Page 145 - Marcello Potocco, Nacionalni imaginariji, literarni imaginariji, Dissertationes 20
P. 145
Med mitom in institucijami 

literature prisotna vse do konca stoletja.67 Po priporočilu Hodgettsove-
ga poročila je bila za potrebe novih študij leta 1970 ustanovljena Cana-
da Studies Foundation,68 tri leta kasneje organizacija za pomoč učiteljem
pri poučevanju književnosti (CANLIT); ob izrazitem poudarku, ki je bil
namenjen priporočilom, na kakšen način se spopasti s pomanjkanjem to-
vrstnega gradiva, je bil zabeležen velik porast vzgojnih materialov in be-
ril, državna kurikularna komisija pa se je leta 1971 javno zavzela za večjo
zastopanost kanadskih vsebin v šolskem programu.69

Umik anglokonformizma v kanadskem šolskem sistemu je bil pove-
zan vsaj s tremi zunanjimi dejavniki: ob zapoznelem vplivu razpada bri-
tanskega imperija sta nanj vplivali zlasti t. i. tiha revolucija v Quebecu ter
okrepljeni nacionalizem v anglofoni Kanadi ob stoletnici razglasitve Kon-
federacije; v nastalem prostoru je ob problematičnem odnosu do Združe-
nih držav Amerike postala dokončno očitna potreba po novih identifi-
kacijah. Kot opozarja Troper, so novi šolski programi prinesli poglobi-
tev razlik med angleško in francosko Kanado70 – najbrž zaradi upošte-
vanja pretežno angleške verzije kanadske zgodovine in literature. Nacio-
nalno unifikacijo je prav tako oviral močan regionalizem, zaznaven v re-
gijam prilagojenih šolskih programih, vendar John Harker zapaža, da je
regionalizem v unifikaciji odigral paradoksalno vlogo, saj je bila v šolskih
programih preko regionalne identifikacije kot vstopne točke spodbujena
skupna nacionalna identifikacija.71

Tudi v slovenskem prostoru sta bila razmah in razvoj slovenskega
šolstva opredeljena z zapleteno situacijo vmesnosti med propadlim av-

67 O ponovni internacionalizaciji kanadskega kurikula govori npr. John Harker v spisu Canadian Lite-
rature in Canadian Schools: From the Old to the New Internationalism, Canadian Journal of Educa-
tion / Revue canadienne de l ’ éducation 12, št. 3 (1. julij 1987), 417–427, Lorraine Thompson pa med dru-
gim opozarja na raziskavo M. Hurtiga iz l. 1975, ko 62 % populacije ni zmoglo več kot polovično rešiti
vprašalnika o kanadski kulturi in zgodovini; gl. Lorraine Thompson, Canadian Learning Materials
in Elementary and Secondary Education – A Literature Review, Saskatchewan School Boards As-
sociation, SSTA Research Centre Report #S16, 2011, pogl. 2, http://www.saskschoolboards.ca/old/Re-
searchAndDevelopment/ResearchReports/Curriculum/s16.htm.

68 Thompson, Canadian Learning Materials, pogl. 2.
69 Harker, Canadian Literature, 422–433; Roy Bentley, Canadian Perspective: Some New Directions in

Teaching English in Canada, The English Journal 63, št. 6 (1974), 22–23; Thompson, Canadian Learning
Materials.
70 Troper, Nationalism, 140.
71 Gl. Harker, Canadian Literature, 419–420. Tipičen primer spodbujanja nacionalne identifikacije ob
hkratnem poudarjanju regionalizma je, denimo, osnovnošolsko berilo R. Soustra in R. Woollatta
Poems of a snow-eyed country (Don Mills Ont.: Academic Press Canada, 1980). To svoje gradivo uo-
kvirja v splošno narativo o Kanadi kot severni deželi, vendar jo razporeja na posamična poglavja, ki
poudarjajo raznolikost regionalnih odzivov nanjo. To pomeni, da obravnavanim pesnikom pripiše
oziroma jih reducira na dvojno identifikacijo: nacionalno in regionalno.
   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150