Page 43 - Alenka Gril in Asja Videčnik, Oblikovanje državljanske identitete mladih v šoli, Digitalna knjižnica, Documenta 3
P. 43
Slika 1: Distribucija mladostnikov po narodnosti v osnovih in srednjih šolah.
Mladostniki treh narodnostnih skupin (Slovenci, Neslovenci in multiple narodnosti)
so bili statistično značilno različno porazdeljeni v vzorcu osnovnošolcev in srednješolcev
( χ2 853) = 36,26; p = 0,000). Med dijaki je bil večji delež Slovencev (88,8 %) kot med učen-
(2,
ci osnovnih šol (72,2 %). Večji delež Neslovencev pa je bil med učenci (22,4 %) kot med
dijaki (8,6 %). Na treh različnih smereh programov srednjih šol (gimnazij, družboslovnih
in tehničnih strokovnih srednjih šol) so bili dijaki različnih narodnosti značilno različno
zastopani ( χ2 = 20,26; p = 0,000; ϕ = ,183). V gimnazijah se je največji delež dijakov
(4,608)
opredelil za Slovence (94,5 %), nekoliko manjši delež je bil Slovencev med dijaki tehnič-
nih srednjih šol (87,6 %) in najmanjši delež med dijaki družboslovnih smeri (82,2 %). De-
lež dijakov druge narodnosti, neslovenske, je bil največji med dijaki družboslovnih sme-
ri (13,0 %), nekoliko manjši med dijaki tehničnih šol (11,2 %) in najmanjši med gimna-
zijci (3,5 %). Podobno so bili razporejeni na te šole tudi dijaki multiple narodnosti (največ
jih je bilo med dijaki družboslovnih šol, 4,9 %, nekoliko manj med dijaki tehničnih sme-
ri, 1,2 %, in najmanj med gimnazijci, 2,0 %). Iz samoopredelitve mladostnikov po naro-
dnosti sledi, da so srednje šole, zajete v vzorec narodnostno bolj homogene od sodelujo-
čih osnovnih šol. Predpostavljamo lahko tudi, da se mladostniki manjšinskih narodnosti
redkeje vključujejo v srednješolske izobraževalne programe, predvsem gimnazij, nekoliko
pogosteje pa v strokovne šole tehničnih smeri. Ker pa vzorec te študije ni reprezentativen
za slovensko populacijo srednješolcev (npr. poklicnih šol nismo vzorčili, vzorčenje tudi ni
Mladostniki treh narodnostnih skupin (Slovenci, Neslovenci in multiple narodnosti)
so bili statistično značilno različno porazdeljeni v vzorcu osnovnošolcev in srednješolcev
( χ2 853) = 36,26; p = 0,000). Med dijaki je bil večji delež Slovencev (88,8 %) kot med učen-
(2,
ci osnovnih šol (72,2 %). Večji delež Neslovencev pa je bil med učenci (22,4 %) kot med
dijaki (8,6 %). Na treh različnih smereh programov srednjih šol (gimnazij, družboslovnih
in tehničnih strokovnih srednjih šol) so bili dijaki različnih narodnosti značilno različno
zastopani ( χ2 = 20,26; p = 0,000; ϕ = ,183). V gimnazijah se je največji delež dijakov
(4,608)
opredelil za Slovence (94,5 %), nekoliko manjši delež je bil Slovencev med dijaki tehnič-
nih srednjih šol (87,6 %) in najmanjši delež med dijaki družboslovnih smeri (82,2 %). De-
lež dijakov druge narodnosti, neslovenske, je bil največji med dijaki družboslovnih sme-
ri (13,0 %), nekoliko manjši med dijaki tehničnih šol (11,2 %) in najmanjši med gimna-
zijci (3,5 %). Podobno so bili razporejeni na te šole tudi dijaki multiple narodnosti (največ
jih je bilo med dijaki družboslovnih šol, 4,9 %, nekoliko manj med dijaki tehničnih sme-
ri, 1,2 %, in najmanj med gimnazijci, 2,0 %). Iz samoopredelitve mladostnikov po naro-
dnosti sledi, da so srednje šole, zajete v vzorec narodnostno bolj homogene od sodelujo-
čih osnovnih šol. Predpostavljamo lahko tudi, da se mladostniki manjšinskih narodnosti
redkeje vključujejo v srednješolske izobraževalne programe, predvsem gimnazij, nekoliko
pogosteje pa v strokovne šole tehničnih smeri. Ker pa vzorec te študije ni reprezentativen
za slovensko populacijo srednješolcev (npr. poklicnih šol nismo vzorčili, vzorčenje tudi ni