Page 124 - Edvard Vrečko (ur.), Primož Trubar: Nemški spisi 1550-1581, Zbrana dela Primoža Trubarja 11
P. 124
Nemški predgovor
kraljevsko, sveto in pošteno ljudstvo. Tudi čreda, jag-
nje, ovčice, hiša, šotor, veža, ovčja staja, svetilnik,
tempelj, mesto, bivališče, družina, prijatelji in božji
dediči, pa še Kristusovo telo, žena jagnjetova, temelj
in opornik resnice, gora Sion, Jeruzalem, božje in
Kristusovo kraljestvo, nebeško kraljestvo itd. Primer-
jajo jo s kraljico, kraljevimi hčerami, nedolžno modro
devico, zvestimi pobožnimi ženami, gospodinjami,
trgovcem, plodnim drevesom, soncem, luno, zvezda-
mi, jutranjo zarjo itd.
Sveti Duh pa ne želi s temi imeni in prispodobami, s
katerimi se slavi Cerkev, nič drugega kot vse ljudi
podučiti in opomniti, da morajo, če žele biti del bož-
jega ljudstva in zveličani, vsak čas s svojo vero in življe-
njem prisotni v tej njegovi Cerkvi, kajti tej Cerkvi81 je
Jn 3; 16; 15; Bog Oče naklonjen. Zaradi nje je svojega ljubega sina
81. Jn 3,16-17; 16,27–28; 20; Ef 5; Mt poslal na svet za zveličarja. Zaradi nje je Kristus umrl
15,9; 20,21; Ef 5,1–2; Mt 10; 1 Pt 1.81 in jo s svojo krvjo posvetil in očistil. Sveti Duh je oča-
10,20; 1 Pt 1,2–12. ke, preroke, apostole, evangeliste, pastirje, učitelje,
mučence in svetnike razsvetlil, po njih Cerkev pri vseh
82. Mt 16,27; 18,35; Apd narodih sveta poenotil, jo učil, tolažil, razširil in ohra-
10,43. Mt 16; 18; nil. Samo82tej Cerkvi in nobenemu drugemu narodu na
Apd 10.82 svetu je obljubljen ter poklonjen nebeški zaklad, nam-
83. Prim. Ps 87,3; 84,2–3;
27,4; 122,1; 26,8. reč odpuščanje vseh grehov, Sveti Duh in večno
Extra Eccle- življenje. Tudi vsi svetniki si v tem življenju niso želeli
siam non est ničesar bolj, kot pripadati tej Cerkvi in njeni skupno-
remissio pecca- sti, kot to pogosto v svoji knjigi izpričuje David, ko v
torum nec sa-
lus.
Ps 87; 84; imenu vseh vernikov tako govori o Cerkvi: »O,83božje
27; 122; 26.83
124
kraljevsko, sveto in pošteno ljudstvo. Tudi čreda, jag-
nje, ovčice, hiša, šotor, veža, ovčja staja, svetilnik,
tempelj, mesto, bivališče, družina, prijatelji in božji
dediči, pa še Kristusovo telo, žena jagnjetova, temelj
in opornik resnice, gora Sion, Jeruzalem, božje in
Kristusovo kraljestvo, nebeško kraljestvo itd. Primer-
jajo jo s kraljico, kraljevimi hčerami, nedolžno modro
devico, zvestimi pobožnimi ženami, gospodinjami,
trgovcem, plodnim drevesom, soncem, luno, zvezda-
mi, jutranjo zarjo itd.
Sveti Duh pa ne želi s temi imeni in prispodobami, s
katerimi se slavi Cerkev, nič drugega kot vse ljudi
podučiti in opomniti, da morajo, če žele biti del bož-
jega ljudstva in zveličani, vsak čas s svojo vero in življe-
njem prisotni v tej njegovi Cerkvi, kajti tej Cerkvi81 je
Jn 3; 16; 15; Bog Oče naklonjen. Zaradi nje je svojega ljubega sina
81. Jn 3,16-17; 16,27–28; 20; Ef 5; Mt poslal na svet za zveličarja. Zaradi nje je Kristus umrl
15,9; 20,21; Ef 5,1–2; Mt 10; 1 Pt 1.81 in jo s svojo krvjo posvetil in očistil. Sveti Duh je oča-
10,20; 1 Pt 1,2–12. ke, preroke, apostole, evangeliste, pastirje, učitelje,
mučence in svetnike razsvetlil, po njih Cerkev pri vseh
82. Mt 16,27; 18,35; Apd narodih sveta poenotil, jo učil, tolažil, razširil in ohra-
10,43. Mt 16; 18; nil. Samo82tej Cerkvi in nobenemu drugemu narodu na
Apd 10.82 svetu je obljubljen ter poklonjen nebeški zaklad, nam-
83. Prim. Ps 87,3; 84,2–3;
27,4; 122,1; 26,8. reč odpuščanje vseh grehov, Sveti Duh in večno
Extra Eccle- življenje. Tudi vsi svetniki si v tem življenju niso želeli
siam non est ničesar bolj, kot pripadati tej Cerkvi in njeni skupno-
remissio pecca- sti, kot to pogosto v svoji knjigi izpričuje David, ko v
torum nec sa-
lus.
Ps 87; 84; imenu vseh vernikov tako govori o Cerkvi: »O,83božje
27; 122; 26.83
124