Page 183 - Alenka Gril in Asja Videčnik, Oblikovanje državljanske identitete mladih v šoli, Digitalna knjižnica, Documenta 3
P. 183
red kategorij 1. red kategorij primeri
2. obdržati zase 1. ni prav OŠ: To ni bilo prav.
3. obdržati zase Mislim, da nimajo pravice.
Je nepravično.
3. neprimerno rečeno 10. neprimerna ubese-
ditev SŠ: To, kar sta rekla, ni bilo prav v nobenem pogledu,
čeprav je bilo morda res.
2. žaljivo Podcenjevanje ljudi ni primerno. Si, kakšen si.
4. žaljivo do prizadetega 4. čustvene reakcije OŠ: Se bi lahko zadržali zase.
drugih Če nimaš nič lepega za povedat, bodi raje tiho.
Ne bi smela celemu razredu povedati tega.
7. ne zavzame perspek-
tive drugega SŠ: Bi se lahko raje zadržala.
Neprimerne komentarje obdržijo zase.
Je dobro, če žaljive argumente zadržimo zase.
OŠ: Bi lahko to povedala drugače ne pa z žaljenjem sošolcev.
SŠ: Se mi ne zdi pravi, način izražanja.
Svojega mnenja nista izrazila na pravilen način (spoštljivo).
Ker sta mnenje izrazila na napačen način, preveč napadalno.
OŠ: Sta bila žaljiva.
Se ne spodobi.
SŠ: Sta se izrazila nepremišljeno in žaljivo.
Je bilo žaljivo, nesmiselno in neargumentirano.
OŠ: Je ostale razjezilo.
So vsi razburjeni in jezni.
SŠ: Sta s tem prizadela tiste, ki ne morejo na izlet.
To bi se med sabo mogla zmenit, ne pa tako da sta preostali ra-
zred ujezila.
OŠ: Ker bo se bi onadva počutila da bi nima en to rekel.
Se ne zavedata, kako lahko revne to razočara.
SŠ:
Zanimalo nas je, ali mladostniki uporabljajo različne argumente, če se z žaljivim izja-
vljanjem strinjajo kot, če se ne. Večina udeležencev je izbiro »da« oz. »ne« na vprašanje
pravice do izražanja mnenja, čeprav je žaljivo, podkrepila z enim razlogom (79,8 %). Števi-
lo razlogov se je med skupinama tistih, ki so izbrali »da«, in tistih, ki so izbrali »ne«, raz-
likovalo ( χ2 = 22,97; p = ,000). Tisti, ki so izbrali »da«, so nekoliko pogosteje nave-
(1,822)
2. obdržati zase 1. ni prav OŠ: To ni bilo prav.
3. obdržati zase Mislim, da nimajo pravice.
Je nepravično.
3. neprimerno rečeno 10. neprimerna ubese-
ditev SŠ: To, kar sta rekla, ni bilo prav v nobenem pogledu,
čeprav je bilo morda res.
2. žaljivo Podcenjevanje ljudi ni primerno. Si, kakšen si.
4. žaljivo do prizadetega 4. čustvene reakcije OŠ: Se bi lahko zadržali zase.
drugih Če nimaš nič lepega za povedat, bodi raje tiho.
Ne bi smela celemu razredu povedati tega.
7. ne zavzame perspek-
tive drugega SŠ: Bi se lahko raje zadržala.
Neprimerne komentarje obdržijo zase.
Je dobro, če žaljive argumente zadržimo zase.
OŠ: Bi lahko to povedala drugače ne pa z žaljenjem sošolcev.
SŠ: Se mi ne zdi pravi, način izražanja.
Svojega mnenja nista izrazila na pravilen način (spoštljivo).
Ker sta mnenje izrazila na napačen način, preveč napadalno.
OŠ: Sta bila žaljiva.
Se ne spodobi.
SŠ: Sta se izrazila nepremišljeno in žaljivo.
Je bilo žaljivo, nesmiselno in neargumentirano.
OŠ: Je ostale razjezilo.
So vsi razburjeni in jezni.
SŠ: Sta s tem prizadela tiste, ki ne morejo na izlet.
To bi se med sabo mogla zmenit, ne pa tako da sta preostali ra-
zred ujezila.
OŠ: Ker bo se bi onadva počutila da bi nima en to rekel.
Se ne zavedata, kako lahko revne to razočara.
SŠ:
Zanimalo nas je, ali mladostniki uporabljajo različne argumente, če se z žaljivim izja-
vljanjem strinjajo kot, če se ne. Večina udeležencev je izbiro »da« oz. »ne« na vprašanje
pravice do izražanja mnenja, čeprav je žaljivo, podkrepila z enim razlogom (79,8 %). Števi-
lo razlogov se je med skupinama tistih, ki so izbrali »da«, in tistih, ki so izbrali »ne«, raz-
likovalo ( χ2 = 22,97; p = ,000). Tisti, ki so izbrali »da«, so nekoliko pogosteje nave-
(1,822)