Page 70 - Darko Štrajn, Umetnost v realnosti, Dissertationes 18
P. 70
Umetnost v realnosti
❙5 nosti. Diane Keaton v vlogi nekdanje žene
Madison Sqaure, New York, pa se, tudi sama obsojena na intelektualno
delo, bavi s pisanjem »romanizacij« gleda-
Manhattan. liških besedil. Na koncu te verige je njen za-
četek: intelektualec obstaja zaradi zgodb, ki
jih piše, filmov, ki jih snema itd. pravzaprav
o samem sebi, njegov obstoj, ki ga množič-
na kultura integrira v ekonomski in politič-
ni sistem, je pogojen z njegovo proizvodnjo
tako, da je proizvod vedno pred proizvajal-
cem. Sam film Manhattan je bil torej po-
snet prej kot se je oblikovalo njegovo avtor-
stvo. Film se prikazuje kot dokaz, da avtor-
ja niti ni, ampak je šele proizvod svojega la-
stnega filma. V tem je očitno nekaj nevzdr-
ženga, tisto nelagodno, o čemer smo govo-
rili na začetku, pa je implikacija temeljne
nepotrebnosti inteligence, kajti jasno je, da
z nikakršno kombinacijo tržnih učinkov ni
mogoče utemeljiti ekonomske utemeljeno-
❙5 nosti. Diane Keaton v vlogi nekdanje žene
Madison Sqaure, New York, pa se, tudi sama obsojena na intelektualno
delo, bavi s pisanjem »romanizacij« gleda-
Manhattan. liških besedil. Na koncu te verige je njen za-
četek: intelektualec obstaja zaradi zgodb, ki
jih piše, filmov, ki jih snema itd. pravzaprav
o samem sebi, njegov obstoj, ki ga množič-
na kultura integrira v ekonomski in politič-
ni sistem, je pogojen z njegovo proizvodnjo
tako, da je proizvod vedno pred proizvajal-
cem. Sam film Manhattan je bil torej po-
snet prej kot se je oblikovalo njegovo avtor-
stvo. Film se prikazuje kot dokaz, da avtor-
ja niti ni, ampak je šele proizvod svojega la-
stnega filma. V tem je očitno nekaj nevzdr-
ženga, tisto nelagodno, o čemer smo govo-
rili na začetku, pa je implikacija temeljne
nepotrebnosti inteligence, kajti jasno je, da
z nikakršno kombinacijo tržnih učinkov ni
mogoče utemeljiti ekonomske utemeljeno-