Page 166 - Alenka Gril in Asja Videčnik, Oblikovanje državljanske identitete mladih v šoli, Digitalna knjižnica, Documenta 3
P. 166
ela 5: Kategorije argumentov za sprejemanje skupne odločitve solidarnosti s primeri.

2. red kategorij 1. red kategorij primeri

Argumenti 2. finančno najboljša OŠ: Ne bi bilo pravično, če bi dali denar samo nekateri, drugi pa nič.
za solidarnost: rešitev SŠ: Bi bilo premalo denarja, če ne bi vsi sodelovali
1. materialni razlogi Bi potem vsak plačal manj, če bi sodelovali vsi.
1. cilj dosežen OŠ:
2. potrebe   Bi se potem stroški na posameznika zmanjšali.
Bi jima vsak malo pripomogel.
3. dober namen SŠ:
  Da bi sošolcem omogočili izlet.
Bi se lahko skupaj družili (na morju).
8. nameni, preference OŠ:
in čustva Bi bili na morju vsi.
SŠ: Bi lahko potem odšli na izlet kot celoten razred.
 
Bi rada šla.
OŠ: Ker bi bilo onim dvema lažje.
 
Sošolci, ki si med seboj radi pomagajo in bi lahko zbirali za ta
7. želje in moralnost SŠ: dva učenca.
pomočnikov   Radi pomagamo.
 
S tem bi jima zelo pomagali.
OŠ: S tem pomagaš drugi osebi, hkrati pa sam nimaš bistvene škode.
Se tako učimo pomagati sočloveku.
9. pričakovanje povrači-  
Pošteno bi bilo ker bi tudi unedva pomagala vsem če bi bilo treba.
la – recipročnega SŠ: Bi bilo lepo, či bi se postavili v njihovo vlogo in tudi za njih isto
ravnanja   naredili.

Bo mogoče kdaj kdo drug rabil ta denar.
Kljub temu, da to ni njihova stvar, se enkrat lahko tudi sami
znajdejo v takšni situaciji.


   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171