Page 110 - Darko Štrajn, Umetnost v realnosti, Dissertationes 18
P. 110
 Umetnost v realnosti

❙8 na ravni makrostruktur. S tem se Laibach v
Skupina Laibach je šokirala perspektivi obdobja po tej plati uvršča med
javnost z Malevičevim križem. udeležence konfliktov, v katerih je delova-
la vrsta »uporniških« produkcij skupin
in posameznikov, ki so pripadali mladim
generacijam. Taki konflikti so se dogajali
tudi drugod po Sloveniji (pa še marsikje po
svetu), toda v primeru Laibacha smo ime-
li opravka ne samo s primerom razvidnej-
še kristalizacije konflikta, ampak tudi z iz-
redno zaostreno artikulacijo pozicije in gle-
dišč na strani mladih upornikov. Lahko bi
rekli, da je Laibach vzniknil iz incidenta ko-
nec septembra 1980. Posebni pripetljaj ga je
torej naredil vidnega za od »partijske« raz-
likujočo se javnost. Pri tem je treba pouda-
riti, da pa je bila »partijska« oblast notra-
nje precej bolj segmentirana kot smo zazna-
vali tedaj in posamezni segmenti so se ob-
našali tudi odobravajoče v odnosu do mlaj-
še intelektualne scene. Vseeno, pa je »do-
gmatska struja« bila še premočna še zlasti
na »terenu«, kakor so v žargonu Central-
nega komiteja poimenovali lokalne izpo-
stave oblasti. Takrat so oblasti v Trbovljah
prepovedale razstavo Davida Kneza in pri-
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115