Page 165 - Alenka Gril in Asja Videčnik, Oblikovanje državljanske identitete mladih v šoli, Digitalna knjižnica, Documenta 3
P. 165
kot tudi za odgovor »Ne, ker …«, in sicer: 2. finančno stanje posameznika (17,3 %)
ter 11. institucija (1,4 %).
§ V kategorijo drugega reda »2. potrebe« smo združili odgovore kategorij prvega
reda tako za odgovor »Da, ker …«, in sicer 1. dosežen cilj (3,8 %) in 8. nameni, prefe-
rence in čustva pomoči potrebnih (1 %), kot za odgovor »Ne, ker …«, in sicer 8. moti-
vi, potrebe pomoči potrebnih (1,2 %). Kategorijo 1 prvega reda so statistično značilno
pogosteje navajali osnovnošolci (8,5 %) kot srednješolci (1,9 %) ( χ2 = 21,04; p =
(1,868)
,000).
§ V kategorijo drugega reda »3. dober namen« smo združili odgovore kategorij pr-
vega reda tako za odgovor »Da, ker …«, in sicer 7. želje in moralnost pomočnikov (1,7
%) in 9. pričakovanje povračila – recipročnega ravnanja (2,6 %), kot za odgovor »Ne,
ker …«, in sicer 4. osebna odločitev (14,5 %), 7. interesi in osebnostne lastnosti pomočni-
kov (4,1 %) in 9. pričakovanje povračila – recipročnega ravnanja (0,3 %). Kategorijo 7
prvega reda so statistično značilno pogosteje navajali srednješolci (5,5 %) kot osnovno-
§šolciV(0k,8at%eg)o(rχij2o(1,d86r8u) =ge9ga,6r0e;dpa = ,002). skupnost« smo združili odgovore katego-
»4. razredna
rij prvega reda tako za odgovor »Da, ker …«, in sicer 4. skupna odločitev, dogovor (2
%), 5. razred je celota, skupnost (16,8 %) in 6. medosebni odnosi (5,3 %), kot za odgovor
»Ne, ker …«, in sicer 6. medosebni odnosi (0,9 %).
§ V kategorijo drugega reda »5. norme« smo združili odgovore kategorij prvega
reda tako za odgovor »Da, ker …«, in sicer 3. družbene norme, pravično, moralno (19,8
%) in 10. okoliščine (0,8 %), kot za odgovor »Ne, ker …«, in sicer 3. družbene norme,
ni pravično, ni dolžnost (5,5 %).
§ V kategorijo drugega reda »13. neustrezno, ne vem« smo združili odgovore 13.
kategorije prvega reda »neustrezno, ne vem« tako za odgovor »Da, ker …« (2 %), kot
za odgovor »Ne, ker …« (1,7 %). Na odgovor »Ne, ker ...« so pogosteje dajali neustre-
zne argumente ali jih sploh niso osnovnošolci (3,3 %) kot srednješolci (1,1 %) ( χ2
(1,868)
= 4,69; p = ,030).
Normo solidarnosti mladostniki večinoma podpirajo, vendar pogosteje učenci kot di-
jaki. Podporo so najpogosteje utemeljili s pripadnostjo skupnosti in normami pravičnosti
oz. moralnosti. Zavračanje solidarnosti kot norme skupinskega reševanja problemov pa so
najpogosteje utemeljili z materialnimi pogoji in osebnimi odločitvami.
ter 11. institucija (1,4 %).
§ V kategorijo drugega reda »2. potrebe« smo združili odgovore kategorij prvega
reda tako za odgovor »Da, ker …«, in sicer 1. dosežen cilj (3,8 %) in 8. nameni, prefe-
rence in čustva pomoči potrebnih (1 %), kot za odgovor »Ne, ker …«, in sicer 8. moti-
vi, potrebe pomoči potrebnih (1,2 %). Kategorijo 1 prvega reda so statistično značilno
pogosteje navajali osnovnošolci (8,5 %) kot srednješolci (1,9 %) ( χ2 = 21,04; p =
(1,868)
,000).
§ V kategorijo drugega reda »3. dober namen« smo združili odgovore kategorij pr-
vega reda tako za odgovor »Da, ker …«, in sicer 7. želje in moralnost pomočnikov (1,7
%) in 9. pričakovanje povračila – recipročnega ravnanja (2,6 %), kot za odgovor »Ne,
ker …«, in sicer 4. osebna odločitev (14,5 %), 7. interesi in osebnostne lastnosti pomočni-
kov (4,1 %) in 9. pričakovanje povračila – recipročnega ravnanja (0,3 %). Kategorijo 7
prvega reda so statistično značilno pogosteje navajali srednješolci (5,5 %) kot osnovno-
§šolciV(0k,8at%eg)o(rχij2o(1,d86r8u) =ge9ga,6r0e;dpa = ,002). skupnost« smo združili odgovore katego-
»4. razredna
rij prvega reda tako za odgovor »Da, ker …«, in sicer 4. skupna odločitev, dogovor (2
%), 5. razred je celota, skupnost (16,8 %) in 6. medosebni odnosi (5,3 %), kot za odgovor
»Ne, ker …«, in sicer 6. medosebni odnosi (0,9 %).
§ V kategorijo drugega reda »5. norme« smo združili odgovore kategorij prvega
reda tako za odgovor »Da, ker …«, in sicer 3. družbene norme, pravično, moralno (19,8
%) in 10. okoliščine (0,8 %), kot za odgovor »Ne, ker …«, in sicer 3. družbene norme,
ni pravično, ni dolžnost (5,5 %).
§ V kategorijo drugega reda »13. neustrezno, ne vem« smo združili odgovore 13.
kategorije prvega reda »neustrezno, ne vem« tako za odgovor »Da, ker …« (2 %), kot
za odgovor »Ne, ker …« (1,7 %). Na odgovor »Ne, ker ...« so pogosteje dajali neustre-
zne argumente ali jih sploh niso osnovnošolci (3,3 %) kot srednješolci (1,1 %) ( χ2
(1,868)
= 4,69; p = ,030).
Normo solidarnosti mladostniki večinoma podpirajo, vendar pogosteje učenci kot di-
jaki. Podporo so najpogosteje utemeljili s pripadnostjo skupnosti in normami pravičnosti
oz. moralnosti. Zavračanje solidarnosti kot norme skupinskega reševanja problemov pa so
najpogosteje utemeljili z materialnimi pogoji in osebnimi odločitvami.