Page 169 - Alenka Gril in Asja Videčnik, Oblikovanje državljanske identitete mladih v šoli, Digitalna knjižnica, Documenta 3
P. 169
red kategorij 1. red kategorij primeri
OŠ:
4. skupnost 6. medosebni odnosi SŠ: Se pač vsi dijaki v enem razredu ne razumejo dobro.
5. norme Se mogoče ne zastopijo tako dobro in mogoče ne bi vsi
prispevali denarja zanju.
OŠ: To ni naša dolžnost.
3. družbene norme - ni To je njihov problem.
pravično, ni dolžnost
SŠ: To ni pravično.
Niso odgovorni zanju.
Niso dolžni. Zbirajo naj tisti, ki hočejo.
OŠ: Rekla bi, da je to dobra zamisel a me ni prepričala.
Potem bi morali ostati doma, vsi drugi učenci pa bi šli
13. neustrezno/ne vem 13. neustrezno/ne vem na izlet.
SŠ: Ne vem.
Ni varno.
Slika 25: Argumentacije v podporo ali proti solidarnosti (predstavljeni so argumenti
po kategorijah 2. reda).
Preverili smo, ali se utemeljitev skupinske solidarnosti razlikuje glede na to, ali jo mlado-
stniki sprejemajo ali zavračajo. Večina udeležencev je izbiro »da« oz. »ne« pri sprejemanju
skupne odločitve podkrepila z enim argumentom (85,1 %). Število argumentov se je med sku-
pinama tistih, ki so izbrali »da« in tistih, ki so izbrali »ne«, značilno razlikovalo ( χ2 =
(3,824)
11,95; p = ,008). Tisti, ki so izbrali »da«, so nekoliko pogosteje navedli po dva razloga; tisti,
ki so izbrali »ne«, pa so nekoliko pogosteje navedli po en razlog in tudi po tri različne razloge.
OŠ:
4. skupnost 6. medosebni odnosi SŠ: Se pač vsi dijaki v enem razredu ne razumejo dobro.
5. norme Se mogoče ne zastopijo tako dobro in mogoče ne bi vsi
prispevali denarja zanju.
OŠ: To ni naša dolžnost.
3. družbene norme - ni To je njihov problem.
pravično, ni dolžnost
SŠ: To ni pravično.
Niso odgovorni zanju.
Niso dolžni. Zbirajo naj tisti, ki hočejo.
OŠ: Rekla bi, da je to dobra zamisel a me ni prepričala.
Potem bi morali ostati doma, vsi drugi učenci pa bi šli
13. neustrezno/ne vem 13. neustrezno/ne vem na izlet.
SŠ: Ne vem.
Ni varno.
Slika 25: Argumentacije v podporo ali proti solidarnosti (predstavljeni so argumenti
po kategorijah 2. reda).
Preverili smo, ali se utemeljitev skupinske solidarnosti razlikuje glede na to, ali jo mlado-
stniki sprejemajo ali zavračajo. Večina udeležencev je izbiro »da« oz. »ne« pri sprejemanju
skupne odločitve podkrepila z enim argumentom (85,1 %). Število argumentov se je med sku-
pinama tistih, ki so izbrali »da« in tistih, ki so izbrali »ne«, značilno razlikovalo ( χ2 =
(3,824)
11,95; p = ,008). Tisti, ki so izbrali »da«, so nekoliko pogosteje navedli po dva razloga; tisti,
ki so izbrali »ne«, pa so nekoliko pogosteje navedli po en razlog in tudi po tri različne razloge.