Page 81 - Alenka Gril in Asja Videčnik, Oblikovanje državljanske identitete mladih v šoli, Digitalna knjižnica, Documenta 3
P. 81
umetnosti (M = 15,69; SD = 4,20), najredkeje pa profesorji naravoslovja in tehnike (M
= 17,46; SD = 4,04). Parne primerjave med učitelji različnih predmetov so pokazale, da
med profesorji naravoslovja in tehnike ter profesorji jezika obstaja statistično značilna raz-
lika (p = 0,000). Te razlike so istovrstne kot razlike med predmetnimi učitelji v izraženih
stališčih do medkulturnosti v vzgoji in izobraževanju. Tako bi si tudi te razlike lahko po-
jasnili z vsebinami, ki jih obravnavajo pri različnih predmetih. Več priložnosti za neposre-
dno spodbujanje spoznavanja medsebojnih razlik med učenci različnih družbenih skupin
gotovo dajejo teme, ki jih obravnavajo pri jezikovnih predmetih, pa tudi družboslovnih.
Slika 12. Spoznavnaje družbenih razlik pri pouku različnih predmetov (nižja vrednost predstavlja
pogostejše obravnvanje družbenih razlik pri pouku).
Obe komponenti stališč učiteljev v osnovni šoli do vzgoje za multikulturnost se po-
vezujeta s spoznavanjem družbenih razlik pri pouku: z naklonjenostjo multikulturaliz-
mu se povezuje nizko pozitivno (r = 0,345; p = 0,000), z naklonjenostjo segregaciji pa niz-
ko negativno (r = -0,312; p = 0,003). Med stališči profesorjev v srednji šoli do medkultur-
ne vzgoje se le naklonjenost multikulturalizmu nizko pozitivno povezuje s spoznavanjem
družbenih razlik pri pouku (r = 0,342; p = 0,000). Te razlike kažejo, da učitelji svoja sta-
lišča do različnih narodnostnih skupin pri pouku lahko tudi praktično udejanjajo.
= 17,46; SD = 4,04). Parne primerjave med učitelji različnih predmetov so pokazale, da
med profesorji naravoslovja in tehnike ter profesorji jezika obstaja statistično značilna raz-
lika (p = 0,000). Te razlike so istovrstne kot razlike med predmetnimi učitelji v izraženih
stališčih do medkulturnosti v vzgoji in izobraževanju. Tako bi si tudi te razlike lahko po-
jasnili z vsebinami, ki jih obravnavajo pri različnih predmetih. Več priložnosti za neposre-
dno spodbujanje spoznavanja medsebojnih razlik med učenci različnih družbenih skupin
gotovo dajejo teme, ki jih obravnavajo pri jezikovnih predmetih, pa tudi družboslovnih.
Slika 12. Spoznavnaje družbenih razlik pri pouku različnih predmetov (nižja vrednost predstavlja
pogostejše obravnvanje družbenih razlik pri pouku).
Obe komponenti stališč učiteljev v osnovni šoli do vzgoje za multikulturnost se po-
vezujeta s spoznavanjem družbenih razlik pri pouku: z naklonjenostjo multikulturaliz-
mu se povezuje nizko pozitivno (r = 0,345; p = 0,000), z naklonjenostjo segregaciji pa niz-
ko negativno (r = -0,312; p = 0,003). Med stališči profesorjev v srednji šoli do medkultur-
ne vzgoje se le naklonjenost multikulturalizmu nizko pozitivno povezuje s spoznavanjem
družbenih razlik pri pouku (r = 0,342; p = 0,000). Te razlike kažejo, da učitelji svoja sta-
lišča do različnih narodnostnih skupin pri pouku lahko tudi praktično udejanjajo.