naravni velikosti,
čaka kakor drevo v južnem Saskatchewanu,
ki ob njem pripominjamo, samo in slavno kot svetnik.
Apology for absence, 152, kitica/pesem 18.
Dežela – prerija – madež v naravni velikosti, je preko semantične-
ga polja madeža poistovetena z Zemljo, ki je bila pred tem primerjana z
»letečo piko« (flyspeck), Newlove pa nato dokončno preide v območje
kozmične motivike, v okviru katere njegovi mehanizmi, ljudje, »živimo
/ znotraj zvezd, / gorimo, gorimo« (We live / inside the stars, / burning,
burning).187 Prerija, kot opozarja Dyck, je pri tem doživela pomembno
transformacijo – iz odtujenega, zaprtega in opustošenega prostora (v
Ride Off Any Horizon in Like a River) v zeleni vrt, ki ga je mogoče inter-
186 Isto, 149.
187 Isto, 153, kitica/pesem 22; Isto, 152, kitica/pesem 21.