Page 64 - Alenka Gril in Asja Videčnik, Oblikovanje državljanske identitete mladih v šoli, Digitalna knjižnica, Documenta 3
P. 64
= 247). V skupino z visokim izobrazbenim položajem smo uvrstili mladostnike, kate-
rih starša imata univerzitetno oz. podiplomsko izobrazbo ali ima eden podiplomsko, dru-
gi pa srednješolsko izobrazbo. V tej skupini je bilo 51,3 % učencev (N = 121) in 47,0 % di-
jakov (N = 290). Večina mladostnikov ima oba starša zaposlena (76,6 %), ostali imajo ve-
činoma zaposlenega enega od staršev (18,5 %), nekateri pa nobenega (3,2 %). Med osnov-
nošolci in dijaki ni statistično značilnih razlik glede zaposlitvenega položaja staršev niti
glede njihovega izobrazbenega položaja. Ti podatki kažejo, da mladostniki iz družin z raz-
ličnim SES (glede na izobrazbo in zaposlitev staršev) niso enakomerno zastopani v vzor-
cu; prevladujejo mladostniki iz družin z višjim SES oz. srednjim, le majhen delež prihaja
iz nižjega SES. Vendar pa podatkov o družinskem SES glede na materialno bogastvo ni-
smo zbirali. Zato tudi ne moremo sklepati o dejanskih možnostih za interakcije mlado-
stnikov z vrstniki z različnim SES.

Slika 7: Stališča mladostnikov do vrstnikov glede na SES po starostnih skupinah (distribucija
v skupine določene vrste stališč).

Učenci 6. in 9. razreda ter dijaki 3. letnika se statistično značilno različno razporeja-

jo v tri skupine z različnim odnosom do vrstnikov po SES ( χ2 868) = 110,57; p = ,000; φ =
(4,
,357). Skoraj polovica učencev 6. razreda se uvršča v prvo skupino – se družijo z vrstniki

iz družin z enakim SES in bi se družili tudi z revnejšimi vrstniki, tretjina pa v tretjo sku-

pino – se ne želijo družiti z vrstniki iz družin z različnim SES. Tudi večina učencev 9. ra-


   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69