Page 128 - Edvard Vrečko (ur.), Primož Trubar: Nemški spisi 1550-1581, Zbrana dela Primoža Trubarja 11
P. 128
Nemški predgovor
86. Knjige legend so v puščanje vseh grehov in večno življenje iščemo samo
srednjem veku imenovali pri Kristusu skozi pravo živo vero vanj. Služimo Bo-
zbirke pripovedi iz življenja gu, molimo, delimo in sprejemamo svete zakramen-
in trpljenja svetnikov, ki so te, opravljamo svoj poklic ter vodimo svoje bivanje
jih na svetniške praznike po božji zapovedi. Tako so torej vsi svetniki, očaki,
brali pri maši. O. Sakrausky, preroki, apostoli, mučenci, blagoslovljena devica
Marija ter vsi božji izbranci, prvi stebri in staroste
n. d., 343, op. 10. Cerkve verovali, služili Bogu in se nanj obračali, nas
pa z govorom in s pismi učili ter nam zapovedali,
87. Rozarij (Rosarium), kako naj verujemo ter služimo Bogu. Naši nasprot-
rožni venec, za branje niki pa ne verjamejo ter ne sledijo temu, kar je zapi-
namenjene pesnitve o sano v Svetem pismu in katekizmu. Verjamejo svojim
življenju Marije ali o Kris- knjigam legend,86 rozarijem,87 hortulijem88 in Fran-
tusovem trpljenju. »Ni še čiškovim conformitates,89 človeškim naukom in po-
pojasnjeno, ali jo je vpeljal stavam. Milosti in odpuščanja vseh grehov ne iščejo
ustanovitelj dominikancev, pri Kristusu, temveč pri drugih kreaturah, pri njih
sv. Dominik iz Španije ter od njih samih izmišljenih delih in bogoslužjih, v
ali kartuzijanski menih njihovih bulah, odpustkih in nadarbinskih pismih.
Dominik iz Prusije … Zlorabljajo svete zakramente, javno zganjajo mali-
Rožni venec Device Marije kovanje in čarovnije, živijo v razvratu in lakomnosti,
(Rosarium Virginis Mariae), preganjajo pravoverne itd. Iz vsega tega je mogoče
ki se je postopoma razvil presoditi, da oni niso sveta krščanska Cerkev, niti
v drugem tisočletju ob njeni udje, temveč Ecclesia malignantium, cerkev
navdihovanju Božjega Ps 26; Mt 4; hudobnežev, kot jo imenuje David,90ki naj se je vsak
Duha, je priljubljena mo- 1 Kor 10; 1 varuje ter se izogiba njenim božjim službam, kot je
litev mnogih svetnikov in Jn 5.90 zapovedal Bog: »Bežite od malikovanja.« Da bi v
jo je priporočalo cerkveno
učiteljstvo.« Janez Pavel tem predgovoru govoril kaj več o tem sporu ter raz-
II., Apostolsko pismo Rožni likah v razpoznavanju med pravo in nepravo Cerkvi-
venec Device Marije (CD 98),
Ljubljana 2002, 5, 15.
88. Molitvenike so v 16.
stol. imenovali tudi »Hortu-
lus animae«. Izraz duhovne
zbranosti primerjan
z vrtom duhovnosti je
prevzel tudi J. Arndt s
svojim Paradiesgärtlein
aller christlichen Tugenden.
SPP, 423, op. 179.
89. Frančišek Asiški,
Frančiškove legende so kot
motiv Kristusovega nasled-
stva v pravi manieristični
obliki širili mnogi
srednjeveški pisci, posebej
razločno Bartholomäus de
Rionico (pred 1390) v Liber
de conformitate vitae beati
Francisci ad vitam Domini
Jesu. Prav tam.
90. Prim. Ps 26,5; Mt 4,7; 1
Kor 10,14; 1 Jn 5,21.
128
86. Knjige legend so v puščanje vseh grehov in večno življenje iščemo samo
srednjem veku imenovali pri Kristusu skozi pravo živo vero vanj. Služimo Bo-
zbirke pripovedi iz življenja gu, molimo, delimo in sprejemamo svete zakramen-
in trpljenja svetnikov, ki so te, opravljamo svoj poklic ter vodimo svoje bivanje
jih na svetniške praznike po božji zapovedi. Tako so torej vsi svetniki, očaki,
brali pri maši. O. Sakrausky, preroki, apostoli, mučenci, blagoslovljena devica
Marija ter vsi božji izbranci, prvi stebri in staroste
n. d., 343, op. 10. Cerkve verovali, služili Bogu in se nanj obračali, nas
pa z govorom in s pismi učili ter nam zapovedali,
87. Rozarij (Rosarium), kako naj verujemo ter služimo Bogu. Naši nasprot-
rožni venec, za branje niki pa ne verjamejo ter ne sledijo temu, kar je zapi-
namenjene pesnitve o sano v Svetem pismu in katekizmu. Verjamejo svojim
življenju Marije ali o Kris- knjigam legend,86 rozarijem,87 hortulijem88 in Fran-
tusovem trpljenju. »Ni še čiškovim conformitates,89 človeškim naukom in po-
pojasnjeno, ali jo je vpeljal stavam. Milosti in odpuščanja vseh grehov ne iščejo
ustanovitelj dominikancev, pri Kristusu, temveč pri drugih kreaturah, pri njih
sv. Dominik iz Španije ter od njih samih izmišljenih delih in bogoslužjih, v
ali kartuzijanski menih njihovih bulah, odpustkih in nadarbinskih pismih.
Dominik iz Prusije … Zlorabljajo svete zakramente, javno zganjajo mali-
Rožni venec Device Marije kovanje in čarovnije, živijo v razvratu in lakomnosti,
(Rosarium Virginis Mariae), preganjajo pravoverne itd. Iz vsega tega je mogoče
ki se je postopoma razvil presoditi, da oni niso sveta krščanska Cerkev, niti
v drugem tisočletju ob njeni udje, temveč Ecclesia malignantium, cerkev
navdihovanju Božjega Ps 26; Mt 4; hudobnežev, kot jo imenuje David,90ki naj se je vsak
Duha, je priljubljena mo- 1 Kor 10; 1 varuje ter se izogiba njenim božjim službam, kot je
litev mnogih svetnikov in Jn 5.90 zapovedal Bog: »Bežite od malikovanja.« Da bi v
jo je priporočalo cerkveno
učiteljstvo.« Janez Pavel tem predgovoru govoril kaj več o tem sporu ter raz-
II., Apostolsko pismo Rožni likah v razpoznavanju med pravo in nepravo Cerkvi-
venec Device Marije (CD 98),
Ljubljana 2002, 5, 15.
88. Molitvenike so v 16.
stol. imenovali tudi »Hortu-
lus animae«. Izraz duhovne
zbranosti primerjan
z vrtom duhovnosti je
prevzel tudi J. Arndt s
svojim Paradiesgärtlein
aller christlichen Tugenden.
SPP, 423, op. 179.
89. Frančišek Asiški,
Frančiškove legende so kot
motiv Kristusovega nasled-
stva v pravi manieristični
obliki širili mnogi
srednjeveški pisci, posebej
razločno Bartholomäus de
Rionico (pred 1390) v Liber
de conformitate vitae beati
Francisci ad vitam Domini
Jesu. Prav tam.
90. Prim. Ps 26,5; Mt 4,7; 1
Kor 10,14; 1 Jn 5,21.
128