Page 159 - Alenka Gril in Asja Videčnik, Oblikovanje državljanske identitete mladih v šoli, Digitalna knjižnica, Documenta 3
P. 159
ela 4: Kategorije argumentov za rešitve dileme solidarnosti s primeri.

2. red kategorij 1. red kategorij primeri
1. materialni razlogi
OŠ: Da nekaj plačajo oni nekaj pa šola oz. da napišejo prošnjo.
2. potrebe
Ker potem bi dobili manjši strošek in tudi šoli nebi bilo treba

vsega plačati.

Ne bi šli, ker nimajo denarja.

2. (ne)ustrezna količina Vsak bi malo prispeval. Ker nas je veliko.
denarja Naj vsi skupaj zberemo denar za ta dva učenca. Ker sta samo 2

SŠ: Da ne gresta, ker nimata denarja.
Da najdemo bolj poceni hotel, zato ker bi bil cenjši.
Predlagala bi, da če je možno bi vzeli na obroke in bi ta dva
lažje plačevala.

11. institucija OŠ: Iz šolskega sklada. Ker je ta denar namenjen tem zadevam.
Da jim bi plačala država. Ker ima dosti denarja in ga zapra-
vlja za brezvezne stvari.

SŠ: Šola naj zagotovi socialno pomoč ali pa bi cel razred zbral zanju
Šola, saj starši plačujejo šolski sklad.

OŠ: Vsak bi malo več plačal, da bi lahko šla še onadva.
Novoletni bazar, da bi lahko vsi otroci šli na izlet.

1. (ne) dosežeta cilj/a SŠ: Da bi ostali dijaki pomagali pri plačilu za njiju. Da bi se lahko
vsak udeležil izleta.
Izlet naj plača šola oz. učenci, da tako tudi tadva učenca ne bi
bila prikrajšana.

8. nameni, preference OŠ: Polovično ceno, zato da ne bi bila užaljena.
in čustva pomoči Vsak dal še nekaj zraven. To pa zato, ker se mi zdi prav, da pri-
potrebnih spevaš tudi za druge, če nimajo, ker če ne bi bil drug lahko zapo-
stavljen (ali bi se tako počutil).

SŠ: Da bi vsi starši skupaj zbrali denar za ostale dva dijaka, saj bi
tako lahko odšla z razredom in se ne bi počutila manjvredna.
Možnost plačila v več obrokih ali pomoč pri financiranju osta-
lih, ker bi tako najlažje zbrali dovolj denarja, dijaka nista
prikrajšana.
Naj se odloči, kam bi šel rajši.


   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164