Page 165 - Alenka Gril in Asja Videčnik, Oblikovanje državljanske identitete mladih v šoli, Digitalna knjižnica, Documenta 3
P. 165
kot tudi za odgovor »Ne, ker …«, in sicer: 2. finančno stanje posameznika (17,3 %)

ter 11. institucija (1,4 %).
§ V kategorijo drugega reda »2. potrebe« smo združili odgovore kategorij prvega

reda tako za odgovor »Da, ker …«, in sicer 1. dosežen cilj (3,8 %) in 8. nameni, prefe-

rence in čustva pomoči potrebnih (1 %), kot za odgovor »Ne, ker …«, in sicer 8. moti-

vi, potrebe pomoči potrebnih (1,2 %). Kategorijo 1 prvega reda so statistično značilno

pogosteje navajali osnovnošolci (8,5 %) kot srednješolci (1,9 %) ( χ2 = 21,04; p =
(1,868)

,000).

§ V kategorijo drugega reda »3. dober namen« smo združili odgovore kategorij pr-

vega reda tako za odgovor »Da, ker …«, in sicer 7. želje in moralnost pomočnikov (1,7

%) in 9. pričakovanje povračila – recipročnega ravnanja (2,6 %), kot za odgovor »Ne,

ker …«, in sicer 4. osebna odločitev (14,5 %), 7. interesi in osebnostne lastnosti pomočni-

kov (4,1 %) in 9. pričakovanje povračila – recipročnega ravnanja (0,3 %). Kategorijo 7

prvega reda so statistično značilno pogosteje navajali srednješolci (5,5 %) kot osnovno-

§šolciV(0k,8at%eg)o(rχij2o(1,d86r8u) =ge9ga,6r0e;dpa = ,002). skupnost« smo združili odgovore katego-
»4. razredna

rij prvega reda tako za odgovor »Da, ker …«, in sicer 4. skupna odločitev, dogovor (2

%), 5. razred je celota, skupnost (16,8 %) in 6. medosebni odnosi (5,3 %), kot za odgovor

»Ne, ker …«, in sicer 6. medosebni odnosi (0,9 %).

§ V kategorijo drugega reda »5. norme« smo združili odgovore kategorij prvega

reda tako za odgovor »Da, ker …«, in sicer 3. družbene norme, pravično, moralno (19,8

%) in 10. okoliščine (0,8 %), kot za odgovor »Ne, ker …«, in sicer 3. družbene norme,

ni pravično, ni dolžnost (5,5 %).

§ V kategorijo drugega reda »13. neustrezno, ne vem« smo združili odgovore 13.

kategorije prvega reda »neustrezno, ne vem« tako za odgovor »Da, ker …« (2 %), kot

za odgovor »Ne, ker …« (1,7 %). Na odgovor »Ne, ker ...« so pogosteje dajali neustre-

zne argumente ali jih sploh niso osnovnošolci (3,3 %) kot srednješolci (1,1 %) ( χ2
(1,868)

= 4,69; p = ,030).

Normo solidarnosti mladostniki večinoma podpirajo, vendar pogosteje učenci kot di-

jaki. Podporo so najpogosteje utemeljili s pripadnostjo skupnosti in normami pravičnosti

oz. moralnosti. Zavračanje solidarnosti kot norme skupinskega reševanja problemov pa so

najpogosteje utemeljili z materialnimi pogoji in osebnimi odločitvami.


   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170